Dere med få symtomer ..

tiomamma

Forelsket i forumet
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
klarer dere å tro at dere er gravide? Jeg hadde en SA for 7. mnd. siden og har den siste tiden hatt flere rundt meg som har opplevd det samme. Selv har jeg få symptomer hittil og klarer ikke helt å føle meg gravid enda. Er kanskje redd for å "bli lurt" igjen, at det skal gå galt. Er bare 4+5 da. Burde kanskje bestille en tul etterhvert.

Hvordan takler dere det? :Heartred

Har ikke mange symptomer selv, er 5+2. Er trøtt, av og på vondt i korsryggen og ømme bryst

Nei :happy090 Har tanker flere gang for dag at jeg sikkert får mensen snart og bare har hatt litt syklus-kluss.
Som om x-antall graviditetstester tok feil liksom :laughing002
Men sliter skikkelig med å tro på det, og tro at det kan gå bra!
Ingen mulighet for privat tul her, så må bare vente i spenning på den offentlige :arghh:

Eneste symptomene jeg føler på er trøtthet og at jeg er veldig oppblåst, men det kan jo være tusen andre grunner til.

Hvordan jeg takler det?
Dårlig :hilarious: Bare krisemaksimerer og har lite glede av å være gravid på dette tidspunktet. Det er jo kjempedumt. Særlig siden formen er så bra og man burde være glad for det!

Jeg er ekstremt trøtt og sliten. Kvalme som kommer og går gjennom døgnet. Må oftere tisse. Veldig ømme pupper. Anpusten. Bekkensmerter.

Jeg kjenner meg gravid og merker at kroppen jobber. Samtidig er jeg veldig redd for at det skal stoppe opp i utviklinga uten at jeg vet det. Hadde MA sist og gikk i flere uker med symptomer selv om utviklingen hadde stoppa opp. Forskjellen nå er at jeg kjenner at symptomene gradvis blir sterkere.

Men går med konstant stress og frykt for å miste igjen for prøvetida har vært lang og jeg har rett og slett ikke tid til å prøve så mye lenger. Så dette er nok min mulighet for å få et barn sammen med min store kjærlighet

Klarte tro på det frem til ul sist uke, 7+2. Nå sliter jeg veldig å vite hva jeg skal tro, etter vi fikk beskjed om at det kunne være en begynnende MA. Ene dagen går det bra og neste er jeg mareritt å være rundt. Ene øyeblikket lever jeg i håpet at det bare festet seg litt sent, neste er jeg overbevist om at vekten min og stresset har tatt livet av det. Generelt prøver jeg å ikke forholde meg særlig til det frem til ny kontroll på tirsdag.

Ja, her også bare litt svimmel innimellom, kan jo like gjerne være fordi jeg stresser :happy090 ellers ingenting. Blir helt syk av bekymring for det, istedenfor å være glad for å slippe unna. Tullete er det

Ikke så mye symptomer! Samt hadde spontanabort som var ferdig 1. februar, så det krever jo omstilling. Syns det er vanskelig å "tørre" å slippe meg helt løs i det. Gynekologen sa hun gjerne tar ny UL om to uker og det skal jeg bestille i morra!
Jeg har tro på at det kan gå bra, samtidig varte det så kort siste at ja.. Hvor mye skal man sette følelsene på spill, liksom.

NULL symptomer på meg! Eller så har jeg symptomer som er så små at jeg ikke legger merke til dem. Feks en anelse trøtt. En anelse mer utflod. En anelse ømme bryster. Jeg tror ikke det har gått opp for meg med graviditeten enda pga lite symptomer. Tenker fort at det er ikke sikkert det går (er 6+4) men så tenker jeg også at det finner jeg ut av på tidlig ul. Har bestemt meg for å ikke ta supertidlig ul for ja man kan se om det er hjerteaktivitet, men man får ingen info om defekter/syndromer. Og da er det fortsatt så supertidlig at ting kan fort skje likevel. Tror jeg er i beskyttelsesmodus frem til ok tidlig ul og nipt kommer tilbake ok. Innstillingen min er at dette kan jeg ikke styre og svaret kommer etterhvert.

