Dere med foreldre/svigerforeldre i nærheten

Vi har møtt mine foreldre. Nå skal vi flytte inn til dem også så hindre noe smitte vil være umulig..
 
Ingen treff , det er trist. Har sett min mor 1 gang, da kom hun på besøk av egen vilje , klarte ikke holde seg borte fra lillemor mere. Måtte ha litt kos :Heartpink

Min mor er frisk men i risikogruppen for alder, min far er også i risikogruppen pga. Alder og noe medisiner.
 
Vi holdt oss unna de i 14 dager deretter har vi nå truffet de etter vi har vært så og si isolert ( vært hjemme med jentungen med hjemmekontor). De jobber begge to selv med mennesker så de er nok mer utsatt på jobb en de er av besøk fra oss nå som vi vet at vi har vært hjemme så lenge uten å ha fått noen symptomer på noe.
 
Null treff... treffer ingen..
 
Null treff.. Det begynner å tære på og jeg savner familien min veldig :Heartred
 
Har både mor og far i nærheten. Mor bor rett over gaten for oss, pappa og hans kone 5-6 min unna i bil. Treffer ingen av dem i det hele tatt. Veldig vanskelig ettersom min mor er hjemmeboende med langt fremskreden Alzheimer og trenger mye, mye mer hjelp enn hjemmesykepleien tilbyr i denne perioden. Hun får ett tilsyn per dag og burde hatt minst tre, helst fire. Jeg kan ikke bistå henne annet enn at jeg snakker med henne på telefonen tre-fire ganger per dag av frykt for å smitte (både henne og sykepleierne som kommer én gang daglig). Fryktelig krevende å vite at hun ikke har det bra nå som hun ikke har noen fysisk kontakt med oss i familien. Selv om hun knapt husker hva vi heter, merker hun selvsagt godt at vi ikke treffes.
 
Har både mor og far i nærheten. Mor bor rett over gaten for oss, pappa og hans kone 5-6 min unna i bil. Treffer ingen av dem i det hele tatt. Veldig vanskelig ettersom min mor er hjemmeboende med langt fremskreden Alzheimer og trenger mye, mye mer hjelp enn hjemmesykepleien tilbyr i denne perioden. Hun får ett tilsyn per dag og burde hatt minst tre, helst fire. Jeg kan ikke bistå henne annet enn at jeg snakker med henne på telefonen tre-fire ganger per dag av frykt for å smitte (både henne og sykepleierne som kommer én gang daglig). Fryktelig krevende å vite at hun ikke har det bra nå som hun ikke har noen fysisk kontakt med oss i familien. Selv om hun knapt husker hva vi heter, merker hun selvsagt godt at vi ikke treffes.
Ett tilsyn? :eek:
 
Bor 5 Minutter unna til fots. Null treff. FaceTime.
 
Vi treffer mine foreldre, de bor 5 min unna, ingen av de er i risikogruppe, og i full jobb (ikke hjemmekontor).Så her treffes vi, uten dårlig samvittighet. Vi så de som regel 3 ganger i uken fra før av, og nå kanskje 2 ganger i stedet for, går gjerne tur sammen.
 
Svigermor har vært innom en runde etter stenging :) Hun skulle egentlig ha kommet flere ganger, men siden jeg har symptomer og skal testes venter hun til testen kommer tilbake så vi vet hva vi har å forholde oss til :)
 
Etter 14 dagers karantene har vi truffet svigers litt.. bor i samme hus, så vanskelig å unngå.. men svigermor er ute og flyr hele tiden, så det er vel større sjanse for at hun blir smittet ute isåfall :rolleyes:
 
Har både mor og far i nærheten. Mor bor rett over gaten for oss, pappa og hans kone 5-6 min unna i bil. Treffer ingen av dem i det hele tatt. Veldig vanskelig ettersom min mor er hjemmeboende med langt fremskreden Alzheimer og trenger mye, mye mer hjelp enn hjemmesykepleien tilbyr i denne perioden. Hun får ett tilsyn per dag og burde hatt minst tre, helst fire. Jeg kan ikke bistå henne annet enn at jeg snakker med henne på telefonen tre-fire ganger per dag av frykt for å smitte (både henne og sykepleierne som kommer én gang daglig). Fryktelig krevende å vite at hun ikke har det bra nå som hun ikke har noen fysisk kontakt med oss i familien. Selv om hun knapt husker hva vi heter, merker hun selvsagt godt at vi ikke treffes.

