dere med flere barn..

LadyOnHeels

Elsker forumet
hvordan har storesøskene reagert på de små som har kommet til verden?

her har nathaniel blitt skikkelig sjalu og i tillegg er bhg i streik så jeg er alene med begge ungene om dagen :( 

i dag så sprakk jeg og var helt i fra meg etter myyyye "slossing" med nathaniel så ringte sambo på jobb og gav beskjed så i morgen skal sambo være hjemme med han.. hadde ikke trodd han skulle reagere så mye som han gjør     

Her har snuppa reagert helt annerledes enn vi trodde. Forventet sykt mye sjalusi, men hun skal bare kose og hjelpe til, og fra første sekund så var babyen "mamma sin!" hvis noen prøvde å nærme seg.. Har blitt litt mildere så andre får lov til å holde henne nå.. Men er litt voldsom i all hjelpingen sin så må passe på hele tida, for brått prøver hun å løfte henne opp på egenhånd og slikt.. Også er hun nesten litt pappajente så det hjelper jo også.. Snuppa er to år.

Chocolate girl skrev:
Her har snuppa reagert helt annerledes enn vi trodde. Forventet sykt mye sjalusi, men hun skal bare kose og hjelpe til, og fra første sekund så var babyen "mamma sin!" hvis noen prøvde å nærme seg.. Har blitt litt mildere så andre får lov til å holde henne nå.. Men er litt voldsom i all hjelpingen sin så må passe på hele tida, for brått prøver hun å løfte henne opp på egenhånd og slikt.. Også er hun nesten litt pappajente så det hjelper jo også.. Snuppa er to år.

nathaniel liker å hjelpe han også og han var sååå stolt når han fikk holde hun (ikke alene så klart)! men likevel så er han sykt sjalu :( han var en mammagutt, men nå ser det ut til at han er mer glad i pappaen sin    uff, håper det gir seg snart!

her har pappaen også fleksibel arbeidstid og noe mulighet for hjemme kontor så det hjelper jo litt :) 

Toåringen vår er egentlig nokså uinteressert i lillesøster, så det er verken voldsom sjalusi eller mye begeistring. Har ikke vært alene med begge to ennå, bare korte perioder, og da har hun stort sett sovet. Tror nok ikke han hadde likt å komme i andre rekke en hel dag han her heller. Vet ikke om det er forskjell på gutter og jenter i hvor interessert de er i babyer?

Da vi fikk nr 2 var eldstejenta 2 år. Hun var egentlig veldig begeistret for han, men fikk en reaksjon i form av at hun omtrent sluttet å sove. Hun ble vanskelig å legge om kvelden, våknet 1 - 2 ganger om natten og begynte å stå opp i 05-tiden. :-( Det var forferdelig slitsomt.
Ellers hadde også jeg henne hjemme, hun begynte ikke i barnehage før hun var 3. 
Kan ikke huske at det var så mye sjalusi egentlig, men jeg kan tenke meg at det er veldig frustrerende for Nathaniel å være hjemme, han som er vant til å være i barnehagen. Jeg tok vogna å gikk rundt på lekeplasser etc. så hun fikk rast fra seg, forhåpentligvis så sov minsten så jeg fikk brukt litt tid bare på henne også.
Det er forferdelig å måtte "skyve" mye av ansvaret for eldstemann over på far, men jeg tror det er nødvendig og det har gjort at disse her har fått et utmerket forhold i dag, hun har fortsatt å være mammajente for det. ;-)

Her har det gått overraskende bra! 14 dager før Sindre ble født, gikk storebror inn i 3 års trassen, så det eneste vi sleit med var trass mot oss(mamma og pappa), men ikke vist tegn til sjalusi mot Sindre, han har heller latt det gå litt utover oss, men det får så være...Men trassen til storebror slapp for 14 dagers tid siden, så nå går alt bra!:) Ellers måtte vi "sloss" for å få på/av klær, generelt det og stelle han, og kun mamma som måtte gjøre alt. Men vi måtte til slutt slå hardt mot hardt, fordi kravene ble større og større, selv om vi gjorde det i beste mening, slik at overgangen til å bli storebror skulle bli lett som mulig. Gi det litt tid, og ønsker dere lykke til, det går seg til!:)

Nå er storesøster her 5 år,så man kan nok ikke sammenligne,men her har overgangen gått veldig fint!hun er verdens stolteste!! Men skulle jeg hatt begge jentene hjemme en hel dag alene,så hadde nok storesøster kjedet seg veldig, vært utålmodig og masete! Så vi får krysse fingrene for at streiken er over snart,så skal du nok se at det blir bedre:) de er jo vant med full aktivitet hele dagen,masse barn og mye lek,klart at vi med små babyer ikke klarer å være gøy nok akkurat nå:)

i dag har han vært myyye bedre og vi har funnet en ny teknikk å håndtere trassen og sjalusien på som kan se ut til å fungere :) 

men håååper streiken straks er over for det er lange dager for han og meg nå :( 

Så bra at det har bedret seg:):)det vil nok alltid gå seg litt til,og når disse små blir litt større og vi har bedre rutiner,så blir det enda lettere for oss og for storesøskene! Men,så kjedelig for dere som er rammet av streiken!!Håper den er over snart:)

de to eldste takler det bra, men så er de 11 1/2 og 9 1/2 år også. Minste på 3, er en skikkelig mammadalt, så hadde regner med sjalusi fra dag 1, men så langt har det gått veldig fint. Han er litt vanskligere, men omvendt psykologi funker bra enn så lenge, så dagene går greit. Mannen er også hjemme enda, men reiser sikkert ut om en uke, og jeg kjenner allerede at jeg kvir meg litt. Aner ikke hvor lenge han blir ute heller. Har minste i barnehage heldigvis, og de to eldste kan levere og hente om det blri mye styr. 

Vi er veldig opptatt av å ta med minste i stell og diverse med babyen, men torsdag og fredag hadde han diare, så da prøvde vi så godt vi kunne å holde han vekke fra babyen... Var ikke så lett, for han skulle bare klappe litt, og bare gi henne smokken og bare og bare. er ikke så lett for en 3 åring å forstå, så ble mye spriting av hender de dagene...

ja her skal nathaniel også hjelpemye til og det er jo greit det, men er jo litt bekymret for han kan være litt voldsom også er han forkjølet : / 

men har du født du? må jo få føre deg opp på listen (viss du vil altså!) :)

LadyOnHeels skrev:
ja her skal nathaniel også hjelpemye til og det er jo greit det, men er jo litt bekymret for han kan være litt voldsom også er han forkjølet : / 

Jupp. 

Har nett oppdatert tråden du lagde lenger nede, men kan jo ta det her også. 

Jeg fikk en jente 23. mai. 4596gr og 52 cm 
Ariana har også fått en jente. Hun ble født 20. mai

LadyOnHeels skrev:

Jupp. 

Lois Lane skrev:

LadyOnHeels skrev:

Jupp. 

gratulerer til dere begge   stor og flott jente du fikk da.. hihi 

Lois Lane skrev:

LadyOnHeels skrev:

Jupp. 

Gratulerer så mye til begge to! 

Back
Topp