Har tilgitt, men ikke glemt.
Og har kontakt regelmessig med dem i dag. Hadde størst problemer med min mor. Hun drakk formye, hakket mye om vekt, mine evner osv, og når jeg omsider klarte og fortelle om en som utsatte meg for overgrep over lengre tid ble jeg ikke trodd. Og siden det var en "kamerat" av min Far og vi ikke sto nære turte jeg ikke å si det til Far selv. Det fikk fortsette fordi jeg ikke ble hørt. Jeg ble holdt igjen når jeg skulle hjem fra trening og ble befølt i skrittet, på brystene osv...
Jeg klarte omsider og få en slutt på det selv etter og har blitt noen år eldre. Og pratet med helsesøster på skolen.
Problemet med Far var at han var overstreng og ikke klarte å si/vise at jeg var god nok. Og at han var glad i meg som jeg sårt trengte. Jeg fikk heller ikke hjelp av noen av dem til å fungere bedre på skolen. Jeg måtte selv kreve og bli testet for dysleksi osv. Jeg ble mere eller mindre bare sett på som lat/treg/dum...
Jeg flyttet ut som 17 åring og så meg ikke tilbake. Etter maaaaange år ba mor om unnskyldning for at hun ikke trodde meg.
Men sånt blir jo ikke glemt. Og det er ting som plager meg enda.
De forguder barnebarna og jeg stoler mest på min Far som jeg har et godt forhold til i dag. Han var min klippe når jeg kasta ut min første ektemann og det betydde utrolig mye for meg å kunne ringe han å være 100% åpen og sårbar<3 Han holder tett mens min Mor stadig tar ting videre til sine søsken/syforening noe jeg ikke godtar, og derfor holder munn når ting ikke skal videre! Og best av alt han viser meg, mine barn, og min mann at han setter pris på oss og sier han er glad i oss. Mor sier det hun også men, det betyr ekstra når det kommer fra Far