Dere med Cybex Sirona

Kakedeig

Forumet er livet
Septembermødre <3
Sommerfuglene
Har dere problemer med ulike seler?

Den ene selen er alltid slapp. Jeg er svært nøye på å dra ut begge likt, men den ene strammer seg ikke like mye som den andre.

For å få dem like igjen må jeg stramme dem helt inn uten barn i setet. Dette er frustrerende og trafikkfarlig.

Tenkte å gå ned og reklamere, men lurte på om flere ha det problemet.

:)

Har dere problemer med ulike seler?

Den ene selen er alltid slapp. Jeg er svært nøye på å dra ut begge likt, men den ene strammer seg ikke like mye som den andre.

For å få dem like igjen må jeg stramme dem helt inn uten barn i setet. Dette er frustrerende og trafikkfarlig.

Tenkte å gå ned og reklamere, men lurte på om flere ha det problemet.

:)

Nei, vårt Cybex Sirona er ikke slik. Høres ut som en reklamasjonssak, ja!

Ja jeg tror det har noe med at unge tipper litt til den ene siden når setet står sideveis og tipper litt siden bilsetet det står på ikke er helt vannrett. Når jeg fant ut av det så har jeg bare rettet litt på ungen og dratt i selen på ene siden.

Ja jeg tror det har noe med at unge tipper litt til den ene siden når setet står sideveis og tipper litt siden bilsetet det står på ikke er helt vannrett. Når jeg fant ut av det så har jeg bare rettet litt på ungen og dratt i selen på ene siden.

Problemet er at om jeg drar i selen på andre siden for å gjøre dem like, så når jeg strammes så strammes ikke ene siden skikkelig. Bare litt. Så uansett hvor mange ganger jeg løsner den andre siden så strammes ikke den andre.

Får ta en tur ned tror jeg. Mannen mener jeg bare skal la det være men jeg snakker ikke på kravene for sikkerhet.
Bare lurte på om flere hadde det slik.
Jeg tror det må værende inni som er feil jo mer jeg tenker på det.

Ja tror det er sånn her og. Iallfall ikke mye, om det er det du mener ts?:)

Problemet er at om jeg drar i selen på andre siden for å gjøre dem like, så når jeg strammes så strammes ikke ene siden skikkelig. Bare litt. Så uansett hvor mange ganger jeg løsner den andre siden så strammes ikke den andre.

Får ta en tur ned tror jeg. Mannen mener jeg bare skal la det være men jeg snakker ikke på kravene for sikkerhet.
Bare lurte på om flere hadde det slik.
Jeg tror det må værende inni som er feil jo mer jeg tenker på det.
Ok. Det hjelper ikke å flytte beltespennen litt mer til ene sida? Hvem side er det slakk på?

Du kan be de i butikken der du kjøpte det sjekke for deg:) de skal kunne setene de selger. Greit å sjekke for sikkerhetsskyld :)

Vi har ikke hatt det problemet. Har hatt stolen 6-7 mnd nå.

Ja tror det er sånn her og. Iallfall ikke mye, om det er det du mener ts?:)

Nei det får ikke å stramme selene like med mindre stolen er tom og jeg strammer dem helt inn. Når jeg drar ut selene på likt så skal stramme rundt ungen så strammer ikke selen på hennes venstre skulder skikkelig mens den på høyre skulder blir veldig stram.
Og selv om jeg overdriver med å dra ut den på høyre skulder og strammer så strammer ikke den på venstre side skikkelig likevel :)

Ok. Det hjelper ikke å flytte beltespennen litt mer til ene sida? Hvem side er det slakk på?

Du kan be de i butikken der du kjøpte det sjekke for deg:) de skal kunne setene de selger. Greit å sjekke for sikkerhetsskyld :)

Svarte over. Fikk ikke til å dobbelquote på mobil :)

Kunne noen ha sjekket selene på denne?
Har vært og snakket med dem på Barnas Hus som skulle ta det opp med Cybex. Dem på Barnas hus så problemet.
Da mannen sklle inn med setet idag så sa de at Cybex ikke så på det som et problem og ikke godtok reklamasjon.
Så viste hun på butikken at det samme skjedde på et sete i butikken.
Dvs at selen strammer forskjellig og at den ene selen alltid er løsere enn den andre. Vi snakker flere cm!

Jeg kan på ingen måte se at dette er trafikksikkert. At den ene selen ikke ligger inntil barnets kropp.

Så kan noen sjekke strammingen på selene sine? Om de strammer likt, både med og uten barn i?
Jeg tenker å ta dette opp med NAF og eventuelt Forbrukerrådet, og trenger å vite om flere har det slik.

Vi har det slik, men det er fordi stramminga går i en "tråd", så man må justere til. hvis jeg drar i den strammeste og slakker den, blir den slakke reima strammere, og så drar jeg til på nytt og da blir begge mine stramme. Får strammet begge godt over begge skuldrene. Må bare bruke litt tid. Hvis dere ikke har det slik så må det jo være noe galt med setet deres?

Jeg hadde klaget noe voldsomt! Barnas sikkerhet er det aller viktigste av alt!

Vi har det slik, men det er fordi stramminga går i en "tråd", så man må justere til. hvis jeg drar i den strammeste og slakker den, blir den slakke reima strammere, og så drar jeg til på nytt og da blir begge mine stramme. Får strammet begge godt over begge skuldrene. Må bare bruke litt tid. Hvis dere ikke har det slik så må det jo være noe galt med setet deres?

Jeg hadde klaget noe voldsomt! Barnas sikkerhet er det aller viktigste av alt!

Ja vår strammer ikke selv om jeg slakker den strammeste. Ja venter på svar fra både NAF og Cybex nå, hvis ikke jeg får svar innen ei uke går jeg til Forbrukerrådet og ber om råd.

Ja vår strammer ikke selv om jeg slakker den strammeste. Ja venter på svar fra både NAF og Cybex nå, hvis ikke jeg får svar innen ei uke går jeg til Forbrukerrådet og ber om råd.
Da er det mest sannsynlig noe feil med setet. Dårlig kundebehandling hvis de ikke tar det der seriøst! Gjett om de taper kunder om folk får vite om det! Stå på kravene iallefall :)

Back
Topp