Dere med flaskebarn!

Bokstavkjeks

Gift med forumet
Januarskatter 2015
Desemberskattene 2014
Sommerfuglene 2017
Hva er rutinene deres på å rengjøring av flaskene? Vasker dere med zalo/oppvaskmaskin og koker etter hver bruk? Eller er dere ikke så nøye på det?:)
 
På sykehuset sa de at det holder å koke en gang i døgnet, skyll flaska mellom hver gang den brukes.
 
På sykehuset sa de at det holder å koke en gang i døgnet, skyll flaska mellom hver gang den brukes.

Vil det si at man bare trenger å ha en flaske da? At man kan bruke samme om igjen uten å vaske den ordentlig eller koke de?? Bare skjønte ikke helt :) hilsen en som skal bruke flaske mer og mer nå:)
 
Jeg skylder og koker etter hver gang. En til to ganger i uka skrubber jeg dem med såpe.
 
Jeg har sikkert 15 flasker. Koker alle sammen og koker alle på nytt når alle er brukt :) du skjønner fort når du har begynt med flaske at ikke en holder :p da står du bare og koker :)
Men du trenger vel egentlig ikke koke de hver gang! Tror det holder med en gang i døgnet :)
 
I prinsippet, ja! Men ville hatt hvertfall to... Det er jo ikke alltid man får skylt dem etter hver gang. Jeg kjørte dem i oppvaskmaskinen også noen ganger. Jeg måtte pumpe meg på sykehuset og trodde jeg måtte få ny flaske for hver gang, men fikk beskjed om at jeg bare kunne skylle den og at jeg fikk ny flaske døgnet etter... Hvor gammel er ungen?
Her en en artikkel fra babyverden. Ser at det står noe helt annet der enn hva jeg fikk beskjed om på Ullevål sykehus og av jordmor og helsesøster i kommunen, men man kan få mange forskjellige svar på det meste. Tror man må følge magefølelsen på hva man selv føler er fornuftig også, uten å bli overhysterisk. Ungene skal jo bygge seg opp et immunforsvar også.
Bank i bordet, men ungen min er nå 20 mnd og aldri hatt spysyke eller diaré og vært syk to ganger hele livet. Jeg har aldri tatt helt av på koking. Kanskje jeg bare har hatt flaks, kanskje ikke...
http://www.babyverden.no/Baby/Helse/Flaskemating/Ti-kjappe-om-mating-med-flaske/
 
Last edited:
Skyller dem godt å vasker i oppvaskmaskin på Max temp! Koker en gang i uka. HS sa det var helt greit ;)
 
Her skyller vi flaskene etter bruk og koker dem før vi bruker dem igjen.
 
Så man kan slutte å koke de når de er 3 mnd? Flere som skal slutte da? :) her er hun 10 uker så gleder meg veldig til å snart kunne bare vaske de i vaskemaskin!
Nå så skylder jeg de godt i varmt vann å steriliserer de i mikro (mam antikolikk) og vasker innimellom i oppvaskmaskin
 
Her hadde jeg 5-8 flasker, vasket i oppvaskmaskinen og kokte de på kvelden eller på morran.

Trodde man måtte koke flasker frem til 6 mnd alder. Har man gått bort fra det? Synes bare at man blir "sløvere og sløvere" med dette jeg :/
 
Back
Topp