Dere med eldre søsken i bhg/skole

Sphynx

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Vi har en liten diskusjon her hjemme ang levering i bhg. Jeg mener mannen skal ta storebror om morgenen. Jeg legger frem klær og lager matboksen kvelden før. Mannen vekker han, kler på han og tar han med i bhg. Han leveres ca 07:30. Da ligger jeg og lillebror ofte fortsatt å sover, til rundt 08.

Nå er spm om jeg skal overta leveringen ettersom lillebror har kommet i någenlunde rutine iallefall på morgenen. Han er også blitt veldig mye mer tålmodig og kan ligge å vente litt her og der så lenge han er mett. Mannen kommer nemlig for sent til jobb hver eneste dag nå.

Jeg kvier meg! Jeg synes det blir et fryktelig stress, særlig siden storebror spiser frokost i bhg. Frokosten stenger kl 09, og han bruker litt tid på å spise. Ideelt sett bør vi være der senest 08:30 slik at han får spist seg ferdig. Det er også ofte hyl og skrik fordi han ikke vil i bhg, han vil heller sitte i godstolen med sutten og kosen sin å se på TV (vil vi ikke alle det..?).

Samtidig er det dumt at han kommer for sent. Jeg ser jo at VELDIG mange barn blir levert om morgenen av en mamma med bilstol i hånda hver morgen. Det er jo også bra for han at han får så få timer i bhg som mulig.

Tanker? Hva gjør dere?

Robert spise frokost i bhg om morgenen så han er der til 8- 8.30 som regel. annenhver uke jobber sambo dagskift og begynner da kl 6 om morgenen så da må jeg levere, men det er vanesak, kom fort inn i det. men nå smører vi matpakke kvelden før og sånn og sambo har på eget initiativ påtatt seg den oppgaven og slik som i dag har de turdag og da laget sambo kakao og hadde på en termos til han før han dro på jobb i dag :-) og han henter de fleste dagene i dagskiftukene :-) de ukene han jobber kveldsskift leverer han i bhg, men da henter jo jeg og er alene med begge ungene ettermiddag og kveld :-)

Har har vi ikkje fått starta på å bryne oss på den problemstillinga, for mannen levere å rekker jobb i god tid... De dagene mamma kan tar hun han med og leverer å henter i bhg (hun kjører forbi bhg hannes på vei til jobb)
Snille mamman min :)
Så har jeg middagen klar til guttungen og mamma kommer hjem :) to fluer i en smekk liksom...
Mamma slipper å spise alene og ungene er i ekstase over at mor er her, og jeg slipper å dra ut i all slags vær :)
Pluss at guttungen var hjemme 1 1/2 uke lamme meg og lille siden han var så tett og hostet mye (har astma)..,, terkelen for å holde han hjemme er lavere siden jeg uansett er hjemme...
Sånn som i dag da verken mannen eller mamma kunne levere så ble han hjemme (storesøster har fri fra skolen og så da er det greit)....

Eg har faktisk kun vært inne i bhg 1 gang siden lille ble født (flaut).... Hehe ;)

Har dere lang vei til bhg??

Vi har 15-20 minutter å kjøre hver vei til bhg så om jeg skulle levert han har han nåkk ikkje vært der før i 9-9.30 alt etter hvordan/når lille har spist om natten....
Derfor er det veldig greit at pappa'n leverer....

Kan liksom ikkje komme med noe godt forslag..... Veldig kipt at mannen din kommer for sent på jobb da...

Har dere lang vei til bhg??

Vi har 15-20 minutter å kjøre hver vei til bhg så om jeg skulle levert han har han nåkk ikkje vært der før i 9-9.30 alt etter hvordan/når lille har spist om natten....
Derfor er det veldig greit at pappa'n leverer....

Kan liksom ikkje komme med noe godt forslag..... Veldig kipt at mannen din kommer for sent på jobb da...

Vi har veldig kort vei til bhg, 2 km tror jeg? Tar kun noen få minutter å kjøre, så det er ikke noe problem. Jeg lurer på om vi i en overgangsperiode skal dele uken litt, så kan heller jeg overta når lillebror er helt innkjørt i rutinene.

