Dere med bonusbarn og egne barn

Mine3nydelige

Elsker forumet
Har ungene samme regler i huset...De som bor der fast og de som er der innimellom(annenhver helg)???

Ja, stortsett. Bortsett fra at våre barna er for ung for regler. Men bonusbarnet får ikke lov til ting som de andere hadde ikke fått lov til.

Nå er mine barn også for små til å følge samme reglene som storesøster (datter til mannen på 8,5år), men vi kommer til å praktisere samme regler for alle i huset.

ORIGINAL: Mine3nydelige

Har ungene samme regler i huset...De som bor der fast og de som er der innimellom(annenhver helg)???

Her har samboer en gutt på 7,5år og eg ei jente på snart 7år + vår felles på snart 6mnd.
Han har gutten annenhver helg og en ettermiddag i uka, mens eg har jenta mi her boende fast (er med faren annenhver helg).

Reglene er de samme for begge to!!! Noe annet ville vert urettferdig!!! Men merker vi firer litt på reglene når gutten hans er her, i og med at vi ser han så sjelden - så vil vi ikke være altfor strenge/strikse. Prioriterer å kose oss skikkelig i helgene, og ikke kjefte for den minste ting liksom..

Vi er veldig obs på at de skal ha det likt og at begge skal føle seg like mye verdt i våres øyner, så derfor kjører vi samme regler for begge to - noe vi vil gjøre i årene fremover også.

Min eks kjører også samme reglene som oss, når jenta mi er til han. Dette gjør det hele mye enklere for ho. Da vet ho hva ho har å forholde seg til[:)] 

Vi er ikke så altfor strenge, men vil at barna i den alderen de er i skal kunne sette fat og glass i vasken etter seg, ikke sladre og klage for den minste ting, rydde opp det de har startet med når det gjelder leker. Og når de er ute å leker/sykler, så vet de hvor de har lov å sykle og hvor de ikke skal sykle. Hvis det da skulle være noe, så vet vi hvor vi finner de.

Her bor hun fast med oss da, storesøster som er min bonusdatter..
Men JA, vi har helt klart samme regler... Regler som er tilpasset alder men blir like for alle 3....

Back
Topp