Dere med eksembarn... (protopic)

Cillia

Elsker forumet
Leste en tråd her for noen dager siden, om dere som hadde barn med atopisk eksem. Ett par av dere anbefalte protopic salven, 0,03%. Var hos legen i dag, og fikk resept på denne. Men i pakningsvedlegget står det at den IKKE skal brukes på barn under 2 år, da det er usikkert om salven kan skade immunsystemet deres.

Bruker dere den på barna likevel?
[8|]

ORIGINAL: Cillia

Leste en tråd her for noen dager siden, om dere som hadde barn med atopisk eksem. Ett par av dere anbefalte protopic salven, 0,03%. Var hos legen i dag, og fikk resept på denne. Men i pakningsvedlegget står det at den IKKE skal brukes på barn under 2 år, da det er usikkert om salven kan skade immunsystemet deres.

Bruker dere den på barna likevel?
[8|]

Var hos legen på mandag og fikk protopic salven, han sjekket grundig før han skrev den ut til oss, og legen sa det var greit å bruke den. forsikret meg i tillegg med helsestasjoenen og de sa også ok til den. Vi har brukt den siden mandag og veslemann er mye bedre, noen flekker er nesten borte og de var skikkelig stygge når vi begynnte med protopic, nesten betennte noen av de. Så fra oss: jepp vi brukern og den funker[:)]

Hmm, har googlet en del, og alle steder står at den ikke skal brukes...Men det vel kanskje bra om legen din sa det[8|]

Alternativet er ikke stort da??? når det går betennelse i eksemen fordi den er hissig og veslemann er plaget av den så hva skal jeg gjøre da? la han hyle og klø seg som bare det dag og natt? Når legen sier at det er greit å bruke den så må jeg bare stole på at han vet hva han driver med!! Kan jo være at det står for at folk ikke skal bruke den på barn før de har rådført seg med legen, men da burde vel det ha stått...

Hvis du er så usikker, så er det bare å la være å bruke den. Er ikke værre en det

Jeg har lest igjennom pakningsvedlegget, på tuben og på esken og det står ingenting om at den ikke kan brukes på barn under to år...

Har du lest på riktig salve da???? protopic 0,1%[;)]

Du hadde o,o3% så jeg, sikkert forskjell på de to tubene da[:)]

Nå tuller jeg fælt her for jeg mener locoid 0,1%... soorrrryyy[8D][:)]

Er ikke lett når ingenting hjelper nei! Føler du locoid hjelper da?

Ja,den funker som bare det,smørte han med fuktighetskrem i stad og da så jeg at nå er snart en av de flekkene som var ILLE nesten borte, så det fungerer bra og det står ingenting om at barn under 2 år ikke kan bruke den[:)] Kun brukt den siden mandag.

Men som tyttebæra skrev så sa jo legen hennes at det ikke var noen fare å bruke protopic selv om det står det det står...

Back
Topp