Dere med flere enn 2 barn

Aruna

Blir kjent med forumet
Jeg har to barn og venter nr 3 og nå vil jeg gjerne vite hvordan dere følte overgangen fra 2 til 3 var. Jeg syntes selv at å gå fra å være ettbansmor til tobarnsmor var ganske tøff og slitsom. Det kom sikkert av at begge mine gutter har hatt KISS syndrom etter fødselen og det har vært mange timer med kiropraktor, bæring, gråting og luftsmerter. I tillegg kom et angrep av kraftig søskensjalusi fra eldstemann, hehe.

Det er bare 2 år mellom dem og det blir det mellom neste også, men jeg ser jo at det er flere her som har mye tettere så det skal nok gå helt fint :)

Men jeg er allikevel litt spent på å høre hva deres erfaringer er :)

Jeg har 1,5 år i mellom nr1 og nr2, 1,5år mellom nr2 og nr3. (Altså 3år mellom 1 og 3) Det gikk mye bedre enn forventa :) hadde alle sammen hjemme til minste var ca 10mnd gammel , da begynta eldste i bhg. Når nr 2 var 3år var det den sin tur til å begynne i bhg. Og når nr 3 var 3år var det den sin tur til bhg :)
Har kost meg hjemme med alle, men ja,jeg kan jo ikke si det ikke var tøft den første perioden når det var nattevåk og alt dette og en visste at det kanskje bare var noen timer til de to andre skulle opp ;) Men slapp den ekstreme søsken sjalusien,de to andre syntes det var stas om de kunne få delta (på det de kunne såklart) med den lille babyen. Har hatt super familie som stillte opp når det trengtes.. Og bf var såklart super ! :)
Jeg syntes det å få 3 så tette var/er veldig kjekkt! Og de har ett veldig godt søskenforhold alle tre. Det har de enda :) travelt til tider- men vel verdt det! Glad og stolt mamma :)

Jeg har 1,5 år i mellom nr1 og nr2, 1,5år mellom nr2 og nr3. (Altså 3år mellom 1 og 3) Det gikk mye bedre enn forventa :) hadde alle sammen hjemme til minste var ca 10mnd gammel , da begynta eldste i bhg. Når nr 2 var 3år var det den sin tur til å begynne i bhg. Og når nr 3 var 3år var det den sin tur til bhg :)
Har kost meg hjemme med alle, men ja,jeg kan jo ikke si det ikke var tøft den første perioden når det var nattevåk og alt dette og en visste at det kanskje bare var noen timer til de to andre skulle opp ;) Men slapp den ekstreme søsken sjalusien,de to andre syntes det var stas om de kunne få delta (på det de kunne såklart) med den lille babyen. Har hatt super familie som stillte opp når det trengtes.. Og bf var såklart super ! :)
Jeg syntes det å få 3 så tette var/er veldig kjekkt! Og de har ett veldig godt søskenforhold alle tre. Det har de enda :) travelt til tider- men vel verdt det! Glad og stolt mamma :)

1,5 år mellom hvert av barna er imponerende :) Hadde dere planlagt å få så tett? Jeg kan også se for meg at barna kommer til å ha mye moro sammen i årene fremover og at den tette aldersforskjellen bare er godt for dem. Det er mer utfordringene for vår del som blir vanskelig :) Vi har absolutt ingen avlastning i form av familie som kan passe og hjelpe til, og alt faller på oss. Vi kommer oss ikke ut uten barn og må som oftest gå hver vår gang om i ønsker å finne på noe på kveldene. Dette blir enda tyngre nå når vi får 3 små, men vi klarer det nok :) Min familie bor i en annen by og er svært sjelden på besøk her, og min mann sin familie stiller dessverre ikke opp. Det virker som om folk har mer enn nok med sine egne ting, noe som jo er forståelig nok. Vi har begge fulltidsstillinger og muligheten for at jeg kan være hjemme er ikke til stede.
Men for all del jeg gleder meg! Må bare belage meg på hvordan tiden blir fremover og heller håpe at det blir lettere enn fryktet :)

jeg syns det gikk helt fint. Nå var eldstemann 9 år når siste mann kom så hun var mye hjelp. Men det som var travelt var når vi skulle på besøk syns jeg. Eller kjøre bil i lengre tid, da ble ofte barna urolige og utålmodige .

Her er det 14 mnd mellom Nr 1 og 2. 3 år mellom Nr.2 og 3 og det blir vel litt over 1 år mellom Nr 3 og 4.
Overgangen fra 2 til 3 var ikke noe problem i det hele tatt. Her har Nr 1 og 3 hat Kiss-Syndrom men iom at guttene er såpass store, går i bhg og med alle rutinene på plass var det egentlig ikke noe annerledes. Bortsett fra at jeg selvfølgelig ikke får sove nok er det bare deilig. Guttene forguder lillesøster og omvendt. De hjelper til med det de kan og har mast om en til baby siden Nr 3 er født :-)
Men det blir nok mer stress med to bebiser.

Her er det nesten tre år mellom de jeg har. Blir det mellom nr to og babylille også dvs tre år og syv mnd :-). Syns ikke det var noe forskjell fra en til to jeg. Han sov natten gjennom og det gjorde eldste også. Hadde rutiner og eldste var kjempe flink med lillebroren sin. Fant smokk leker teppe og var med på å bade han også. Ingen sjalusi heller :-)

Sent from my GT-S5690 using BV Forum

Back
Topp