Dere med flere barn..

Barnehagelæreren

Glad i forumet
Maiblomstene 2020
Junilykke 2020 ♡
.. Hvordan var overgangen fra en til fler? ☺️

Er spent på det. Har hørt mange si at «en er som en, men to er som ti». Klarer ikke å se det helt for meg. Vet ikke om jeg tror helt på det, men om det er sant, så skal det nok gå bra. Haha. I barnehagen er jeg jo vant til å ha ni 1-åringer og atten stk 3-4 åringer :woot: Er heldigvis vant med både fart og lyd i rundt meg ☺️
 
Jeg er også sykt spent :p men jeg jobber ikke i barnehage :) hehe.. så er veldig spent på hvordan det blir og hvordan jeg takler det. Poden er 3 når den i magen er ca 6 mnd, så tenker at stor forskjell på 3 og snart 2 år :) gleder meg mest da!
 
Jeg er også sykt spent :p men jeg jobber ikke i barnehage :) hehe.. så er veldig spent på hvordan det blir og hvordan jeg takler det. Poden er 3 når den i magen er ca 6 mnd, så tenker at stor forskjell på 3 og snart 2 år :) gleder meg mest da!

Samme her, mange tanker ☺️ Jenta vi har fra før fyller fem i juni. Hun er så opptatt av babyer og små barn, og regner med det vil gå bra ift sjalusi også ❤️ Håper jeg :shy:
 
Fikk nr 2 når første var 17 mnd! En er som en, og to er som to :) gikk bedre enn forventa! Men er jo selvfølgelig travelt til tider!
 
Her er det 11-12 mnd mellom mine eldste, å det var jo såklart ganske mye jobb. Å ha en var jo en drøm, så var veldig merkbart når nr. 2 kom. To som våknet på nettene osv. Jeg syns det var lettere å gå fra 2-3 enn fra 1-2, men det har nok litt å si på alder på storesøsknene når babyen blir født. ☺️❤️
 
Gikk veldig greit her, men har 6 år mellom de..
 
Jeg har aldri hatt ETT barn. Fikk tvillinger første runde, og det gikk strålende. De er en håndfull nå, ikke når de var babyer. :) Så fikk jeg EN baby, og det var veldig enkelt. Hehe. :)

Så denne gangen er det litt spennende, for nå er tvillingene ganske store og minstemann 3 år.
 
Det var to år mellom mine to første. Jeg syns faktisk ikke to er som ti nei. Ble mye flinkere til rutiner osv når de ble to, så syntes egentlig ting fungerte bedre. :)
 
Selve overgangen var grei, men det spiller stor rolle hva slags barn man får. Vi hadde tre mnd med idyll, før babyen vår var ferdig med å sove og da ble det andre boller. Søvnrutinene ble ikke tilfredsstillende for vår del før hun var godt over ett år, og jeg som mor var mildt sagt utslitt. Hadde vi fått en baby lik førstemann, ville vi hatt tre mnd med magevondt og gode søvnrutiner med en gang etterpå, så vi er kjempespent på overgangen fra to til tre.
Skal sies at nå som søvn og mat og alt er på plass, så er største forskjellen fra én til to at de kan krangle, ellers er det bare kos
 
Gikk veldig fint. Opplevde å ha litt lettere for å følge rutiner med nr2 siden de alt var inne med nr1.
Ikke at det var slik at nr2 skulle sove når nr1 ble lagt osv., men det ble naturlig stilt og roligt på kvelden og han ble lagt litt etter han hun (nr1) var lagt. Og da sov han litt før neste måltid i sin egen seng gjerne.
 
