lykkespire
Elsker forumet
Hva syns dere om det?
Jeg syns det er kjempevanskelig.
Jeg syns det er kjempevanskelig.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: ¤Svinmerra¤
Det er jo en grunn til at det er en aldersgrense på FB, og i mitt hode burde det ikke være noe vanskelig å overholde den.
ORIGINAL: ~Lille bøllefrø~
Gutten min på snart 11 får heller ikke lov til å ha FB, det er jo en grunn til at det er aldersgrense på den.
Jeg har også en del screening på spill og filmer også.
Heldigvis aksepterer han det og har jo skjønt at det er for hans eget beste.
Selv om han spør jo en gang i blant om han kan få lov til å ha fb da.
Han har msn og mobil men er jeg som kan brukernavn og passord så jeg kan ha oversikt på hva han gjør og ikke gjør.
Han har egen pc på rommet og laptop han bruker på skolen så pc er virkelig ikke ukjent for han.
Heldigvis har vi såpass gode kunnskaper på data her i huset (mannen min) at vi har full kontroll på hva han gjør på maskinen, + at vi har sperret routeren for diverse nettsider fra hans maskin og har også gjort det slik at han kommer seg kun på nett mellom visse tidspunkt i ukedagene og helgene.
ORIGINAL: lykkespire
ORIGINAL: ~Lille bøllefrø~
Gutten min på snart 11 får heller ikke lov til å ha FB, det er jo en grunn til at det er aldersgrense på den.
Jeg har også en del screening på spill og filmer også.
Heldigvis aksepterer han det og har jo skjønt at det er for hans eget beste.
Selv om han spør jo en gang i blant om han kan få lov til å ha fb da.
Han har msn og mobil men er jeg som kan brukernavn og passord så jeg kan ha oversikt på hva han gjør og ikke gjør.
Han har egen pc på rommet og laptop han bruker på skolen så pc er virkelig ikke ukjent for han.
Heldigvis har vi såpass gode kunnskaper på data her i huset (mannen min) at vi har full kontroll på hva han gjør på maskinen, + at vi har sperret routeren for diverse nettsider fra hans maskin og har også gjort det slik at han kommer seg kun på nett mellom visse tidspunkt i ukedagene og helgene.
Det høres kjempegreit ut med en sånn begrenset tilgang til dataen. Så heldig du er som har en datakyndig mann [;)] Det har ikke jeg. Her får jeg sette meg ned i kveld når ungene har lagt seg og kikke i veiledningsboka til dataen på foreldreveiledning...
Han har msn, men bruker det så og si aldri. Han har akkurat fått mobil, så vil han ha kontakt med noen så kan han det.
Ser du bor på Sørlandet du òg. Kan du ikke sende mannen din hit til assistanse? [;)]
ORIGINAL: funny_bunny
Facebook hadde jeg nok godtatt under oppsyn , og hjelpt barnet med å sette de riktige personverninnstillingene.
Syntes det er bedre å la de få lov litt enn å nekte de... for da ender de med å gjøre ting på egenhånd.... og det er IKKE bra[:-]
Nå har jeg ikke så store barn enda så burde vel kanskje ikke uttale meg[8D] men husker jo selv hvordan vi drev på bak ryggen på foreldrene våre.... direkte farlig det vi holdt på med[:o]
Jeg har også mye kontakt med barn og unge gjennom jobben... og jeg blir til tider nesten litt satt ut over hvor stor de er for alderen både med meninger, stil og hva de har fått med seg her i verden.