Dere med flere katter??

• Trådstarter Trådstarter søteste
  • Opprettet Opprettet
S

søteste

Guest
Hvordan oppfører de seg mot hverandre?
Mine katter er ganske så slitsomme fortiden egentlig.
De begynner med å at vasker hverandre så går det kjapt over til forferdelig slossing.
De hyler og skriker og pelsen dems fyker rundt.
Dette er flere ganger daglig. Jeg blir så sliten av dette.
Synes det virker som de først leker, men det blir fort alvor.
Er dette normalt? Har hatt de nå i 1,5 år, men synes det har forverret seg masse siden vi flyttet.

jeg har 3 katter.. mora og 2 sønner... De går IKKE overens[&o]   sønnene herser med mora og jakter og jager henne.. de er 8 og 9 år... [:)]

ORIGINAL: *Aulile*

jeg har 3 katter.. mora og 2 sønner... De går IKKE overens[&o]   sønnene herser med mora og jakter og jager henne.. de er 8 og 9 år... [:)]

Har du holdt ut med slik kaos i så mange år[X(]
For jeg blir gal jeg, hiver de ut så fort de begynner.

Mine er bestevenner, dem leker sammen, spiser sammen, sover sammen og vasker hverandre :) Men de er av rasen Maine Coon og det er katter som er veldig avhengige av å helst ikke bo alene,flokkdyr :)

Har 2 katter... den yngste vil leke mens den eldste helst vil være den eneste katten i hus[8D]
Så hun freser og knurrer mye på den yngste[:-]

Har 3 stykker, 2 frøkner og 1 kar. Det er litt knuffing innimellom, men stort sett er de gode venner [:)] Ene frøkna må ha egen do da, for hun liker ikke å dele med de andre uansett hvor ofte jeg gjør rent. Men det er helt greit [:)]

Har en katt på 7 år og en på 4 år.
De var uvenner i starten, men nå er de så gode venner at de sover sammen, vasker hverandre, følger etter hverandre ute.
Selfølgelig kan de sloss litt innimellom, men det er mest sånn lekelsossing. Da ruller de rundt litt, før de stormspringer rundt på plenen og inni busker og div. Bytter litt på hvem som springer etter hvem [8D]

har en voksen jente og 2 gutter som er ca 1 år nå. de brukte vel dette året på å bli venner. mye hissing og hvesing..... ser ut til å være ok nå, de ligger som regel i forskjellige stoler da så er ikke bestiser

Katter er jo ikke flokkdyr, så det er ikke alle som trives med å bo sammen med mange andre.

Har man flere katter, så er det viktig å ha flere dokasser og gjerne flere matsjasjoner. Man må også legge tilrette for at de kan trekke seg vekk fra hverandre og få fred.

Noen katter danner sosiale grupper, de kan sove med hverandre og stelle hverandre. Noen liker seg best for seg selv.

Jeg har 6 katter og ser tydelig disse sosiale gruppene de har dannet + at noen helst vil være helt i fred. Har også 2 stk som overhodet ikke går overens, men jeg har tilrettelagt slik at begge fortsatt kan bo hos med og ha et godt liv.

At mor og datter ikke går overens er veldig naturlig, da kattungene nærmer seg 3 mnd, så vil kattemor i de aller fleste tilfeller ha de vekk, hun mener det er på tide at kattungen "får sitt eget liv", i den perioden kan kattemor faktisk være ganske streng me dungene sine, klaske til de hvis de er for nærgående o.s.v.

Det er også viktig å huske at dersom man har for mange katter og merker at ikke alle går så godt overens, så blir det stress i flokken og stress gjør katter mer motakelige for sykdommer.

vi har 3 hunkatter. de er bestevenner og aldri noe krangling mellom de..
Hendte seg da en av de var gravid, men når er alle 3 sterilisert, så det skjer ikke lenger[;)]

det er 2 søstre på 5år, og den tredje er babyen til den ene, er nå 2 år. Vi fikk ikke gitt den bort pga at det var hukatte, og jeg har ikke hjerte til å avlive.. Så nå har vi 3 søte små som har vokst opp sammen[:)][:)]

Back
Topp