Dere med flaskebaby...

Mammatilsnarttre

Elsker forumet
Mini bruker DR. Browns og har vært sååå styrete ved flasken de siste dagene, bare vrir hodet og blir irritert, har brukt str 2 på tuten, men prøvde 3 for første gang nettopp og virket som om det var bedre - men hun er ni uker, og det står at de er fra 6mnd og opp... Hvilken str bruker deres? Noen som har erfaring med disse tutene? Kan det være dumt å la babyen få bruke en så stor tut? :O

Vi bruker fremdeles den første tuten. Lillemann blir tre måneder den 09.04. Jeg er ny på dette her så har lest litt på bl.a.facebookgruppa flaskebarna. Virker som om det er veldig forskjellig når folk bytter tut. Bruker flaskene fra avent

Vi bruker fremdeles den første tuten. Lillemann blir tre måneder den 09.04. Jeg er ny på dette her så har lest litt på bl.a.facebookgruppa flaskebarna. Virker som om det er veldig forskjellig når folk bytter tut. Bruker flaskene fra avent

På Avent har jeg også måttet bytte til 2'er... Men hvor lang tid bruker din på ett måltid da? Og hvor mange Ml? :)

Bruker mam sine flasker og byttet for litt over en uke siden til tut nr 2. Da var hun ca. 11 uker. Min vridde hodet ganske mye og var totalt uinteressert i å spise og det ble bedre når vi byttet, men hun gjør det fremdeles hvis det er noe mer spennende å se på, hvis det kommer en lyd et eller annet sted eller om hun må bæsje. Har funnet ut at et mørkt rom egentlig er best... Er førstegangs jeg og, men eneste jeg har hørt vdr større tut er at deet kan bli mer søl og at baby kan spise for fort å få magvondt, gulpe, sitte melken i halsen og hoste. Men gjør ikke hun det så tviler jeg på det gjør noe...

Han har spist veldig godt siden han ble født, og det er som regel bånn gnu rett ned. Han drikker alt fra 125 ml på et måltid til 40 ml-kommer an på hvor trøtt/våken og sulten han er:)) jeg ammer ennå litt på natt og morgen så det kan nok spille inn litt på mengden .ikke at det har flommet over av melk her, hehe.

Mi er 13 uker snart, og bruker Dr.Brown, str. 1.
Tenkte å gå opp til tut nr.2 snart.

Er ikke noen fasit på når man skal bytte tut, det merker du best selv ut ifra hva du erfarer :-) Men som nevnt over hvis det vlir mye styr under måltidene og baben hoster mye, det kommer mye ut igjen osv kan det hende at babyen trenger er str mindre litt til.Frøkna her er 10 uker og vi bruker mam- flasker med tut nr 1. Byttet til nr 2 ganske tidlig men ser at hun nå har vendt seg såpass godt til flaskespising at vi fint kan bruke nr 1 en stund til. I starten sovnet hun nesten med en gang og spiste alt for lite siden hun rett og slett ble for sliten av å jobbe sånn med å få ut melken. Nå er teknikken bedre så da er det ikke noe problem :-)

Mini bruker DR. Browns og har vært sååå styrete ved flasken de siste dagene, bare vrir hodet og blir irritert, har brukt str 2 på tuten, men prøvde 3 for første gang nettopp og virket som om det var bedre - men hun er ni uker, og det står at de er fra 6mnd og opp... Hvilken str bruker deres? Noen som har erfaring med disse tutene? Kan det være dumt å la babyen få bruke en så stor tut? :O
Så lenge nr tre funker bruker du den :) her har mine vært på tut nr to på alle flasker fra de begynte. Aldri klart å gå over til tre. Men bruk tre om den funker :)

Vi bruker nr.2 og hun er 12 uker idag.
Er ungen tilpass med str. 3 så bruk det:)

Dette er litt off topic, men jeg har til nå gitt nan pro drikkeklare som supplement. Nå blir det mindre og mindre amming på oss, så må gå over til pulver. Fått kjøpt nan h.a. ved en feiltakelse.. Vet dere om det går an å kombinere disse?

