Dere med flere barn

Vaniljerose <3

Betatt av forumet
Septembermødre <3
Klarer dere å holde huset ryddig og shinet hver dag? Her ser det bombet ut hele tiden uansett hvor mye jeg rydder, så av og til må jeg ta kraftige shippertak. Men nå som fjerde er på tur og trettheten kommer ser jeg mørkt på husarbeidet. Får så dårlig samvittighet for barna hvis jeg ikke er verdens beste husmor. Men en ting kan jeg trøste meg med, de får hjemme laget mat hver dag. Har også valp som ofte må ut, så tid er mangelvare . Kjenner jeg stresser med tanken på en baby til, men vi gleder oss masse også :-D

Formen er på topp så har ikke problem med å holde huset rent og ryddig :) men innimellom roper sofaen litt extra og jeg lar rotet ligge :P
Rydder og vasker litt hver dag.

Rutiner er tingen (uten å si at huset er strøkent). Barnearbeid er også viktig.

Ungene (starter med dette i 2 årsalder) har lært å ta to runder etter mat, og sette ting på plass (kjøleskap eller i oppvaskmaskin), de rydder opp leiker før de starter med noe nytt, og henger opp klær og sekker i gangen og setter sko på plass. Klær sorterer de på kvelden enten rett i skittentøyet eller i boksen for klær som kan brukes igjen. De tømmer oppvaskmaskinen og vasker trappa mot betaling. Hver fredag henter 4åringen alt av skittentøy (har flere kasser) og 7åringen tar ut alt av søppel. Så sorteres alt av klær i bokser. Vaskemaskinen settes minimumm på hver gang vi kommer fra bhg. og oppvaskmaskinen kjøres hver kveld.

Ellers har vi en robotstøvsuger som ikke kan ha noe rot på gulvet. Den kjører når vi er på jobb...

Her kjennes det ut som de fire (inkl mannen ;) ) roter fortere enn jeg rydder. Mine er store, eldste 14 år. Hun er flink til å hjelpe til. Jeg er for "snill", og straffa er all jobben sjøl.

Neeh, rydder etter ungene er lagt :) vasking og støsuging tar jeg når det trengt. vet jeg om at vi får besøk, rydder jeg selfølgelig før de kommer, men kommer noen uanmeldt, så får de ta det som det er ;)

Ingen som har dødd av litt støv, eller litt klær på baderomsgulvet, eller barneleker på gulvet ;)

Neeh, rydder etter ungene er lagt :) vasking og støsuging tar jeg når det trengt. vet jeg om at vi får besøk, rydder jeg selfølgelig før de kommer, men kommer noen uanmeldt, så får de ta det som det er ;)

Ingen som har dødd av litt støv, eller litt klær på baderomsgulvet, eller barneleker på gulvet ;)

Helt sant. Problemet hos oss var at før vi tok tak med ungene kom jeg ikke rundt etter at ungene var i seng. Tror ikke ungene har vondt av å legge ting på plass når de er ferdig...

Back
Topp