Vil råde deg til å klage til kommunen ❤️ Vi har vært igjennom det med min bestemor, hun er ikke like langt som din mor i forløpet, men har likevel tilsyn 3-4 ganger i døgnet..
 
Jepp, ble oppringt forrige uke av teamlederen med beskjed om at de var nødt til å redusere til ett besøk grunnet den pågående epidemien. De er overbelastet selvsagt. Likevel oppleves dette langt ifra trygt for meg som nærmeste pårørende. Hun trenger mye bistand og når jeg ikke får lov å gå innom henne, sier det seg selv at hun får altfor lite hjelp. Angrer på at vi ikke søkte sykehjemsplass før epidemien satte inn (hun er ikke samtykkekompetent, så det er broren min og jeg som søker på hennes vegne). Nå er det få muligheter til å få hjelp. Ser litt på mulighetene for å betale for privat hjemmesykepleie en periode. Skal jo slett ikke være slik, men vi lever jo i en ekstraordinær situasjon akkurat nå. Undersøker litt rundt og håper å finne en tilfredsstillende løsning. Normalt sett tar jo jeg vare på mamma flere ganger i uken, har henne på besøk og serverer middag. Det går ikke nå, hverken jeg på besøk hos henne eller omvendt. Ekstra tøft å være pårørende slik situasjonen er nå, men jeg vet jo at andre har det mye verre, tross alt.
 
Jepp, ble oppringt forrige uke av teamlederen med beskjed om at de var nødt til å redusere til ett besøk grunnet den pågående epidemien. De er overbelastet selvsagt. Likevel oppleves dette langt ifra trygt for meg som nærmeste pårørende. Hun trenger mye bistand og når jeg ikke får lov å gå innom henne, sier det seg selv at hun får altfor lite hjelp. Angrer på at vi ikke søkte sykehjemsplass før epidemien satte inn (hun er ikke samtykkekompetent, så det er broren min og jeg som søker på hennes vegne). Nå er det få muligheter til å få hjelp. Ser litt på mulighetene for å betale for privat hjemmesykepleie en periode. Skal jo slett ikke være slik, men vi lever jo i en ekstraordinær situasjon akkurat nå. Undersøker litt rundt og håper å finne en tilfredsstillende løsning. Normalt sett tar jo jeg vare på mamma flere ganger i uken, har henne på besøk og serverer middag. Det går ikke nå, hverken jeg på besøk hos henne eller omvendt. Ekstra tøft å være pårørende slik situasjonen er nå, men jeg vet jo at andre har det mye verre, tross alt.

Bor hun hjemme? Siden hun ikke er på sykehjem mener jeg? Og et tilsyn. Men, hvorfor kan ikke da dere se til henne?

Min bestemor bor enda hjemme, nylig fått en trolig godt på vei alzheimersdiagnose, men det meste stoppet opp med corona. Hun sliter også med angst og depresjon, men bor altså alene, hjemme. Med tilsyn en gang om dagen, men hun er rett og slett avhengig av sine sønner som deler på å se til henne, lager mat til henne etc. Det er jo ikke tilrådelig med besøk (og min far har i tillegg min mor å ta hensyn til, som er risikogruppe) men det er ikke forsvarlig å la være, så da må man.

Etterosm hun bor hjemme er det ikke forbudt, på instuisjoner er det jo besøksforbud
 
Back
Topp