dere med dolce gusto kaffemaskin

2x 24November

Forumet er livet
VIP
Hvilken glass/kopper har dere? Hvordan vet dere hvor mye det skal være i? Syns det er så tungvint å bruke dl-mål for å se hvor myte kaffe/melk det skal være i. Syns det er kjedelig at den ikke stopper av seg selv[>:]

Bruker bare det jeg har for hånden jeg.. Mengde tar jeg på feelingen..

Jeg bruker som regel Lattekoppene til Green gate. Men det kommer jo an på hvilken kaffe jeg skal ha også da.
Jeg har aldri målt noe som helst, allikevel blir det perfekt[:D] Tar bare en skje understrålen med kaffe/melk og smaker om det begynner å smake vann av det[8D](ren skje hver gang vel og merke[8D]).

Vi har kopper fra kremmerhuset. Var tungvindt første dagene, men nå "kjenner vi" maskinen og koppene slik at vi vet når vi skal stoppe! [:D] Prøv deg frem til du finner hva du liker!

Jeg målte opp vann og helte i koppene så fikk jeg se ca hvor jeg skal stoppe den.. Og etterhvert så har det bare blitt til at jeg tar det litt på "feeling" jeg vet hvor sterk/svak jeg vil ha de forskjellige :)

Satte streker på vannbeholderen eg [8D] På den sida som er inn mot maskinen, på 1 dl, 1,5 dl og 2 dl. Så fyller eg akkurat nok vatn i. Men tar det litt på feelingen og. Bruker ofte ikea glass eller rosendahl kaffeglass til drikker som krever stor plass [:)]

Følg med på strålen ned i koppen. Da ser du når det begynner å minke med melk, kaffe osv[;)]

Måler opp i tåteflaske og heller over i kopp. [:D] Jeg er litt perfeksjonist. 

tar det på feelingen.

Minnet meg om at jeg skulle lage meg en kopp nå

ikea kaffekopper.. krus.. tare på feelingen[;)]

ORIGINAL: gizmo

Jeg målte opp vann og helte i koppene så fikk jeg se ca hvor jeg skal stoppe den.. Og etterhvert så har det bare blitt til at jeg tar det litt på "feeling" jeg vet hvor sterk/svak jeg vil ha de forskjellige :)

Samme her... Bruker Menu sine kopper (de uten hank) til kaffe opp til 200ml, og Rosendahl krus når det er 220ml [:)]

Back
Topp