Dere med eldre barn...

Det er 13 års grense, så det er jo minimum. De er da ungdommer, ikke barn sånn sett. Tenker de godt kan vente noen flere år. Nå er vel strengt tatt fb ikke det mest populære sosiale mediet blandt de unge heller...
 
Ts: hvis du synes det er feil så er det lett å bare rapportere fb-kontoene da ;)
 
Last edited:
Han får ikke hverken Fb, Instagram eller Snapchat før han faktisk er gammel nok. Det vil si 13 år. Han er drøyt 10 år nå og jeg kommer til å være streng med disse tingene. Han har ikke behov for noen av disse tjenestene. Mobil duger mer enn godt nok til å holde kontakt med kompisene foreløpig! Var en stor sak i forhold til mobbing via Ask (en annen av disse tjenestene) på skolen der min gutt har gått. Det var blant sjetteklassingene. Saken var meget stygg og det ble faktisk anmeldt til slutt (kjenner godt vedkommende som ble utsatt for mobbingen, storebroren til en av min sønns kompiser). Ingen grunn til å gi barna tilgang tidligere enn nødvendig/lovlig etter min mening!
Ask er det verste stedet har jeg skjønt. Mye mobbing der
 
Veldig imot sosiale medier før de er gamle nok! Så her venter vi. Hun har ikke engang mobil enda, så vi er nok i det strenge sjiktet, syns iallefall hun. 9 år. :p
 
Mine er heller ikke store nok, og jeg har sagt i fra at jeg ønsker at de holder seg unna så lenge som mulig. De er "bare" 8 og 10, men vet at enkelte rundt dem i klassen og sånn har begynt å få lov. Galskap i mine øyne!
 
Min blir 10 i desember og får ikke facebook, snapchat eller instagram før hun er gammel nok til det.. ser ikke vitsen. Hun har mobil, men den blir omtrent ikke brukt.. egentlig like greit :)
 
Back
Topp