Dere med flere barn født i forskjellige årstider, hvilken årstid er best?

Hvilken årstid opplevde du som best å få barn i?

• Vår

Votes: 6 42,9%
  • Sommer

Votes: 0 0,0%
  • Høst

Votes: 2 14,3%
  • Vinter

Votes: 6 42,9%

• Antall som har svart
    14

Mymlens

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Smånissene 2022
Septemberlykke 2024
Fastelavnsbollene 2026
Vil gjerne høre fra de med flere barn. Mange faktorer som spiller inn, som når det er best for barnet å ha bursdag og barnehageplass.

Men om du går utfra når på året det var best å være høygravid, den hyggeligste barseltiden og om en eventuell høysesong gjorde det kjipt mtp sykehusopphold; når var den beste årstiden å føde et barn på? Sett helt bort fra barnehageplass.

Nå har jeg født en i oktober å en i januar.. så om sommer eller vår er bedre vet ikke jeg. Men syns Oktober var bedre enn januar. Men det var å førstemann, så hadde ingen barnehagebarn hjemme som jeg hadde da nr to ble født i januar. Og ble raskt smittet av ra virus… har skolebarn nå, så håper ikke de drar hjem like mye baselusker:wacky:

Har både vinter og vår barn fra før, og må si jeg foretrekker vår. Lysere dager og mildere temperaturer. Men man kan ikke alltid bestemme når det skal bli.

Fikk første i begynnelsen av april og mellomste i slutten av juni. Syns absolutt april var best. Fikk hele våren og akkurat når han begynte å være mer våken ble det lang og fin sommerferie hvor pappa var hjemme sammen med oss. Veldig lett mtp barnehageplass fra august også, da var han godt over året og vi fikk sommerferien igjen som ekstra tid etter permisjonen til far, med kontantstøtte. Trengte ikke planlegge og skrape sammen tid/ ta ulønnet perm.

Fikk min datter i september, altså høsten 2020. Vi vil prøve å få til mai eller desember neste gang. Men den beste tiden vil jeg tro er våren

Jeg har oktober og februar barn fra før, og skal ærlig innrømme at februar/mars har vært beste med tanke på å gå gravid på sommeren og tiden i nyfødtperiode.
Hadde jeg fått valgt selv (ble gravid før mensen kom og 1 år etter prevansjon slutt) så hadde det blitt vår barn igjen altså :joyful:

Back
Topp