Her leverer sambo når han er hjemme.
Men de ukene han er på jobb må keg levere selv. Prøver veldig hardt å komme til bhg til 08:30 så hun tar frokosten der. Går selvfølgelig ike hver dag men vi prøver. Det er de første dsgene som er verst. Redten blir rutine. Lillesøster drar mange dager bare i pysjen slik at tiden strekker til men det gjør ingenting under dressen :)

Lykke til med ny hverdag ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Her er det foreløpig samboeren som leverer, noe som dessverre innebærer at han kommer for sent på jobb. Han begynner kl 07:00 på jobb, men barnehagen åpner heller ikke før da. Forrige uke var han på skole, så da måtte jeg levere. Det var stress! Snuppa vår er ofte klar for å starte dagen 06 (og gjerne før det også) - det er hverken jeg eller lillebror! :P Det er virkelig et ork og et kav å få henne med seg ut av huset - hvis hun rekker å starte en lek før vi skal dra, er hun helt umulig! Vi har bhgen rett ned i veien her, heldigvis, så vi går. Jeg har gjerne lillebror i sjal på magen. Da vil jo selvfølgelig hun også bli båret, så vi er nok litt av et syn der vi går :P På sikt så er det jeg som skal levere henne hver dag, men det tar vi som det kommer. Blir nok lettere når lillebror har mer rutiner på søvn - legger seg tidligere og våkner tidligere. Hadde hun vært litt eldre og mer selvhjulpen så hadde jeg nok hatt henne litt lenger hjemme om morgenene også, håper det lar seg gjøre til neste år. Sånn som det er nå så blir det bare bråk. Hun er veldig sjalu og vanskelig når jeg skal gi ham mat - det er ofte skriking fra første sekund til siste minutt :(

Her er det som oftest jeg som leverer fordi sambo starter på jobb før bhg åpner. Storesøster våkner mellom 6 og 7. Da steller jeg henne og hun får frokost foran barne-tv. Mens hun ser tv steller jeg meg selv og lillesøster. Gir pupp rett før vi drar.. Vi drar til bhg mellom halv ni og ni som regel.. Er en vanesak.. Er ganske hardt å stå opp så tidlig når man ammer flere ganger ila natta.. Men når man først har kommet seg opp, går det veldig greit.

Er heldig med at lillesøster stort sett er med på å ta kvelden ganske tidlig :)

Vi har en liten diskusjon her hjemme ang levering i bhg. Jeg mener mannen skal ta storebror om morgenen. Jeg legger frem klær og lager matboksen kvelden før. Mannen vekker han, kler på han og tar han med i bhg. Han leveres ca 07:30. Da ligger jeg og lillebror ofte fortsatt å sover, til rundt 08.

Nå er spm om jeg skal overta leveringen ettersom lillebror har kommet i någenlunde rutine iallefall på morgenen. Han er også blitt veldig mye mer tålmodig og kan ligge å vente litt her og der så lenge han er mett. Mannen kommer nemlig for sent til jobb hver eneste dag nå.

Jeg kvier meg! Jeg synes det blir et fryktelig stress, særlig siden storebror spiser frokost i bhg. Frokosten stenger kl 09, og han bruker litt tid på å spise. Ideelt sett bør vi være der senest 08:30 slik at han får spist seg ferdig. Det er også ofte hyl og skrik fordi han ikke vil i bhg, han vil heller sitte i godstolen med sutten og kosen sin å se på TV (vil vi ikke alle det..?).

Samtidig er det dumt at han kommer for sent. Jeg ser jo at VELDIG mange barn blir levert om morgenen av en mamma med bilstol i hånda hver morgen. Det er jo også bra for han at han får så få timer i bhg som mulig.

Tanker? Hva gjør dere?

Vanskelig å si hva som er best å gjøre for akkurat dere..men er det ikke bare å prøve en ukes tid for å se hvordan det går?:) evt vente litt til om du er veldig usikker..

