Dere med bleie frie barn... *oppdatert*

maddis27

Forelsket i forumet
HVordan er det med barna deres om natta/morgenkvisten?

Her har Adrian sluttet helt med bleie på dagtid, er så flink atte [;)] (bleiefri i snart 4 uker)
På natta sover han med bleie, men det er som regel bare tiss i den ca en gang i uka. Dvs at vi kunne vel egentlig sluttet på natta også..

Hva gjør dere hvis de våkner tidlig om morgenen og skal tisse? Hvis Adrian våkner 5.30/6.00 så sovner han jo ikke igjen!! [:@] Før han sluttet med bleie sov han ihvertfall til 7!!

Han vil jo ikke tisse i bleien, så roper om at han skal tisse på do, og jeg kan jo ikke akkurat nekte han det!

Hjelp?

Om klokka er 5.320 når Maja våkner, så får hun ikke lov til å stå opp. Enkelt og greit. Forteller henne at det er midt på natta, og at vi må sove litt til. Om hun ikke sover, så legger hun seg i hvert fall i ro og koser.
Om hun argumenterer med at det er lyst ute, så forteller jeg bare at det er lyst om natta nå på sommeren. [8D] Hun aksepterer det der og da faktisk, men muuulig med spørsmål seinere på dagen. Hehe..

Ellers har vi vært heldige da, for hun må som regel ikke på do med en gang hun våkner, og om hun våkner av det, så er hun så trøtt at hun tisser i søvne..
Maja var tørr om natta leeeeeeenge før vi kutta bleia. Og vi kutta nattbleia FØR dagbleia faktisk.

Ane må ikke på do på natta/ morgenen. Kan gå par timer etter hun står opp om morgenen, at hun kommer på at hun skal tisse.
Så her våkner hun ikke tidligere av den grunn ihvertfall! Hun våkner tidlig nok som det er, så hadde ikke fiksa om hun begynte å styre kl 04-05 liksom. Da er det natta! [;)]

Vi står stort sett opp kl 06 hver eneste dag her i huset da. Gjort det i 3 år nå [;)]

ORIGINAL: Navigare jenta

her har jenta vår vært bleie fri siden januar... Tror hun fant ut at hun var stor jente da hun ble storesøster [;)]  Men vi lar henne ha bleie om natta enda.. Hun er som oftest tørr.. men hvis hun har lagt for lenge våken uten å gi lyd fra seg hender d at hun tisser i bleien.. I løpet av sommeren tenkte vi kjøpe inn en del sånne tisselaken, så da blir d bleiefri om natten også [:)]

Maja ble også bleiefri i januar, men vi hadde kutta nattbleia før det, som sagt. Vi har hatt tre uhell etter det. Er det ikke like greit å kutte nattbleia, når hun stort sett er tørr?

Min er ikke tørr på natta, men på noen av bleiene ser det ut som om hun har tisset på 1 gang eller noe. Tenker vi skal prøve igjen å la henne sove uten bleie på natta. Er tørr på dagen.

Da har vi bestemt oss for å sette inn en potte på rommet hans på natta, så kan han tisse der og legge seg igjen [;)] Da slipper han å vekke hele huset. Dropper nattbleia også. [:)]

Tidligere har vi også brukt KID sleep (som viser natt/dag med en kanin)da han har vært våken tiiidlig.. Så da tror jeg vi setter den på 07.00, så får han beskjed om at det ikke er lov til å stå opp før kaninen er våken igjen. Og må han tisse, kan han tisse på potta og legge seg igjen. Er ikke kaninen stått opp, er det natt [:)]

Han var kjempeflink til å ligge i senga før da vi brukte kaninen, men etter at han sov til 7 og lengre hver dag la vi den bort - MEN nå skal den fram igjen!!!

*OPPDATERING for de som er nysgjerrige*

Ga Adrian beskjed om at han skulle tisse på potta på rommet hvis han våknet, og ikke stå opp før kaninen våknet (stilit inn på 07.00)
Det gikk kjempebra! Null nattbleie og potta hadde masse tiss i seg når han våknet 07.15!! Han hadde da tydeligvis våknet en del tidligere, tisset og sett at kaninen sov - og lagt seg igjen.. Ropte på meg 7.15 og var sååå stolt at kaninen var oppe [:)]

Flinke gutten min [:)]

Da var det bare Sofie snuppa igjen - hun er forkjølet om dagen - var vel oppe 5 ganger i natt og sto vel opp kl 06 med henne... blææææ.. Men en ting om gangen [;)]

Sååå flink han er da! Og den kaninen hørtes genial ut! Hvor kjøpte du den? [:)]

Wow! Kjempeflink han er da! [:)] Ser ikke for meg at det hadde funket på min turbojente men...
Jeg er imponert! [:)]

Man kan kjøpe den på Barnas hus eller på alexi.no som jeg gjorde, den er gull verdt for barn som er tiiidlig oppe. Til og med moren min har kjøpt slik. Til barnebarna [:D]

Wow, det var gutten sin det!!
Jeg er søkk imponert over at han ordner seg selv så fint....flink gutten din!!=)

Ikke dårlig! Så flink han er!!

Oppdatering igjen for de som kikker litt [:)]

Adrian har vært kjempeflink de siste dagene. Enten har han tisset på potta og lagt seg igjen og sovet til 7, eller så har han ropt på oss litt før. Da har vi sagt at han må vente til kaninen våkner, og da har han gjort det [:)]

I dag våknet han 6.30 og da jeg kom inn sa han: "mamma, dyna mi er våt" - " har du tisset i senga du da?" sier jeg - "ja" sier han. "skulle ikke du tisse på potta da?" sa jeg vennlig [:)]
"glemte det jeg mamma" sa nydlingen min [;)]
Selvfølgelig er det greit med uhell, har jo sluttet på dagtid for en mnd siden!

Så nå koser han seg med Drømmehagen i sofaen med nyvasket kropp og ny boxer på seg [:)]

Så flink han er! Det er jo kjempebra at dere har funnet en metode som funker, så får vi håpe at uhellene blir færre og blir borte sakte men sikkert.
Det er faktisk ikke vanlig at unger er helt uhellsfrie før de begynner på skolen, så vi skal være stolte av ungene våre som er så flinke og skjønner poenget i en alder av bare tre!

Og det er innsatsen til foreldrene som avgjør, jeg syns dere er kjempeflinke! [:)]

Back
Topp