Dere med Emmaljunga eller simo vogn?

Jeg valgte emmaljunga pga at den kom best ut i test i foreldre og barn, var mye lettere enn simo, og tok mindre plass i bilen. ( dette var i 2007)

Valgte Simo fordi den hadde bedre plass, bedre vuggefunksjon, var mer praktisk (med bærebagen inni, vindtett, vanntett, ordentlige kalesjestrammere, gode lufthjul) og fordi den er penere. Skulle jeg kjøpt en sånn stor vogn i dag (noe jeg aldri mer vil gjøre etter å ha hatt Bugaboo), så hadde jeg nok gått for Brio Happy, tror jeg. 

fordi jeg likte den best, rett og slett... :)
Simo altså... kombi.
og så var det mamma som hadde siste ordet fordi hun betalte - og jeg sa hun kunne få bestemme ;)
Nå har vi den - og en brio sing.. :)

Simo fordi jeg synes den var finest og virket best å trille.. angrer ikke  liker godt at en kan kjøpe kanter og div i forskjellige farger.. vi hadde blå bag kant og blått underlag i sportsvogna.. nå skal jeg kjøpe ROSA! 

Jeg har simo duo fordi jeg ville ha en solid vogn! :) At den er vanntett er et stort pluss, er i tillegg lunt og godt til babyen. Bag'en er stoor på duoen! =)

Faktisk; Hvis du har simo duo og emmaljunga edge duo med sportsunderstell, er simoen 8 kg lettere! :) (nettopp regnet på det ;)) 

Simo kombi, fikk den av venninna mi. Kjempefornøyd med den, god å trille, gode luft hjul.

Valgte Simo Duo fordi vi fikk en oktoberjente (og en novemberjente året etter, men det visste vi jo ikke da vi kjøpte vognen  ). Kan ikke TENKE meg en bedre, stødigere vintervogn, med STOR plass i bag til pose og unge og det som måtte behøves.
Nå som vi har gått over til sportsvogn til lillesøster, er den litt stor og klumpete, og den er jo ganske tung. Men det er såpass sjelden at jeg går noe sted med bare henne, så vi bruker mest søskenvognen (Babyjogger XC Summit). Den er faktisk lettere MED begge ungene oppi enn Simoen er alene tror jeg

Endte opp med  emmaljunga city cross etter å vurdert den og simo (visste jeg ville ha enten simo eller emmaljunga)
Vi synes den er god og trille, har god plass, er lett, tar liten plass i bilen og vi var begge enige om at vi synes den er finere enn simo:)

Jeg valgte simo fordi jeg liker best en klassisk vogn og fordi den er stor og romslig i bagen. Etter hvert som jeg har brukt den så elsker jeg den bare mer og mer! (har en trehjuling også og den kan jeg ikke fordra...)
Det er kjempegod fjæring i den, noe som vil si at en kan rugge vogna over en dørstokk og ungen sovner, ikke at den får whiplash, og den er behagelig å kjøre i alt slags terreng.

Jeg synes ikke den er så utrolig tung jeg, men det er nå sikkert fordi jeg er vant til kun denne vogna (og quinny freestyle som er temmelig tung den også og breeeed).

Jeg var bestemt på simo kombi, det var liksom den vognen jeg alltid hadde drømt om. Endte opp med Emmaljunga city cross og har ikke angret et sekund.
Den er lettere, og selv om det bare et snakk om noen kilo har det MYE å si, syns det er praktisk at hjulene er pungteringsfrie, syns også den er mye penere å se til.

Har hatt mange vogner, og city cross har blitt hovedvognen. Jeg elsker den! Den har god plass, er lun og god, samtidig som den veier lite og er lett å trille. Vogngale meg har ikke siklet på andre vogner etter at den kom i hus :)

Vi har kjøpt 2012 simo duo. Valgte den fordi den har stor og god bag, vann og vindtett, hørt mye bra om den og syns den er penest.

2012 modellen er visst "slanka" 5 kilo eller noe sånt i forhold til 2011 modellen, så nå er den ikke så tung i forhold til mange andre som før.

Baby er i magen ennå, så har ikke fått tatt den i bruk ennå.

Vi har kjøpt 2012 simo duo. Valgte den fordi den har stor og god bag, vann og vindtett, hørt mye bra om den og syns den er penest.

2012 modellen er visst "slanka" 5 kilo eller noe sånt i forhold til 2011 modellen, så nå er den ikke så tung i forhold til mange andre som før.

Baby er i magen ennå, så har ikke fått tatt den i bruk ennå.

Her valgte vi Emmaljunga City Cross, fordi den er stabil, men samtidig lett og tar ikke så mye plass. Kjekt med intergrert myggnetting, og at sittedelen og bagen kan snues. Mer enn stor nok syns jeg. Syns den er fin å se på, Sime er klumpete og fæl, så det vurderte jeg aldri :p

Emmaljunga Smart Duo Combi, fordi den var den fineste vogna i butikkene og fordi den var den med best plass oppi (Simoene er så smale i bagen), og stødig og praktisk 

Simo kombi.
Fordi det var en av de aller høyeste vognene på markedet (med unntak av Stokke Xplorer, som jeg IKKE ville ha), fordi den har stor bag og man kan gjøre om sportsvognen til semi-bag ved å sette på kant nederst m.m. og den da blir større enn noen av bagene på markedet, og fordi den er stor og stødig med masse plass under.
I tillegg ville jeg ha en 4-hjuling fordi den var mer stabil, og en vogn hvor jeg kunne ha barnet MOT meg i sportsvogn.

Jeg er nesten 1,80, med dårlig rygg, jeg har augustbarn og ville ha mulighet til å ha ham i bag/nesten-bag så lenge som mulig den første vinteren, og vi hadde aldri bil, slik at all reising/matshopping osv. ble foretatt med vogna som eneste transportmiddel (+ buss og tog og trikk, seff ;) ).
Fikk noen imponerte kommentarer fra småbarnspappaer i perm når de så hvor mye jeg klarte å pusle inn under vogna, ja. *mimre*

(Og når vi skulle på langtur tok jeg Jr. i sjal/sele på mage eller rygg, fylte opp vogna med bagasje under, og puttet bilsetet oppi. *knegg*)

Mamma og pappa hadde emmaljunga vogner til meg så jeg har alltid hatt lyst på det. Aldri falt meg inn å se på simo. Men edge duo er stor og tung, noe jeg aldri trodde jeg skulle si - men fy så fin den ser ut. Med classic understell. Ikke citycross- eller sportsunderstell. Blir å kjøpe en lett trehjuling itilegg.

Vi arvet en Simo Kombi (tror det er 2005 modell) som har fungert kjempefint i vinter, god og lun bag, lett å trille i snøvær. Men nå som minsten er blitt så stor ønsker jeg meg ny vogn, syns Simoen er ALT for tung og stor...blir nok sovevogn i bhg!

Nå drømmer vi om en Emmaljunga City Cross. Syns Emmaljunga er mye bedre å trille, Simoen har alt for mye fjæring så den er litt tung å snu/svinge på. Og så tar den mye mindre plass sammenslått, ikke bare bare å få plass i bilen når man har hundebur!

Back
Topp