Dere med dårlig syn.....

Chinchilla

Forumet er livet
Har barna deres arvet det dårlige synet?

Her har jeg +4.75 på høyre øye og venstre klarer de ikke helt å måle styrken på- pleier å si at det venstre øyet bare er til pynt, for det duger ikke til noe særlig........[8D]

Datteren min har +10 på begge øyne og bruker selvsagt da briller. Vi merket det på henne tidlig og hun fikk briller da hun var 2 1/2. Lillegutt virker IKKE som han har synsplager, men kommer likevel til å ta en sjekk på ham rundt 2-års alder ettersom dette er veldig arvelig.

Hvordan er det med deres barn?

jeg er/var nærsynt (har operert øynene), begynte og tidlig med briller. var nesten - 5 da jeg opererte øyene.

småen har foreløpig ikke arvet det dårlige synet mitt. sjekket synet hans på 4 års kontrollen. det var da de fant ut at jeg hadde dårlig syn.

jeg er skjeløyd og opererte første gang da jeg var 1 år... nå bruker jeg ikke det høyre øyet særlig, så jeg er vel 50% blind på det.. men det kan trenes opp igjen i følge øyelegen - hvis det venstre skulle skades eller noe...
det venstre ser som det skal..
tobias har nettopp tatt synstest på helsestasjonen.. måtte inn og ta en ny da hun syns han så litt dårlig, men på test 2 så han som han skulle.. så jeg regner ikke med han må ha briller sånn umiddelbart iallefall.. men øynene endrer seg jo med årene.. [:)]

Jeg er nærsynt. Styrken er 5 på det ene og 6 på det andre.. husker aldri om det er pluss eller minus..[8|]
Nå er E litt liten til å teste om synet er dårlig eller ikke enda, men han viser ingen tegn på det så langt ihvertfall. Han ser ting langt borte som han vet hva er og setter ord på det.
Har alltid fått høre at dårlig syn er arvelig, men begge mine foreldre ser som ørner uten linser eller briller og jeg går så godt som i blinde uten.. Urettferdig![>:] Så hååååper barna mine slipper det!

Back
Topp