Dere med boliglån

Brud2013

Gift med forumet
Vurdere dere å binde renta nå?

Er jo kanskje greit å gjøre det nå når renta er lav, men vi er litt usikkre.

Hva tenker dere?

Vi har bindt renta [:D].

Neida. I det lange løp svarer det seg sjelden å binde renten. bant den på studielånet for et par år siden, og se hvor bra det gikk....

tja siden vi har 100% lån er jeg ikke så sikker på om det vill lønne seg

Vi har bundet renten på halve lånet. Var fornøyd med renten vi fikk tilbud om. Jeg følte at hun i banken snakket noe om renten på fastlånet skulle gå opp?!

Vi fikk bundet renta på 3,et eller annet da [;)] . Husker ikke hvorfor vi fikk så lav rente, men hadde noe med at vi overførte begge lånene (husbank og startlån) til den banken og fordi samboer tjener bra og eier en tomt verdt en del...

Vi beholder flytende rente, men vet at vi kan klare en oppgang i forhold til dagens nivå.

vi bindte renten for 3 år veldig fornøyd med tilbudet vi fikk fra banken vår

Er usikker på hva vi skal gjøre..Binde hele lånet, halve eller ikke???!!![8|]

Jeg bandt renta på 3,6%. Bandt hele lånet. JEG tviler på at det ikke lønner seg. Jeg har ikke tro på at renten kommer til å gå noe lavere enn 3, max 2,5%, og der blir den ikke lenge..
Jeg tviler også på at bindingsrenten kommer til å gå noe særlig lavere.

Men, alt i alt.. det viktigste er at JEG sover godt om natten med MITT valg.. Og det gjør jeg helt klart nå.. som jeg betaler 5.300,- i mnd på et helt huslån i 3 år fremover!! [:D]

ORIGINAL: lykkepillen

Jeg bandt renta på 3,6%. Bandt hele lånet. JEG tviler på at det ikke lønner seg. Jeg har ikke tro på at renten kommer til å gå noe lavere enn 3, max 2,5%, og der blir den ikke lenge..
Jeg tviler også på at bindingsrenten kommer til å gå noe særlig lavere.

Men, alt i alt.. det viktigste er at JEG sover godt om natten med MITT valg.. Og det gjør jeg helt klart nå.. som jeg betaler 5.300,- i mnd på et helt huslån i 3 år fremover!! [:D]

Hørtes meget bra ut[:)]

Nei, tror ikke det lønner seg i det lange løp... Men har ikke såååå stort lån heller da (1,5 mill) og vi overlvede greit da renta var på sitt høyeste, så vil nok klare det igjen[:D]
Spesielt siden vi har totalrenovert nå og skal ta ny takst og regner med at boligen er verd en del mer enn da vi kjøpte den for ett år siden[:D]

ORIGINAL: Luthien05

Vi beholder flytende rente, men vet at vi kan klare en oppgang i forhold til dagens nivå.

samme her

Jeg bandt renta på 60% av lånet for 3 år siden, da fikk jeg 4,5% rente på det, og det har lønt seg her hvertfall[;)]
Nå kommer jeg ikke til å binde renta med en gang, venter heller til den blir lavere, tror nok den blir det..
Dessuten ligger den ute til salgs nå, så håper da jeg er kvitt hele lånet om ikke alt for lenge uansett[:D]

Hei,

Vi har et ganske høyt lån, men vi binder ikke renta.
Kan synke enda mer vettu [;)]

Back
Topp