• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold mars 18. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Dere med felles økonomi

hemmelignå

Glad i forumet
Hvordan ser dere på sparepenger som dere har hatt før dere kom inn i forholdet? Dersom det er snakk om større summer altså..

Vi har "felles" økonomi, bruker hverandres bankkort om hverandre osv.. aldri vært diskutert noe rundt det, men om jeg/sambo hadde hatt en større sum sparepenger fra før, arv e.l så hadde jeg sett på det som mine/hans egne penger, ikke som felles.. og om jeg trengte en større sum, ville jeg sett på det som et lån, ikke som at han burde gi meg pengene.

Om vi hadde hatt STØRRE sparebeløp før vi ble sammen, så hadde jeg vel sånn i starten i alle fall sett på det som hans, men etter 25 år sammen, tre barn og et barnebarn på vei (tenkt situasjon), ville jeg ikke ansett det som et "lån" altså...

Men vi hadde en relativt tilsvarende økonomisk situasjon når vi be sammen vi, jeg hadde litt sparepenger, men han hadde en liten bi-jobb, (vi var studenter) så det gikk ganske opp i opp, derfor anså vi vår økonomi som 100% felles fra starten av.

siden vi har vært sammen så lenge, har barn sammen og skal gifte oss er det ikke noe annet som føles naturlig for oss enn at vi har alt sammen [:)]

begge oss hadde sparepenger når vi gikk inn i forholdet, men alt er felles nå.

felles... da vi kjøpte oss hus sammen solgte vi hver vår leilighet... jeg satt igjen med 600.000 mer enn han etter salgent av min leilighet, men brukte disse pengene på huset vårt og møbler og slikt

ingen av oss hadde sparepenger fra før forholdet,så litt vanskelig å svare på det. men jeg tror jeg hadde sett på det som mine penger. det kommer vel mye an på om forholdet er relativt nytt,eller om han er "den rette"

Om forholdet hadde vært relativt nytt,så hadde jeg holdt de for meg selv,men om forholdet hadde vært gammel ,så tror jeg de hadde vært anderlede. vasnkelig å si. Kommer om litt an på økonomien og.

Min mor har en egen spare konto til seg selv. reise konto som hun kaller det. Og dte er kun hennes. Men nå har de økonomi til det og. Min far er sjømann og tjener bra på det, også har hun sin egen lønning

ORIGINAL: alltidlente

etter noen år, noen barn og mange mill i lån sammen hadde jeg sett på det som begge to sine [;)]

sign[:)]

Back
Topp