Dere med Emmaljunga eller simo vogn?

Har Emmaljunga Edge duo kombi.
Jeg synes den er kjempefin, og ikke minst oppfyller den de fleste krav jeg stiller til en vogn. Siden jeg bruker vogn både i by og på landet funket ikke trehjuling. Og vogna har flere ting jeg setter pris på, som f.eks. valgfri kjøreretning, teleskophåndtak, integrert myggnetting i kalesjen, ekstra solskjerm, stor plass på understellet osv.

Simo duo til storebror fordi jeg ville ha størst mulig bag, fordi jeg måtte ha en solid kurv under som tålte at jeg lastet mye i den, fordi jeg ville ha en solid 4-hjuling til alt slags underlag og alt slags føre, fordi den er vanntett, fordi den klarer alle sikkerhetskravene også i minusgrader, fordi jeg er glad i å gå timeslange turer i alt slags vær.

Ny simo duo til lillesøster fordi jeg var veldig fornøyd med den første, og fordi den ikke lar seg velte av storesøsken som henger på den eller klatrer oppi til babyen

Valgte Emmaljungla CityCross, hørte mye godt om vognen. 
Kom godt ut i tester. Den var lett og god å trille. 

Så syntes jeg den var den fineste :) 
Angrer absolutt ikke på valget, kjempe fornøyd med vogna vår! 

Kjøpte simo duo i 2010, og synes det er en nydelig vogn. Og siden vi bor midt på landet måtte vi ha en vogn som takler skogsbilveier, asfaltkanter, som er vanntett og stor og romslig.
Rett og slett elsker vogna vår, og det blir utrolig trist å skilles ad med den når lillemor ikke trenger den mer.

Jeg kjøpte først Emmaljunga Edge Duo... Og på søndag endte jeg opp med en Simo Kombi.. Så jeg har begge to.. Edge Duo er best på shoppingturer og Simo er best på gåturer ;)

simo duo:

stor bag med opptakbar rygg og selefeste som da varer lenge
stor vogn som passer lenge til å sove i med pose
gyngefunksjon
klikk-håndtak istedenfor (dra ut-inn)
god bagasjeplass
praktiske lommer på innside av bag og kallesj
ikke kallesj som lager klikkelyder når den dras opp og ned
kallesj som er stram i stoffet og ikke "samler vanndam"
barnet ligger høyt i bagvognen
enkel å klikke av og på og slå sammen
lett å trille
4-hjul (vipper ikke lett) som ikke svinger alle veier

det som gjorde at vi valgte simo foran emmaljunga var at stoffet er vind og vannTETT.

Emmaljunga (City Cross)... fordi det er en av de sprekeste vognene jeg har sett. I tillegg til at den kom godt ut i alskens tester i forhold til sikkerhet og annet. Den er beregnet på skandinaviske forhold (vær, vind etc.).

kricam skrev:
Valgte Emmaljungla CityCross, hørte mye godt om vognen. 
Kom godt ut i tester. Den var lett og god å trille. 

Så syntes jeg den var den fineste :) 
Angrer absolutt ikke på valget, kjempe fornøyd med vogna vår! 

Har simo kombi. Stor og romslig vogn, både med og uten bag. Utrolig god gynge funksjon som jeg aldri har sett på noen annen vogn. deilig å kunne bære med seg bagen inn når man er på besøk. Den er veeeeeldig lun å god. Barnet ligger godt skjermet for vær og vind uansett bag eller ikke. Og kalesjen står stødig. På emmaljunga blir kalesjen fort slærkete da det ikke er noe som holder den ordentlig på plass..

Valgte Simo for har flere venner som er så fornøyd med Simo - men det er ikke jeg ;) Synes den er tung, smal og har måttet kjøpe fire nye hjul :S Driver å leter etter sportsvogn nå, men hadde jeg brukt bagvogna mer enn jeg gjorde så hadde jeg kjøpt Emmaljunga :)

Back
Topp