Her leverer mannen jentene i bhg.. han begynner på jobb 07:30 og leverer dem rett før det.. jeg står opp sammen med dem for å hjelpe til med nister og stell osv, og legger meg igjen etter det;) men jeg har tatt meg av hentingen.. noe som ser nokså komisk ut, der jeg går med baby på magen, 1åring på hofta (før jeg plasserer hun i vogn) 2 sekker i den ledige hånda og en 4åring ved siden av meg :P hahaha.. har heldigvis veeeldig kort vei mellom hjem og bhg!:)

☆★hilsen meg★☆

Hadde far her i huset hatt land-jobb (og ikke vært på sjøen) hadde jeg ikke forventet eller forlangt at han skulle ta stell og levering hver dag,dersom det betydde at han da kom for seint hver dag.
Men hva sier sjefen hans til dette da,at han kommer for sent?

Hadde far her i huset hatt land-jobb (og ikke vært på sjøen) hadde jeg ikke forventet eller forlangt at han skulle ta stell og levering hver dag,dersom det betydde at han da kom for seint hver dag.
Men hva sier sjefen hans til dette da,at han kommer for sent?

Det er et stort firma med 50-60 ansatte, mange med barn. Når barnehagene i kommunene rundt denne arbeidsplassen åpner 07:00, 07:15 eller 07:30 er det mange som kommer for sent til arbeidsstart 07:30. Han hadde rekt å komme seg på jobb om det ikke var fordi rushtrafikken tykner seg til akkurat like før 07:30, denne unngår han når han ikke leverer.

Jeg tror nok jeg må overta leveringen fra og med neste uke....

Her leverer (og stort sett henter) mannen når han er hjemme fra nordsjøen. Det gjør han enten jeg jobber eller er hjemme i permisjon:) han står opp med gutten, kler på han, lager niste osv. Et tips er kanskje å ikke ha på tv-en om morningen? Her får han ikke se barnetv om morningen før han skal vi barnehagen av meg, og da går det som oftest fint. Men mannen lar han se på tv mens han smører niste når han er hjemme, og da ser jeg det er mye verre å få mini ut døra! For da er det sikkert kjedelig å gå i barnehagen i stedenfor å være hjemme å se på tv. Mens når ikke tv-en er på, er det heller ingenting å "gå glipp av" her hjemme;) Når mannen er på jobb er det naturligvis jeg som leverer storebror. Da smører jeg niste på kvelden, vekker han og steller han om morningen mens lillesøster sover, gjør evt ferdig nista. Når vi to er klare tar jeg opp lillesøster og rett inni dressen. Passer på at det ikke er altfor mange timer siden hun har spist. Så raser vi bort i bhg (1 min å kjøre:P) før 9, sånn at han får med seg frokosten der. har en gutt som liker best rutiner, derfor er det greit å levere han til frokosten, som han pleier. Da er det også mye enklere å levere han. Bhg her har en veldig grei ordning med et eget frokostrom med langbord, og alltid en ansatt som sitter med barna mens de spiser. Så da sitter jeg ofte der med de og drikker kaffi og prater litt, mens storebror spiser:) veldig koslig:) før jeg raser hjem igjen og steller lillesøster;) kvir meg hver gang samboer reiser ut fordi jeg da må tidlig opp og levere, men som andre skriver her er det bare en rutine, det går egentlig helt fint etter et par dager;)

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg leverer stort sett hver eneste dag :) De spiser frokost hjemme da, så leverer ikke før mellom 9-9:15.. Det går helt supert :) Mannen har levert når lillegutt har vært syk eller han har hatt fri.. Det går heldigvis greit å levere, 3 åringen var noe trassete å levere rett før han ble født, men det gav seg med en gang han kom :) De storkoser seg der :)

Det er et stort firma med 50-60 ansatte, mange med barn. Når barnehagene i kommunene rundt denne arbeidsplassen åpner 07:00, 07:15 eller 07:30 er det mange som kommer for sent til arbeidsstart 07:30. Han hadde rekt å komme seg på jobb om det ikke var fordi rushtrafikken tykner seg til akkurat like før 07:30, denne unngår han når han ikke leverer.

Jeg tror nok jeg må overta leveringen fra og med neste uke....

Du klarer det nok uten problemer,det blir nok rutine ut av det og tilslutt :-)

Back
Topp