Dere med Ektorp sofa...

Hocapontas

Elsker forumet
Dere som har Ektorp sofaen fra Ikea på stua til hverdagslig bruk, holder den seg fin over lenger tid ved daglig bruk?
Hvor lenge har dere hatt sofaen deres, og er dere fortsatt fornøyd?
Luuurer litt på å kjøpe 3+3 av den OM den får positive omtaler ang. bruk over tid..

(har sovesofa modellen selv i tv stua, men den blir kanskje brukt en kveld eller 2 på helg bare- ikke daglig med andre ord, og har bare hatt den i 1/2 år ca.)

Fant bilde av en som visstnok skal være brukt i 4 år- men kan ikke akkurat si den fristet ved dette bildet altså (skal ikke kjøpe brukt altså !! - bare henviser til utseende etter kun 4 år..) Den ser så bulkete'skrukkete' og skeiv ut ?! [8|]

jeg bruker heller ikke min daglig... har den oppe i TV stua og har hatt den litt over et år. har aldri vaska trekket.... den ser så godt som ny ut, men kan tenke meg at ryggputene kan bli litt slunkne med årene.... ser den jo stadig avbildet i interiørblader, og der ser de alltid fine ut i grunn.

Jeg har den ikke selv, men vært på besøk hos noen som har den og jeg syns den var "slapp i fisken" alledere etter 1 år jeg da...[8|]
Så den var aldri et alternativ når jeg skulle ha ny sofa...

Det er vel 10 års garanti på den også, er det ikke? Mener jeg leste det da vi kjøpte vår i tv stua...

Vi har hatt vår i over 3 år, og vi er noen sofagriser [:D] Min erfaring er hvertfall at de nye putene ektorp sofaene har nå, er mye bedre enn de som var tidligere.. De nye ser ikke like "nedsitta" ut [:D] Jeg bytter litt på putene og snur de litt, så de ser like fine ut som da den var ny!

Så har de jo 5 års garanti også! Veldig fornøyd med våre 3+3+2 ektorp sofaer [:)]

ORIGINAL: *Peonella*

Vi har hatt vår i over 3 år, og vi er noen sofagriser [:D] Min erfaring er hvertfall at de nye putene ektorp sofaene har nå, er mye bedre enn de som var tidligere.. De nye ser ikke like "nedsitta" ut [:D] Jeg bytter litt på putene og snur de litt, så de ser like fine ut som da den var ny!

Så har de jo 5 års garanti også! Veldig fornøyd med våre 3+3+2 ektorp sofaer [:)]

Ja, jeg synes sofaen vi har nå ser mye tykkere ut i putene enn den på bildet i første innlegg også jeg. Synes den var litt annerledes...
Så da har den sannsynligvis forhåpentligvis forandret seg til det bedre den siste tiden da?! [:)]

Synes den er god å sitte i iallefall, og fin å se på!
Den vi har nå fikk vi ny etter at vår forrige gikk dukken i alskens sømmer på de merkeligste steder. Men jeg er IKKE fornøyd med den nye altså! Hatt den bare i 2 år, og den er allerede nedsunket flere steder- og den skal liksom være verdt 18 000 !
Vil ha ny ! Og denne gangen har jeg lyst på stoffsofa- og det en som er praktisk med små barn...

Back
Topp