.. Hvordan var overgangen fra en til fler? ☺️

Er spent på det. Har hørt mange si at «en er som en, men to er som ti». Klarer ikke å se det helt for meg. Vet ikke om jeg tror helt på det, men om det er sant, så skal det nok gå bra. Haha. I barnehagen er jeg jo vant til å ha ni 1-åringer og atten stk 3-4 åringer :woot: Er heldigvis vant med både fart og lyd i rundt meg ☺️
Jeg fikk litt sjokk når jeg fikk nr 2 men det var mest fordi hun skreik endel mens nr 1 hadde vært så rolig.
Og det var uvant med å ha to å tenke på, tok litt tid å venne seg til det ja☺️
Så er veldig spent på nr 3 om den er rolig eller full fart som nr 2☺️
 
Jeg fikk litt sjokk når jeg fikk nr 2 men det var mest fordi hun skreik endel mens nr 1 hadde vært så rolig.
Og det var uvant med å ha to å tenke på, tok litt tid å venne seg til det ja☺️
Så er veldig spent på nr 3 om den er rolig eller full fart som nr 2☺️

Her skrek jenta vår mye, og hadde kolikk. Når hun ble bedre fra kolikken, så hadde hun hyppig ørebetennelse. Sov urolig og mye våken fra hun ble født og frem til 1.5 år. Da ble hun operert og fikk satt inn dren i begge ørene, hadde masse væske og kronisk mellomørebetennelse :(❤️
Så «heldigvis» har vi erfart det tidligere, så gråt og uro vil ikke være noe sjokk ❤️
 
Det er 4 år mellom 1 og 2 det gikk ganske bra. Det som var uvant var å fordele oppmerksomheten med to. Jeg fikk dårlig samvittighet overfor begge to fordi jeg skulle ønske jeg kunne gi begge mer. Vi fant ut av det ganske bra etterhvert da.

Fra 2-3 var tøffere. Det er 2 år mellom midterste og minste. Den dårlige samvittigheten ble enda dårligere fordi enda flere og fordele oppmerksomhet på. Men det gikk jo seg til denne gangen også. Men det var mye mer hektisk ig travelt og føltes virkelig som en stor forandring.

I dag er det søskenkrangling som tar på kreftene mest. 13,8 og 6 år.

Jeg er spent på hvordan det skal bli denne gang. Nå er ho aldersforskjellen ganske stor og de trenger ulik type oppfølging. Tror kansje det er lettere enn når man hr tette som trenger akkurat det samme på likt.
 
Det er 4 år mellom 1 og 2 det gikk ganske bra. Det som var uvant var å fordele oppmerksomheten med to. Jeg fikk dårlig samvittighet overfor begge to fordi jeg skulle ønske jeg kunne gi begge mer. Vi fant ut av det ganske bra etterhvert da.

Fra 2-3 var tøffere. Det er 2 år mellom midterste og minste. Den dårlige samvittigheten ble enda dårligere fordi enda flere og fordele oppmerksomhet på. Men det gikk jo seg til denne gangen også. Men det var mye mer hektisk ig travelt og føltes virkelig som en stor forandring.

I dag er det søskenkrangling som tar på kreftene mest. 13,8 og 6 år.

Jeg er spent på hvordan det skal bli denne gang. Nå er ho aldersforskjellen ganske stor og de trenger ulik type oppfølging. Tror kansje det er lettere enn når man hr tette som trenger akkurat det samme på likt.
Mine er det 17 måneder mellom de to første. Og nesten 3 år mellom mellomste og minste. Nå er de 12,11 og 8. Og en attpåklatt er på vei. Håper de vil være flinke å hjelpe meg :Heartred
 
Last edited:
Værst å gå fra 0 - 1!

Fra 1 - 2 har bare vært fint. De finner mye glede i hverandre
 
Mine er det 17 måneder mellom de to første. Og nesten 3 år mellom mellomste og minste. Nå er de 12,11 og 8. Og en attpåklatt er på vei. Håper de vil være flinke å hjelpe meg :Heartred

Ja det er det jeg også håper på. At det blir noe som kan være koselig for alle.
 
Ja det er det jeg også håper på. At det blir noe som kan være koselig for alle.
Ja, det må vi jo virkelig håpe. De er jo store og kan få litt ansvar etc :hello2Yngste (jenta) har mast i flere år om at vi må få en til. De to eldste(guttene) har i det siste sagt slike ting som: "når du får en til kan jeg være barnevakt" og "hvis vi får en baby skal jeg se drømmehagen med han/henne" :Heartred så jeg tror nok de blir veldig glade alle 3 :wav
 
Back
Topp