Dere med bonusbarn i helger

Pseudomamma

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Septemberlykke 2016
Høsthjerter 2017
Hvor sover bonusbarnet? Har de eget rom?
Samboeren har en sønn på 6 år fra før av, vi har han annenhver helg, men ettersom vi bor langt unna så drar vi ofte til svigermor når vi har han ettersom hun bor nærmere han. Han er kanskje hjemme hos oss en helg i løpet av to måneder.
Vi har bare to soverom, så på rommet til jenta vår så har han en egen seng, lekene sine, en tv og sin Wii u. Men samboer vil på liv og død innrede rommet til han, et skikkelig gutterom. Vi snakker om en gutt som kanskje tilbringer 20 netter der i løpet av et helt år. Vi vil jo gjerne at han skal føle seg som hjemme når han er her, men føler det er unødvendig å bruke masse penger på interiør til han når han knapt ser rommet og det først og fremst er rommet til vår datter. Vi legger på hans sengetøy hver gang han kommer, legger frem eget håndkle, såpe, osv, alt han selv har plukket ut for å ha hjemme hos oss. Hva syntes dere?

Last edited:
Jeg synes rommet bør innredes litt for begge når de skal dele det. :) Tror det er viktig at han også føler seg hjemme, og ikke bare "på besøk" Eventuelt kan jo hele rommet gjøres litt nøytralt i farger og slikt. Det blir jo naturlig at datteren deres har litt mer ting der, men synes uansett at han også bør sette sitt preg på rommet.

Jeg hadde ikke innredet dette som gutterom;) ikke når dere kun har to soverom og de to barna må dele.
Jeg har en bonusdatter som er her nesten hver helg. Hun har eget rom, men vi har stort hus med plass til det:)

Jeg tenker at ettersom han er der så sjelden så er det desto viktigere at han føler seg velkommen og hjemme :)

Det er jo viktug at han også føler seg hjemme
Hva med å dele rommet i to så kan det ene delen være hans og det andre hennes

Hva synes gutten selv da? Er det han som ønsker det, eller faren?
Uansett om han er der lite eller mye, så er det hans hjem like mye som ditt.
Han velger jo ikke selv å flytte fram og tilbake, dette en en konsekvens han må ta fordi foreldrene hans har gått fra hverandre.

Tenk på hvordan dere hadde gjort det hvis barna var helsøsken og de alltid hadde delt rom. Hvordan hadde rommet sett ut da?
Synes ikke han skal bli "diskriminert" fordi han bor der mindre enn ditt barn.

Jeg har selv vokst opp på den måten og vet så altfor godt hvordan det er å bli forskjellsbehandlet.

Her har bonusbarnet eget rom, hun er her annahver helg, men jeg syns d er viktig at rommet er innredet etter hennes ønsker sånn at hun føler seg hjemme og ikkje minst like mye en del av fam. Gjør ingen forskjeller på eget og bonusbarnet, d syns jeg blir feil.. Men nå har jeg ett veldig godt forhold til henne og har vært en del av hennes øiv siden hun var baby :)

Skjønner ikke helt hva du mener, vil faren innrede hele rommet til kun ett gutterom? Iallefall skjønner ikke jeg hvorfor det skal være greit? Hva med jenta deres?

Å innrede til begge, dele opp rommet, forstår jeg mer av! Klart han skal føle seg velkommen, men det skal vell ikke gå på bekostning av jenta deres med at hun mister hele rommet til fordel for ett skikkelig gutterom.

Skjønner ikke helt hva du mener, vil faren innrede hele rommet til kun ett gutterom? Iallefall skjønner ikke jeg hvorfor det skal være greit? Hva med jenta deres?

Å innrede til begge, dele opp rommet, forstår jeg mer av! Klart han skal føle seg velkommen, men det skal vell ikke gå på bekostning av jenta deres med at hun mister hele rommet til fordel for ett skikkelig gutterom.

Samboer vil ha et skikkelig gutterom!
Jeg har ingen tvil om at han elsker vår datter, men dessverre blir det ofte krangler om at datteren vår alltid kommer i andre rekke ovenfor sønnen hans... skjønner at han vil kompensere for å ikke være der, men ofte glemmer han at han har to barn og faktisk setter barnet som alltid har pappaen sin til side sånn at hun bare har en fraværende pappa :(

Hva synes gutten selv da? Er det han som ønsker det, eller faren?
Uansett om han er der lite eller mye, så er det hans hjem like mye som ditt.
Han velger jo ikke selv å flytte fram og tilbake, dette en en konsekvens han må ta fordi foreldrene hans har gått fra hverandre.

Tenk på hvordan dere hadde gjort det hvis barna var helsøsken og de alltid hadde delt rom. Hvordan hadde rommet sett ut da?
Synes ikke han skal bli "diskriminert" fordi han bor der mindre enn ditt barn.

Jeg har selv vokst opp på den måten og vet så altfor godt hvordan det er å bli forskjellsbehandlet.

Det er samboer som vil dette, selv er han stolt av rommet sitt, han har selv hjulpet til med å bygge sengen sin, valgt ut sengetøy selv, og han har tv og Wii u der som er virkelig stort for han :)

Back
Topp