Dere med dårlig melkeprodusjon

Frk. StrikkePinne

Gift med forumet
drikker dere mye ?
Jeg leste på ammehjelpen at man BARE skal drikke for å slukke tørsten og IKKE mer fordi det kan gå utover melkeproduksjonen. Tror jeg har nok melk, har i allefall hatt det.

Så om det ligger noe i det, og dere som sliter med lite melk drikker masse så kanskje det kan hjelpe å drikke mindre :P

hm.. har lese at ein må passe på å få i  seg rikelig med væske for å holde produksjonen i gang?..

eg drikker masse, og eg har fin melkeproduksjon!=)

Hjelper det å drikke mye?
Noen sier at du skal drikke mye dersom du har lite melk. Når du ammer må du selvfølgelig drikke litt mer enn vanlig, så sørg for å få i deg godt med vann i løpet av dagen. Men du skal ikke drikke hvis du ikke er tørst, så lytt til kroppen din. Du får ikke mer melk av å drikke mye. Melkemengden din reduseres først når kroppen er 10 % uttørret, og da er man svært tørst.

Hehe, det jeg også har fått med meg.. Tror jeg:P Syns det hørtes litt rart ut å BARE drikk for å slukke tørsten og ikke mer :P

Hva med væskeinntak?
Mor bør drikke for å tilfredsstille tørsten, ikke mer. Hun kan oppmuntres til å ta noe å drikke mens hun ammer. Å drikke mer enn tørsten tilsier kan faktisk redusere melkeproduksjonen.

Det har jeg også fått med meg [;)] Har med meg vannflaska på senga jeg [;)] men drikker ikke om jeg ikke er tørst [:)]

Jeg har ofte litt lite melk på kvelden, men drikker masse fordi jeg er sykt tørst hele tiden [8D]

Litt rart da... Når man er tørst har man jo drukket for lite. Så at man ikke skal drikke hvis man ikke er tørst, høres snedig ut synes jeg.
Jeg drikker masse og har masse melk[:)]

Drikker masse. Men har ikke akkurat overflod av melk.. Men nok t at Tobias bi mett om dagan. Om kveldene får han en flaske mme.

Fikk beskjed om at amn skal drikke rundt 3 liter vann om dagen når man ammer. Men de sa også at det som oftest regulerer seg selv fordi man blir veldig tørst dagen igjennom når man ammer[:)]

Back
Topp