Dere med flere barn

Lynn87

Snart mamma til to <3
Tilgangsansvarlig
Mailykke <3
VIP
Var svangerskapene veldig ulike? Jeg var kvalm med guttungen og mye dårlig de første ukene, men ikke i nærheten av så elendig som denne gang. Denne gangen er jeg virkelig mye verre og det har vart mye lengre!
Sist sov og spydde jeg fra uke 7-10 eller noe rundt der. Denne gangen har jeg men noen unntak vært sengeliggende fra 4/5 uke til nå 12+2. Og kastet opp hver dag disse ukene så knapt fått i meg mat. Er overlykkelig hver gang noe blir i magen.

Det må da snart gi seg?

Har hatt tre forskjellige svangerskap. Med gutten kastet jeg ikke opp, vart kvalm i forbindelse med diverse lukter, med jenta kastet jeg opp, men ikke voldsomt sånn voldsomt, litt av og til. Denne gangen kastet jeg opp alt jeg fikk i meg og var sykemeldt i 3 uker pga oppkast. Så svært ulike :)

De 2 første svangerskapene mine var veldig lette og hadde ikke noe plager mens med dette så har æ kasta mye opp og e enda kvalm på morgenen enda æ e 15 uka på vei. Og æ har fått bekkenløsning allerde så er sykemeldt.

Med førstemann var jeg kjempedårlig fra uke 5, og var sengeliggende og spydde fremtil uke 16-17. Fikk hjelp hos akupuntør, og da stoppa det. Denne gangen har jeg vært borte fra jobb 1 dag! Har spydd litt innimellom, og vært kvalm. Men har liksom klart å holde det gående. Så ingen svangerskap er like..

Bekkenløsning hadde jeg med de andre 2 også, men fikk ikke det så tidlig som jeg fikk denne gangen

Mine to første hadde jeg ikke plager som jeg kan huske, kun nedpress å svimetokter + hevelse på slutten. Dette har vert bånn bøtte syns jeg, var ikke forberedt i det hele tatt at det skulle bli sånn. Ekstremt trøtt, noe som gikk over en liten uke men kommet tilbake, starta med morgen oppkast i uke 11, vert mye kvalm uten oppkast før det. Å vondt bekken.

Vår etterlengta skatt ventes 17mai<3

Til nå er begge svangerskapene like. Nesten ikke symptomer, heldigvis bittelitt ømme pupper. :D

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Med første og andre var jeg ikke kvalm. Kun trøtt.

Nå har jeg spydd til uke 15, sikkert kunne sovet hele døgnet om det gikk an og vært generelt mye mer dårlig.

Hadde hypermesis med vesla sist. Begynte med kvalmen i uke 5 og var inn og ut på sykehuset. Kastet opp til dagen jeg fødte:(

Denne gangen startet kvalmen i uke 6, har hypermesis denne gangen også. Har vært 3 uker totalt innlagt på sykehuset. Har også fått svangerskapsmigrene og er i dårligere form denne gangen:(

Med jenta mi var jeg litt småuggen, men kasta ikke opp. Jeg var småtrøtt, men fungerte. Hadde smerter i hoftene på natta i tredje trimester. Hadde ingen spesielle diller etter mat! Mens nå!!! Jeg har vært kjempekvalm og sykemeldt 2 uker da jeg kasta opp alt jeg spiste, og kom rett og slett ikke ut av senga. Jeg er trøtt som en strømpe hele tida! Har vondt i hoftene dag og natt, og har et ekstremt behov for crabsticks idag ;) hihi! Ganske stor forskjell...

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Med jenta mi var jeg litt småuggen, men kasta ikke opp. Jeg var småtrøtt, men fungerte. Hadde smerter i hoftene på natta i tredje trimester. Hadde ingen spesielle diller etter mat! Mens nå!!! Jeg har vært kjempekvalm og sykemeldt 2 uker da jeg kasta opp alt jeg spiste, og kom rett og slett ikke ut av senga. Jeg er trøtt som en strømpe hele tida! Har vondt i hoftene dag og natt, og har et ekstremt behov for crabsticks idag ;) hihi! Ganske stor forskjell...

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Crabsticks! Hvorfor sa du ikke det før ;) KJEMPEIDE :-) ELSKER crabsticks så det tror jeg vil gli rett ned!! Takk! ;)

Hadde hypermesis med vesla sist. Begynte med kvalmen i uke 5 og var inn og ut på sykehuset. Kastet opp til dagen jeg fødte:(

Denne gangen startet kvalmen i uke 6, har hypermesis denne gangen også. Har vært 3 uker totalt innlagt på sykehuset. Har også fått svangerskapsmigrene og er i dårligere form denne gangen:(

Hvordan skiller man normal kvalme fra Hypermesis? Når ble det så ille at du måtte på sykehuset? Ganske ille hos meg og, stod opp tre ganger i natt for å kaste opp :(

Jeg skjønner at jeg har vært litt heldigere enn jeg har tenkt!
Første svangerskap var jeg utslitt og lå mest på sofaen hele tiden, men nesten ikke kvalm, 1urinveisinf. og sure oppstøt siste måneden...

Denne gangen har jeg vært noe mer kvalm, men ikke like slapp så jeg jobber 40 prosent. Blir utmattet av å kjøre, men ikke på langt nær så ille som sist hvor jeg kun lå rett ut og ikke klarte å kjøre bil

Last edited:
med nummer en var jeg kjempe dårlig hele dagene. slet med sterk hodepine fra tidlig stadie og kunne sove hele døgnet, men denne gangen hadde jeg ingen andre symptomer annet enn ømhet i puppa, litt økt matlyst og litt trøttere enn normalt. dette har nå gått seg til, så jeg er vel mer eller mindre symptomfri nå. vet ikek om jeg skal være bekymret av den grunn, men jeg velger å tenke positivt. har vært på noen UL allerede og skal på ny på fredag, så satser på at alt står like bra til som for 2 uker siden :)

Mine to første svangerskap var veldig like. Jeg spiste alt jeg kom over, og trøkket i meg spesielt søtsaker, stekt mat og potetgull. Generelt mye fett. Karbohydratene var det jeg levde av omtrent. Resultatet var at jeg gikk opp 35kg pr. svangerskap, og aldri klarte å ta de skikkelig av igjen. Jeg var kvalm i to uker, that's it. Fikk bekkenløsning med begge, men med to kom den veldig tidlig - alt i uke 6.

Dette svangerskapet derimot er temmelig motsatt. Jeg har vært og er fortsatt udugelig trøtt! Jeg takler ikke lukten av fet og stekt mat, får brekninger. Må ha frukt, grønnsaker - frisk mat. Mye lett mat. Jeg spiser veldig mye mindre enn før, blir veldig fort mett. Jeg er også mye kvalm, men har ikke kastet opp mye. Jeg har gått ned i vekt istedenfor opp - tror jeg nærmer meg utgangspunktet nå da.

De to forrige gav meg begge en RIKELIG dose med strekkmerker hver, og skulle tro det ikke var nødvendig med flere. Men joda, nr. tre vil også være med på å tegne på magen til mamma! <3

Er veldig spent på om det er gutt eller jente! :D

Back
Topp