Dere med erfaring med briller.

Arielle_

Forumet er livet
VIP
❤ Aprilbarna19 ❤
Jeg har nettopp fått meg briller.
Styrke på -1.00 på begge øynene,og det står avstandsbriller på brilleseddelen.
Jeg fikk ikke noen "pointers" eller noe av folkene da jeg plukka opp brillene,så jeg lurer på om dette er noe jeg kan gå med hele tiden...?
For da jeg bestilte de så sa jeg at jeg hadde problemer med å lese tekst på tv,og data..
Men nå når jeg går med dem så ser jeg ALT mye bedre..
Jeg ser litt tåkete uten nå..
Så jeg går med dem hele tiden..
Men ødelegger jeg øynene om jeg går med dem hele tiden..?
For jeg sa jo i hovedsak at det var til lesing på tv og data..

Jeg har litt mindre styrke enn deg.. men virker som vi reagerer likt med og uten briller når det kommer til synet.
Jeg så også alt mye tydeligere med brillene enn uten (Jeg er nærsynt)
Fikk heller ingen beskjed om hvor mye jeg skulle bruke brillene...
Men jeg får vondt i hodet om jeg går uten brillene for lenge.. så jeg har de på hele dagen...

Ja jeg kjenner det er deilig å ha brillene på hele tiden for jeg ser liksom alt..
og føler jeg går rundt i en tåke om jeg tar de av..

MEn er det lurt..?

Sånn var det for meg også når jeg fikk briller i 5.klasse. Jeg brukte de hele tiden, og det gjør jeg fortsatt. Har fått dårligere syn med årene, men tror ikke det har noe med at jeg har brukt brillene hele tiden. (har litt stær og sånn i familien) Husker ikke styrken jeg starta med i 5.klasse, men nok en del sterkere enn deg siden jeg har - 3.25 og - 4,50 i dag. Har ikke endra seg de siste 3-4 årene heldigvis. Fkk mye dårligere syn under studietiden faktisk. Stabiliserte seg noen år etter at jeg slutta å studere. Bare bruk brillene du.

jeg har også  -0,1 eller hva det var.

jeg bruker brillene mest på jobb...  men merker når jeg går lenge uten. hodepine og tåkesyn liksom.

men orker ikke gå med briller hele tiden.  blir ikke vant med det.

Tenk på linser etterhvert.. DET er godt det! Brillene blir du lei av etterhvert..:P

Jeg begynte på -1,25 (og i tillegg skeiv hornhinne på det ene, så er oppi -2 der) da jeg begynte med briller.. Helt ny verden. Bruker linser stort sett hver dag

Det som er skadelig er jo hvis du går rundt uten briller når du faktisk trenger det.
Det sliter de der musklene som endrer fasong på linsa di når du fokuserer, og da blir synet dårligere.

Jeg har bare -0.75 og bruker brillene hele tiden, noe optikeren også sa at jeg nok kom til å gjøre og burde gjøre. Jeg klarer meg fint uten, men føler at jeg ikke har kontroll hvis jeg prøver å kjøre bil og jeg blir naturlig nok mye fortere sliten av å gå uten. Noen som har -1.00 bør nok bruke brillene hele tiden. Det er ikke skadelig, det vil nok tvert i mot være veldig deilig, noe du allerede har oppdaget. =) Fikk brillene for 2 år siden. Har ikke fått dårligere syn, men det er klart at når man har vent seg til briller og øynene slapper av så vil det oppleves som mye mer tåkete å gå uten briller enn før. 

Jeg har dagslinser også, men syns det er ubehagelig å gå med hele dagen, så jeg bruker dem bare til spesielle anledninger. Kjekt å ha linser når man skal på 3D-kino. :P 

Okei :)
Tusen takk for svar..:)
Gruer meg litt til å gå med dem ute blandt folk,er ikke sikker på om jeg tør å gå med dem på jobb enda.. hehe..!
liker ikke oppmerksomheten...

Back
Topp