Dere med flaskebarn..

lmn86

Forumet er livet
Assistert-jentene
Oktoberfruene 2018
Novemberlykke 2018
Påskekyllingene 2020
Litjmann er i ferd med å bli flaskebarn for jeg har ikke nok melk! Bruker nå MAM anticolic flaskene med smokkstørrelse 1. Han blir 3 mnd på lørdag!

Hvilke flasker bruker dere, og hvilke smokkstørrelse? Og når gikk dere evt over til smokkstørrelse 2?

Her får litjmann endel vondt i magen av MME! Jeg prøvde først NAN pro, men har bytta til NAN sensilac! Kan han svelge mye luft fordi han suger for hardt med smokkstørrelse 1? Semperdråper får han mer vondt i magen av! Minifom prøvde jeg når jeg amma, men han gulpa så enormt av det! Han har sopp, så går på soppmedisin 4 ganger daglig! Tenker å prøve minifom på nytt når vi er ferdig med medisinen! Vil ikke blande for mye i den lille magen stakkar!
 
Litjmann er i ferd med å bli flaskebarn for jeg har ikke nok melk! Bruker nå MAM anticolic flaskene med smokkstørrelse 1. Han blir 3 mnd på lørdag!

Hvilke flasker bruker dere, og hvilke smokkstørrelse? Og når gikk dere evt over til smokkstørrelse 2?

Her får litjmann endel vondt i magen av MME! Jeg prøvde først NAN pro, men har bytta til NAN sensilac! Kan han svelge mye luft fordi han suger for hardt med smokkstørrelse 1? Semperdråper får han mer vondt i magen av! Minifom prøvde jeg når jeg amma, men han gulpa så enormt av det! Han har sopp, så går på soppmedisin 4 ganger daglig! Tenker å prøve minifom på nytt når vi er ferdig med medisinen! Vil ikke blande for mye i den lille magen stakkar!

Her bruker vi alt :p dr. Brown, mam og avent. Ang smokkstørrelse så bytta vi etter 1mnd for det gikk for treigt å få ut melka. Om han bruker laaaang tid på flaska kan der være lurt å bytte. Også kan det føre til at de bruker så lang tid på maten at de blir sulten igjen med en gang :)

Hipp er mildere for magen la vi merke til. Er det magevondt eller er han forstoppa? Malt i kan hjelpe, men det kan også gi mer luft så det er likspm et toegga sverd..

Ellers anbefaler jeg at du leser litt om langsom flaskemating hos ammehjelpen. Det er supert for å unngå mye luft i magen :) Ellers er Flaskebarna Norge på FB en veldig fin gruppe med mye god info :)
 
Eldste var flaskebarn, og vi brukte kun dr.Brown flaskene. Opplevde ikke at hun ikke fikk nok mat, og vi byttet str på smokk etter det som stod på smokkene. Fungerte fint her. Hadde også rapepause midtveis i måltidet, ellers kom alt i retur.
De gangene jeg gir flaske nå bruker jeg også dr.Brown, og har samme opplevelse ang smokk.
 
Takk for svar dere☺️ Prøver å rape han underveis, men han blir bare sur fordi han vil ha mer!! Haha, han er så sinnsykt utålmodig den lille karen her! Kanskje jeg skal prøve ut dr.brown, må bestille for de hadde ikke på apoteket her! Men har kjøpt smokker i str.2, så tenker å prøve ut det! Ser heldigvis ut som soppen er borte nå, så etter kontrollen på mandag så håper jeg vi kan kutte medisinen! Gått på den i 4 uker nå og er såå lei!! Litjmann virker ikke plaget av det heller!
 
Takk for svar dere☺️ Prøver å rape han underveis, men han blir bare sur fordi han vil ha mer!! Haha, han er så sinnsykt utålmodig den lille karen her! Kanskje jeg skal prøve ut dr.brown, må bestille for de hadde ikke på apoteket her! Men har kjøpt smokker i str.2, så tenker å prøve ut det! Ser heldigvis ut som soppen er borte nå, så etter kontrollen på mandag så håper jeg vi kan kutte medisinen! Gått på den i 4 uker nå og er såå lei!! Litjmann virker ikke plaget av det heller!

Komplettapotek har 30% på flasker frem til midnatt :)
 
Sniker.

Anbefaler deg og prøve Dr. Brown’s. Det var det eneste som fungerte for oss, da fikk hun ikke i seg så mye luft. Byttet til str. 2 mellom 3-4 mnd, tror jeg. Mener det står 3+, så vi prøvde etter 3 mnd. men da druknet hun nesten og svelget masse luft, så vi ventet litt.

Skal prøve de ut, men smokken på dr.brown ligner på smokken på avent, og den nekter han å ta!:eek::eek: På mam sin str 2 står det 2 mnd+ og han blir jo 3 mnd nå! Jeg får nesten bare prøve å se☺️
 
Bare drbrowns flasker som har funket her, og måtte gå over til nan HA1. Lille sleit med mye magevondt lenge før vi endelig fant denne kombinasjonen som fungerer for oss:) 4 mnd til uka, begynte med smokkestørrelse to for et par uker siden.
 
Delammer, og her merket vi veldig forskjell da vi gikk over til Hipp. Bruker i hovedsak dr. Brown-flasker, men ham tar også Avent og amam-flaskene. Bruker smokkestørrelse 2 og sakte flaskemating, og han sliter ikke med luft lenger. Vi var helt avhengige av minifom frem til han ble ca tre måneder, men fikk en naturlig slutt da vi gikk tom og glemte å kjøpe ny :rolleyes:
 
Back
Topp