Dere med eldre barn. FB og 10 åring

Bonusjenta på 11 har facebook profil å har hatt det i nesten 1 år. MEN det er fordi mora lot henne få profil på nettby, hvor hun la ut info om navn, bosted, skole, alder og bilder osv.

Så etter en heftig diskusjon mellom mor å far, så ble det facebook istedet for nettby. Hvor både foreldre og steforeldre har brukernavn og passord, og er inne å sjekker hver dag. Vi har også endret tilgangen, så ingen kan se noe info, uten å være venn, og en av oss må godkjenne det før hun får legge til venner. Dvs. familie, tanter, onkler og søskenbarn spredt i landet + noen klassekamerater.

Guttungen her fikk ikke fb før han fylte 13 år, så han registrerte seg på 13 års dagen [8D]

Guttungen på 9 år, må pent vente noen år til[:)]

Husker ikke helt når datteren min fikk FB profil, men da hadde jeg passord og fult innsyn, dette syntes jeg var helt greit.. Nå er hun 14 og har skiftet passord..  Liker det ikke, men jenta må ha litt privatliv fa.. Jeg følger uansett med på hva hun gjør der, og hun får ikke lov til å gi meg restriksjoner der... 

Synes aldersgrensa kan være 15 år der. Mange yngre som er der inne, som ikke skulla vært der. Har en på 11 som har lyst til å bli medlem, men han er altfor ung til det

for min del skulle det vært 18 års grense, syns det er helt vilt at noen lar små barn være på fb!

ORIGINAL: ¤Svinmerra¤

Det er jo en grunn til at det er en aldersgrense på FB, og i mitt hode burde det ikke være noe vanskelig å overholde den.

Vet du hvorfor det er aldersgrense? Det har vel noe med at man når man er under 13 ikke har lov, i USA til å inngå kontrakter, eller ett eller annet, og må ha foreldrenes tillatelse til å gjøre det. Som feks når man blir med på forum i andre forumløsninger enn denne her da, så står det gjerne at man må "bekrefte" gjennom å klikke, at man er over 13, hvis ikke må foreldrene fakse inn ett skjema man finner på en annen link.

Mine har hatt facebook siden de var kanskje tja 10 og 9, for å holde kontakt med familien i sitt andre hjemland. De kunne ikke logge inn andre steder fra, fordi jeg hadde passordene, og alt var knyttet til mine eposter. Da de var 10 og 11 fikk de egne eposter med msn, og det er gull verdt, spesielt for jentungen, som kan snakke med familien i hjemlandet, jenta vi har fjernadoptert i SOS Barnebyer, og selvsagt også vennene sine i andre bydeler her i Bergen, så slipper hun ringe.

Gutten vår på 10 år har ikke fb, og får det heller ikke. Ser det er mange på hans alder som har det, men jeg ønsker å følge aldersgrensen. Gjør det samme med filmer og spill, men hender han får se noen filmer med 11 års aldersgrense. Kommer helt ann på filmen.

Jeg har laget "limited profile" gruppe på min fb, sånn at hvis naboer eller fettre/kusiner legger meg til, godkjenner jeg de, men legger de i limited profile, sånn at de ikke ser noe særlig annet enn profilbildet mitt... Jeg vurderer å slette alle som ikke er slektningene mine.

Synst ikke det er så greit når mine elever prøver å legge meg til som venn, så de ignorerer jeg med en gang.

hadde nok godtatt om omtrent alle andre også hadde hatt.
Men hadde hatt det under oppsyn. Og ikke mange bilder.

Ikke greit synes jeg. Det er en aldersgrense og da synes jeg den skal holdes. 

Back
Topp