Dere med engangsutbetaling !!

to små englebarn

Forumet er livet
...dette er ikke for å være frekk, men hvordan klarer dere å leve på det?
Jeg har så lyst på nr 2 nå, men får ikke jobben min tilbake før høsten 2008 siden jeg ba om 1 år til med permisjon for å gå hjemme med Thea og da er den stillingen min delt på to midlertidige frem til jeg begynner igjen.

Den engangsutbetalingen dekker ikke det vi betaler i huslån i mnd for 1 år en gang. Hmm..vanskelig. Kunne jo kanskje prøve å få meg en kveldsjobb en plass jobbe mens Thea sover. Har ikke noen som kan ha henne før til høsten da hun skal i barnehage (snufs).

Jeg var litt lur og bestemte meg for å begynne på skolen.
For da kunne jeg gå på skole mens jeg var gravid (var skikkelig verpesyk)
og tjene meg opp til fødselspermisjon.
Det får jeg jo i 42 uker..Pluss engangsstønaden da i tillegg[:)]

hvor mye hva??
Fødselsstipend??
Jeg går kun 75% på skole på barne og ungdomarbeider på folkeuniversitetet
og får 7000 kr i måneden i lån og stipend, men får da også 7000 kr i fødselsstipend.
hadde fått mere ved 100 %studie.
Men det som er så bra er at jeg går på skolen kun en kveld i uka[:D]
Fra halv 6 til 9....
Hadde ikke giddet å gå hver dag med den magen...men så har vi sommerferie i de 2
siste månedene av svangerskapet..[;)]

vil bare si at i januar og august så er utbetalingen større enn
resten av månedene.

ORIGINAL: Malin`s_mamma

Syntes det er så urettferdig måten systemet er lagt opp..
Jeg var på yrkesretta attføring når jeg ble gravid.. Gikk på skole 3dager i uka pluss at jeg jobbet litt i tillegg(selvfølgelig ikke nok til fødselspenger).. Fikk bare beskjed av NAV at det var kjempedumt å bli gravid mens jeg gikk på yrkesretta attføring, man får ingenting, kun engangsstønaden og mannen får ikke permisjon!
Men hvis man er arbeidsledig og ikke gjør noe, får man fødselspenger og mannen får permisjon...[&:] 
Man fyller ut meldekort og får dagpenger i begge tilfellene...

Er det sant??
At hvis jeg hadde vært (er jo det da, bare student) arbeidsledig så hadde gubben
fått pappapermisjon??
Jeg trodde jeg måtte jobbe i minst 50% stilling for at pappaen kunne ta pappaperm??

ORIGINAL: ~StRaToS~

Jeg var på yrkesretta attføring når jeg ble gravid.. Gikk på skole 3dager i uka pluss at jeg jobbet litt i tillegg(selvfølgelig ikke nok til fødselspenger).. Fikk bare beskjed av NAV at det var kjempedumt å bli gravid mens jeg gikk på yrkesretta attføring, man får ingenting, kun engangsstønaden og mannen får ikke permisjon!
Men hvis man er arbeidsledig og ikke gjør noe, får man fødselspenger og mannen får permisjon...[&:] 

Er det sant??
At hvis jeg hadde vært (er jo det da, bare student) arbeidsledig så hadde gubben
fått pappapermisjon??
Jeg trodde jeg måtte jobbe i minst 50% stilling for at pappaen kunne ta pappaperm??

dagpenger ja.. men det er vel ikke så mye. 210 kr dagen?? eller?

ORIGINAL: ~StRaToS~

hvor mye hva??
Fødselsstipend??
Jeg går kun 75% på skole på barne og ungdomarbeider på folkeuniversitetet
og får 7000 kr i måneden i lån og stipend, men får da også 7000 kr i fødselsstipend.
hadde fått mere ved 100 %studie.
Men det som er så bra er at jeg går på skolen kun en kveld i uka[:D]
Fra halv 6 til 9....
Hadde ikke giddet å gå hver dag med den magen...men så har vi sommerferie i de 2
siste månedene av svangerskapet..[;)]

Øhh jeg er oxo student å fikk 6000 i mnd på 100% studie så tror det varierer litt her assa

Såpass[&:]
Jeg hadde fått 9000 (tror jeg) hvis jeg hadde hatt 100% studiebelastning.
Det var rart...jobber du ved siden av kanskje?

Jeg er student i tillegg, så får også 80.000 kr av lånekassa i tillegg. Men er ikke å bli rik på da[&:]

ORIGINAL: FrøkenBast

Er det sånn at hvis du er gravid og føder etter at studiet er avsluttet, at man da ikke får noenting fra lånekassen?

Jeg føda i september og studiet mitt avslutta i august. Men jeg meldte meg opp på nytt studie og søkte da om permisjon fra det.. Har man fått støtte fra lånekassa 6 mnd før eller noe, så får man fødselsstipend

jeg hadde mann med full jobb, så jeg er heldig.. så vi brukte engangsutbetalingen til babyting og til BSU.. men jeg må jobbe nå, før vi får neste..for det er hardt å leve på bare en intekt med hus og 2 biler osv..

Kunne ikke sagt meg mer enig!!!! Jeg gikk også på attføring... Og ble gravid.. [8|] Vi har jo da ikke krav på en dritt!!! [:@] Vi blir liksom straffa for å være for dårlige til å mld oss arb.ledige el få oss jobb.. Ååååh, blir SÅ forbanna!!! Engangsstønaden er jo "piss i havet"... Klart alle penger kommer godt med ,men den dekker IKKe mye.. Så nå må vi også leve på en inntekt [8D][:(]

Back
Topp