dere med ektorp sofa...

Dollface

Forumet er livet
VIP
og har trekk som egentlig må renses.. grått for eksempel..

har dere tatt de i maskin? Mange grader? Ull/finvask?

Trekket vårt trenger en shinings men jeg gidder ikke levere det til rens hvis det går greit i maskin....

Jeg har vasket det mange ganger, både det hvite og det brune. Vanlig vask på 40 grader, tror jeg. Det blir litt trangt så du må strekke det litt for å få det på igjen, men det går helt fint.

Vi har det brune trekket som også må renses. Vi har tatt det mange ganger i maskinen. Tatt det på lav tempratur og ull vask. Bare passe på å dra litt i det etterpå, tror den krympet litt aller første gang!

søteste skrev:
Vi har det brune trekket som også må renses. Vi har tatt det mange ganger i maskinen. Tatt det på lav tempratur og ull vask. Bare passe på å dra litt i det etterpå, tror den krympet litt aller første gang!

gennialt... da vet jeg hva jeg skal i morgen..

jeg tørr ikke....   har den grå sofaen som ikke kan vaskes står det.    har spylt og gnikket med vanish spray da, og spylt i dusjen. det går fint. =)

Vi tar alltid på trekkene mens det fremdeles er litt fuktig - syns det blir mye enklere å dra de på da :)

Vi tar alltid på trekkene mens det fremdeles er litt fuktig - syns det blir mye enklere å dra de på da :)

Gullungene til E! skrev:

har du også den fargen som ikke kan vaskes, bare renses?

Vi har i hvitt. Har vasket det på 40 grader jeg.. hehe, det ble litt rart. Det trenger en ny tur i maskinen nå. Men det blir et mer skånsomt program. Kanskje jeg skal joine deg på det i morra;)

L86 skrev:
Vi har i hvitt. Har vasket det på 40 grader jeg.. hehe, det ble litt rart. Det trenger en ny tur i maskinen nå. Men det blir et mer skånsomt program. Kanskje jeg skal joine deg på det i morra;)

hvit kan vaskes i maskinen.  det kan ikke grå og beige. og lys brun?

¤Sunshine¤ skrev:

Gullungene til E! skrev:

har du også den fargen som ikke kan vaskes, bare renses?

Nei har hvitt og svart - men har to andre  venninner med trekk som skal renses egentlig - men de vasker og i maskina og tar de på mens de er litt fuktige :)

Brunt og grått skal renses. Husker jeg irriterte meg over dette da det var fargene jeg ville ha. Men vi har vasket vårt hundre ganger. Går helt fint, men jeg tar det på lave tempraturer og ull.

LittleMonkey skrev:
Er det ikke bare å droppe sentrifugering da?

kan ha lav sentrifugehastighet.. :) det er jo ikke skittent egentlig.. men har sittet på i over 2 år og hele sofaen er litt dvask.. så jeg får vaske trekket og banke opp putene..

Løkke tel :p
Satser på at det går bra, jeg kjører mye i maskinen som egentlig skal håndvaskes og det går fint ;)

Miriel skrev:
Jeg har vasket det mange ganger, både det hvite og det brune. Vanlig vask på 40 grader, tror jeg. Det blir litt trangt så du må strekke det litt for å få det på igjen, men det går helt fint.

sign.. vi har grått

Har kjørt det hvite ektorptrekket på 60 jeg.  Gikk helt fint :)

Alternativet var det eller at vi kjøpte nytt midlertidig trekk til vi får råd til ny sofa.

Tefruen skrev:
Har kjørt det hvite ektorptrekket på 60 jeg.  Gikk helt fint :)

Alternativet var det eller at vi kjøpte nytt midlertidig trekk til vi får råd til ny sofa.

men det hvite kan tas i maskin.. det grå skal renses... :P

Noen av trekkene kan vaskes, det har ikke noe med fargen å gjøre men tekstiltypen, det er nok lurt med lav sentrifuge så det ikke blir så krøllete, og helt klart å anbefale å la trekket være litt fuktig når man setter det på, blir lettere å få på og eventuelle krøller rettes lettere ut.....

Det var kjekt at du spurte om, for her gulpet lillesøster på 3 puter i dag. Vi har den grå. Og det er jo litt kjedelig å vente 2-3 dager på å få renset trekkene liksom... Hurra for alt man lærer på babyverden!

Back
Topp