Dere med boliglån...

Miss Independent

Elsker forumet

Hvor mye i boliglån har dere?
Hvor mye betaler dere på det i mnd?
Hvor mye inntekt har dere (pr mnd)?

Og til slutt har dere noe gode tips til nybegynnere (vurderer å kjøpe snart med en egenkapital på rundt 300 000kr)?

Hali skrev:

Hvor mye i boliglån har dere?
870.000 kr

Hvor mye betaler dere på det i mnd?

Vi har avdragsfritt i 2 år pga begge er studenter, så betaler kun renter. Fastrente-delen er på 2300 kr i mnd. Den med flytende rente er på ca 600 kr. Så akkurat nå er det 2900 kr i mnd.
I tillegg er det fellesutgifter her vi bor på 4500 kr i mnd.

Hvor mye inntekt har dere (pr mnd)?

Stipend og lån fra lånekassa. Tilsammen får vi i snitt 20.000 kr i mnd.

Og til slutt har dere noe gode tips til nybegynnere (vurderer å kjøpe snart med en egenkapital på rundt 300 000kr)?

Nei, vi er nybegynnere selv. Første boligen vi eier, og overtok 1.september. Så har ikke bodd her lenge, og har heller ikke mye erfaring med lån.
Men er man under 35 år kan man får BLU(boliglån for unge) i DNB Nor vet jeg, det har vi. Og det er en gunstig låneavtale :)

Hali skrev:

Hvor mye i boliglån har dere? mellom 1650 og 1,6
Hvor mye betaler dere på det i mnd? rundt 11, egentlig kom det bare på 7500, men vi ville betale rundt 10.
Hvor mye inntekt har dere (pr mnd)? Ligger vel på rundt 40 000

Vi hadde ikke egenkapital når vi starta.  Veit ikke hvordan råd du tenker på! ;)

Vi har 3,1mill i lån. Betaler ca 14500 i mnd på 25 år.Vi har 100% finanisering.
Vi har bolig lån i statenspensjonskasse, derfor er det så billig for vi har ikke mer enn 2,7 % rente.
Intekten vår ligger mellom 55-70000.
Min tips er å kjøpe det dere har råd til, og spare masse selv etter man har fått boliglån. Ha enn god buffer i tilfelle renten går opp igjen snart.

Vi hadde i utgangspunktet et lån på 1,6 mill. Nå har vi betalt ned 100.000.
Vi betaler ca. 8000,- i mnd. i avdrag og renter. Inntekten ligger samlet på ca. 42.000 netto.
Et råd jeg har er at dere betaler avdrag med én gang, så dere ikke legger dere til en livsstil utifra økonomien med bare betaling av renter. Og beregn endel rentehopp (men dette gjør vel banken automatisk). Lurt å opprette en felleskonto hvor alt av lån og andre fellesutgifter blir betalt fra :o)

har 1 800 000,- i lån. betaler mellom 7 500 og 8000 i mnd.
Lånet er delt i tre, så vi betaler mest på de to minste, slik at vi blir ferdig med de først
Har ca 30-40 000 utbetalt.

Hvor mye i boliglån har dere? Nå har vi rundt 750 000
Hvor mye betaler dere på det i mnd? Ca 3500 tror jeg
Hvor mye inntekt har dere (pr mnd)? Tja, varierer veldig siden jeg ikke jobber så mye, men rundt 25 tusen kanskje?!

Ingen tips desverre.

Vi har på ca 2.5 og betaler rundt 10 000 i mnd. 

Usikker på mnd lønn, men har vel ca 1300000 tilsammen i året. Varierer fra år til år. 

1,3 i lån ca, og  har ca 35000 inn i mnd.  betaler alt fra 7-9000 i mnd (har flexilån. putter inn det vi kan.)

mer enn nok i lån for oss..uff.

Hvor mye i boliglån har dere? ca.1,8
Hvor mye betaler dere på det i mnd? ca. 10.000
Hvor mye inntekt har dere (pr mnd)? ca.45.000

vi hadde 500.000 i egenkapital etter salg av leilighet. kom godt med når vi kjøpte hus nå :) spytta inn endel der.. + at vi har satt av litt penger.. så tipset er vel egenkapital :)

Hali skrev:

Hvor mye i boliglån har dere? 1800000
Hvor mye betaler dere på det i mnd? 9000
Hvor mye inntekt har dere (pr mnd)? tilsammen.. det svinger mye men gjennomsnitt 38000 kankje

Gå til fokus bank!! De gir beste renta med en gang. ikke noe lureri, dønn ærlige og gode lånetilbud

Back
Topp