dere med flere barn her...

lita_23

Elsker forumet
Constanse er veeeldig opptatt av magen om dagen, og snakker mye om at jeg er glad i henne for det om det kommer en lillebror. Noe jeg selvfølgelig sier at jeg kommer alltid til å være mammaen hennes å sånn.. Frykter at hun kan bli ganske sjalu av seg... Noen som har noen gode tips til meg [:D] hvordan gjøre overgangen enklest for henne når babyen kommer? [:)]

Nå hadde ikke vi de store problemene med sjalusi, men så var jo han mindre når han ble storebror.
Jeg foreslår så sette av tid til bare deg og henne. Gjør ting som hun syns er morsom, uten babyen.

slik var Hanne også, åsså va hun veldig bekymret for at jeg skulle var borte fra hun (sykehuset!) har prøvdtå innkludere hun i alt, å hatt alene tid med bare hun, gjordt "jenteting". [:D]
vert litt sjalusi innimellom, men har ikke vert styg elle vond mot han. men er spesielt når disse besteforeldrene er tilstede at sjalusien komer frem her..var litt krevenes, trengte ekstra oppmerksomhet til å begynne med når alle kom på besøk med gaver osv. da var det koselig når de hadde enn liten gave med til hun også[;)]ga ofta beskjed til de jeg viste kom, at de kunne ver litt oppmerksome på at hun trengte litt oppmerksomhet hun også..

Huske og ta ho ofte på fanget og kose med ho[:)] spesielt i starten [;)] Nesten overdrive litt til hennes fordel[;)]

Det og skulle lære å dele med søsken tror jeg er viktig at ikke skjer med en gang babyen kommer i hus. De er vant til å være midtpunk for mamma, pappa, besteforeldre og alle besøkende. Så besteforeldre og endel andre bsøkende, har fått beskjed om å ikke mase om baby i det de kommer inn døra.

jeg har også prata mye om "da DU var baby" og hvor stas det var for alle.. at han tissa helt ut til vaskerommet, hvor flink han var å spise, at han var så flink a bable med alle å enhver, osv osv..
De elsker og høre om det.. og det er fantastisk å se film og bilder av det[:)]

takk for tips[:)]

La henne få vere med på stell osv[:)] få holde babyen, slik at hun lærer litt[:)][:)]
Endre har alltid vert veldig sjalu på Eline. har gått i perioder. Men det er ikke alltid like lett å konkurrere med lillesøster[8D][&:]

Det beste tipset jeg kan komme med er: Ikke gjør som vi gjorde![:D]

For her fikk vi jo fryktelig sjalusi. Vesla hadde kolikk, og jeg tror det var mye av grunnen til at vi ikke fikk gjennomført ting slik vi planla det, med å involvere Isabelle osv. Babyen var mildt sagt krevende. Også ble det en ond sirkel, Isabelle ble slem med lillesøster, og da ble det til at vi holdt henne unna mest mulig for å skåne vesla, osv. Jeg prøvde å tilbringe litt tid alene med Isabelle, men i starten var det veldig vanskelig å få til, for vesla var veldig mammadalt, og jeg klarte ikke å gå fra henne sammen med sambo når jeg visste at ingen av dem koste seg.[&:]

Håper derfor at ting vil gå litt greiere hos dere. Det at Constanse er litt eldre tror jeg bare er en fordel. Og uansett hvordan starten blir så kan de bli gode venner etterhvert.[;)] Jentene mine er rørende glade i hverandre nå, og de viser det ofte.[:)]

Back
Topp