Så fint å høre at det er flere som har få/lite/ingen symptomer! Jeg er 6+0 i dag, og utenom å være oppblåst og treg i magen har jeg hatt veldig diffuse symptomer i det siste.(dvs jeg er usikker på om det er graviditetssymptomer eller ikke) I dag og i går har jeg imidlertid kjent mye ømhet/vondt nederst i magen, men vanskelig å si om det er fordi jeg er oppblåst, livmoren som vokser eller noe jeg skal være bekymret for… holder en knapp på gravid og treg/luft i magen…

Jeg er alt mellom 5+0 til 5+2 på vei i dag og mine symptomer er noen ganger murringer akkurat som mensen er på vei. Det kommer og går alt ettersom. Jeg har en følelse som kan minne om type «kiling» i livmor-området. En merkelig «hul» følelse midt under skambeinet. Og så har jeg smålig ømme pupper, men nesten så det ikke kan kategoriseres som det. Vil si de pleiere å være ømmere enn dette før mensen dukker opp/og før jeg fikk positiv test. Mye mer utflod enn vanlig er et av mine mest fremtredende tegn, og en annen konsistens enn den jeg har når jeg er i vanlig syklus.

Kan få et snev av kvalme/uggenhet over meg, men varer så kort og har alltid vært ømfintlig mot å føle meg fort kvalm/uggen så det kan like godt ikke være et symptom da jeg også har hatt det slik utenom prøveperiodene våre.

Så lenge jeg ikke får mistenkelig magesmerter og blødning så lever jeg i håpet frem til TUL som jeg har når jeg er mellom 6+2 til 6+4 på vei. Og så får man bare klamre seg fast i håpet fra uke til uke til vi når de magiske 12.

I mitt første svangerskap var jeg vel 7+0 eller forbi der før jeg begynte å kjenne noe uggenhet. Men jeg hadde menslignende smerter (til tider nokså vonde) de første seks ukene.

I mitt andre svangerskap begynte jeg såvidt å kjenne uggenhet fra 6+noe.

Nå er jeg ca. 5+3 og har såvidt begynt å kjenne uggenhet. Ellers er jeg bare veldig fort andpusten, sliten og mye mensmurringer.

Jeg takler det ved å ta dag for dag og prøver å ikke tenke for mye. Det er ikke noe vi får gjort fra eller til uansett ❤️

Har/hadde kun vondt i puppene og venstre hoftekam, hadde det ikke vært for at jeg har sett og hørt foster så hadde jeg trodd det er en drøm, hahah

Mistet selv i uke 6+3 sist svangerskap, og har hatt helt angst for å miste igjen, da jeg leste overalt om hvor dårlig alle er og hvor mange symptomer andre hadde. Jeg har vært litt småuggen avogtil, og litt vondt i puppene (som forsvant over natten rundt uke 9-10!). I dag er jeg 12+2, og har sett lille sprelle rundt flere ganger på ultralyd de siste månedene! Husk at lite symptomer er like vanlig som mange symptomer :Heartred private ultralyder var det som hjalp med å dempe min angst, men forstår at det ikke er alle som tar seg råd til det! Jordmor kan også være behjelpelig med henvisning hvis du forteller at du syntes det er vanskelig eller er veldig redd for å miste!

Mistet selv i uke 6+3 sist svangerskap, og har hatt helt angst for å miste igjen, da jeg leste overalt om hvor dårlig alle er og hvor mange symptomer andre hadde. Jeg har vært litt småuggen avogtil, og litt vondt i puppene (som forsvant over natten rundt uke 9-10!). I dag er jeg 12+2, og har sett lille sprelle rundt flere ganger på ultralyd de siste månedene! Husk at lite symptomer er like vanlig som mange symptomer :Heartred private ultralyder var det som hjalp med å dempe min angst, men forstår at det ikke er alle som tar seg råd til det! Jordmor kan også være behjelpelig med henvisning hvis du forteller at du syntes det er vanskelig eller er veldig redd for å miste!
Og i tillegg kan man ha ALLE symptomer ved ma. Så du har absolutt rett. Symptomer betyr ingenting.

Back
Topp