Dere med Besafe Izi go isofix base

Lykke2023

Elsker forumet
Snøkrystallene2021❄️
Maiskolbene 2023 :-)
Marsmagi 2025
Edit: Fått svar fra Besafe angående saken :)

Jeg har til nå fått en besafe izi go x1 med tilhørende base. Denne gir meg ikke rett helning i bilen, men leser dettr på nett:

Unike ISOfix armer som lar seg justere!
ISOfix-armene lar seg både vinkle og justere i lengden, og løser problemet med dyptliggende ISOfix-fester i bilen. Med vinkel på ISOfix-armene vil sittestillingen for babyen også bli bedre.

Problemer er at jeg ikke finner ut hvor jeg gjør dette? Justere i lengden skjønner jeg, men får ikke vinklet dem noe :bored: Har lest manualen, men kan ikke se at det står noe om dette der. Kun montering.

Noen her med kjennskap til dette? :)

Må finne ut om jeg kan ha denne stolen, hvis ikke må jeg få tak i en annen en. Eventuelt prøve å beltemontere basen.

Last edited:
Mener de støttebeinet? Ville evt tatt med sete i en butikk, eller spurt om det i en butikk.

Mener de støttebeinet? Ville evt tatt med sete i en butikk, eller spurt om det i en butikk.
Ikke den står i gulvet nei, jeg regner med at det er de armene jeg trekker ut for å feste i isofixen i bilen, men aner ikke :angelic: Blir nok en tur innom Barnas Hus tenker jeg :happy:

Ikke den står i gulvet nei, jeg regner med at det er de armene jeg trekker ut for å feste i isofixen i bilen, men aner ikke :angelic: Blir nok en tur innom Barnas Hus tenker jeg :happy:
Sikkert det lureste å spørre i en butikk. Så får du det rett!

Kan du ta bilde av hva det står? Kanskje vi forstår noe ut av det

Klarte ikke se noe skriftlig i bruksanvisningen, men på dette bilde ser det ut som det er en knapp under.

Update: misforsto :wacky: fant denne på nett https://www.besafe.com/wp-content/uploads/2015/09/BeSafe-iZi-Go-ISOfix-NODK1.pdf , men det står ingenting om vinkling av armene. Kanskje det gjelder en annen base??
Nei, det står ikke i bruksanvisningen men på denne siden : https://www.besafe.com/nb/product-no/besafe-izi-go-x1-isofix/ står det jeg har skrevet i teksten på innlegget under «unike isofix armer som lar seg justere» :) mulig jeg misforstår?

Da har jeg faktisk fått svar fra Besafe:

Du skal kunne vippe ISOfix-armene på iZi Go ISOfix-basen litt opp og ned, slik at de passer godt til ISOfix-festene i bilen.

Når det er sagt, vil en iZi Go i ISOfix passe i så godt som alle biler. Å måle vinkelen på en bilbarnestol er nærmest en egen profesjon; man må ha et helt plant underlag, bruke et rettholt satt med helt korrekte fra- og til-punkter i bilbarnestolen, og bruke kalibrert måleverktøy. Du kan imidlertid være trygg på at bilbarnestolen vil stå med en trygg vinkel i bilen deres.
——————

Da får vi prøve litt til :joyful: Eneste jeg hører om disse barnestolene er jo denne vinkelen og hvor viktig den er, men mulig min iPhone 6 ikke er beste verktøyet :hilarious: Satser på at stolen blir bra!

Takk for alle svar :Heartred

Du skal kunne vippe ISOfix-armene på iZi Go ISOfix-basen litt opp og ned, slik at de passer godt til ISOfix-festene i bilen.

Når det er sagt, vil en iZi Go i ISOfix passe i så godt som alle biler. Å måle vinkelen på en bilbarnestol er nærmest en egen profesjon; man må ha et helt plant underlag, bruke et rettholt satt med helt korrekte fra- og til-punkter i bilbarnestolen, og bruke kalibrert måleverktøy. Du kan imidlertid være trygg på at bilbarnestolen vil stå med en trygg vinkel i bilen deres.
——————

Da får vi prøve litt til :joyful: Eneste jeg hører om disse barnestolene er jo denne vinkelen og hvor viktig den er, men mulig min iPhone 6 ikke er beste verktøyet :hilarious: Satser på at stolen blir bra!

Basen skal uansett stå nedpå setet, så mål hellingen på flatt underlag mellom der beltene kommer ut i ryggen på setet når du har montert det :)

——————

Hvilken bil har du foresten? Jeg vet med sikkerhet at dette setet ikke passer i bilder med bratte seter

Godt du fikk svar. Ikke lett å vite hva som er rett for hvert enkelt sete og bil.
Armen er altså feste med isofix.

Hvilken bil har du foresten? Jeg vet med sikkerhet at dette setet ikke passer i bilder med bratte seter
Vi har en Peugeot 3008 2013 modell så vet at setene er noe bratte når jeg sammenligner med andre biler. Vi sliter jo også med de fantastiske lukene i gulvet som denne bilen har som gjør at vi må fylle de igjen for å bruke isofixbasen da foten ikke kan stå ned mot gulvet på dette tomrommet :facepalm: Men er ikke aktuelt med ny bil så håper vi får det til å fungerer likevel :happy:

Vi har en Peugeot 3008 2013 modell så vet at setene er noe bratte når jeg sammenligner med andre biler. Vi sliter jo også med de fantastiske lukene i gulvet som denne bilen har som gjør at vi må fylle de igjen for å bruke isofixbasen da foten ikke kan stå ned mot gulvet på dette tomrommet :facepalm: Men er ikke aktuelt med ny bil så håper vi får det til å fungerer likevel :happy:
Huff, kjedelig. Maxi cosi pebble pro passer bra i seter med helling

Huff, kjedelig. Maxi cosi pebble pro passer bra i seter med helling
Har vurdert den faktisk! Den stolen vi har nå har vi fått lånt av noen vi kjenner så det er ikke penger tapt hvis vi må ha en annen stol heldigvis :)

Back
Topp