Dette er litt off topic, men jeg har til nå gitt nan pro drikkeklare som supplement. Nå blir det mindre og mindre amming på oss, så må gå over til pulver. Fått kjøpt nan h.a. ved en feiltakelse.. Vet dere om det går an å kombinere disse?

Nan h.a er vel lettere for magen slik jeg har skjønt det. Vi kombinerer nan pro drikkeklar med hipp uten problem (vår takler ikke nan pro pulver, men drikkeklar er supert). Så kommer an på hva din lille tåler [emoji4]

Nan ha er den mest skånsomme du får utenom de som er for allergikere ;) Veldig mild for magen, går sikkert bra å kombinere en liten stund men ville kanskje valgt en sort hvis det blir på fulltid så magen ikke må jobbe mer enn nødvendig :-)

Nan ha er den mest skånsomme du får utenom de som er for allergikere ;) Veldig mild for magen, går sikkert bra å kombinere en liten stund men ville kanskje valgt en sort hvis det blir på fulltid så magen ikke må jobbe mer enn nødvendig :)
Der må jeg streike litt. Nan Pro er kjent for å være den som er hardest mot magen faktisk. Mange barn får hard mage av nan og sliter med forstoppelse. Nan har kommer med 3 nye merker på markedet, hvor 2 av dem skal være mildere for magen. Men man har hipp som også gir ofte luft plager. Semper og Holle skal være et bedre alternativ faktisk :) vi brukte nan på førsta, og det var det dummeste vi gjorde. Hun sleit i mange år med mage problem:(

Skal du allikevel gå over på pulver så er H.a bedre enn Pro. Den er en av de 2 NAN har kommet med som skal være mildere gor magen

Der må jeg streike litt. Nan Pro er kjent for å være den som er hardest mot magen faktisk. Mange barn får hard mage av nan og sliter med forstoppelse. Nan har kommer med 3 nye merker på markedet, hvor 2 av dem skal være mildere for magen. Men man har hipp som også gir ofte luft plager. Semper og Holle skal være et bedre alternativ faktisk :) vi brukte nan på førsta, og det var det dummeste vi gjorde. Hun sleit i mange år med mage problem:(
Mente kun Nan H.A som mildere for magen altså , ikke nan generelt ;) helt enig med deg! Selv om vi nå har endt opp med nan sensilac da :p

Skulle gjerne holdt meg til den drikkeklare nan'en da det ser ut som om den fungerer greit, men blir jo heftig dyrt i lengden :( Kjenner jeg er litt nervøs for å begynne med pulver hvis vi må gjennom noen runder med magevondt. Han har fått en rutine på å gå på do hver 2-3 dag, og jeg blir like letta hver gang:) Men vi får bare prøve oss litt frem.

Huff det hørtes ikke mye greit ut:( kan jeg spørre hvilket merke dere bruker nå?

Skulle gjerne holdt meg til den drikkeklare nan'en da det ser ut som om den fungerer greit, men blir jo heftig dyrt i lengden :( Kjenner jeg er litt nervøs for å begynne med pulver hvis vi må gjennom noen runder med magevondt. Han har fått en rutine på å gå på do hver 2-3 dag, og jeg blir like letta hver gang:) Men vi får bare prøve oss litt frem.

Huff det hørtes ikke mye greit ut:( kan jeg spørre hvilket merke dere bruker nå?
Vi bruker Nutramigen. For hun reagerte så strrkt på alt:( så vi fikk blå resept på det.
Hadde lyst til å prøve holle eller semper, men det utgikk når både hipp og nan ga store smerter og null avføring og masse luft. Søstra sleit med forstoppelse helt til førsteklasse. Så jeg produserer vist barn med intoleranse for melk o_O men du kan prøve og putte 3 dråper kaldpresset olje i hver flaske, det hjelper på. Og så gi melkesyrebakteria i 1 flaske om dagen hjelper også på:)

Mente kun Nan H.A som mildere for magen altså , ikke nan generelt ;) helt enig med deg! Selv om vi nå har endt opp med nan sensilac da :p
Da er vi på samme side i boka :hilarious: nan pro er jo noe dritt etter mine øyne. Men sensilac skal jo også være mildere enn Pro:)

Back
Topp