Dere med bekkensmerter

E

Eline2020

Guest
Hvordan kjennes smertene ut? og når kommer de?

jeg har smerter i hofter, noen ganger knær og legger. Usikker om det er gikt eller bekkensmerter :)
 
Hvordan kjennes smertene ut? og når kommer de?

jeg har smerter i hofter, noen ganger knær og legger. Usikker om det er gikt eller bekkensmerter :)

Smerter i de 2 leddene bak som gjør at hele ganglaget blir gyngende/haltende fordi jeg ikke får med meg beina pga smerter som skyter ned i dem. Må bruke 1 minutt når jeg reist meg for å få rullet alt ok på plass og kan stavre meg avgårde.

Samt symfysen som igjen gjør at bevegelsen "ut og opp" med beinet ikke er mulig.

Har begynt med en masse strekke/vri/press-øvelser på gulvet 2 ggr om dagen som hjelper veldig. Og så hjelper det veldig å ha hjemmekontor slik at man kan gjøre øvelsene litt nå og da. :)
 
Smerter i de 2 leddene bak som gjør at hele ganglaget blir gyngende/haltende fordi jeg ikke får med meg beina pga smerter som skyter ned i dem. Må bruke 1 minutt når jeg reist meg for å få rullet alt ok på plass og kan stavre meg avgårde.

Samt symfysen som igjen gjør at bevegelsen "ut og opp" med beinet ikke er mulig.

Har begynt med en masse strekke/vri/press-øvelser på gulvet 2 ggr om dagen som hjelper veldig. Og så hjelper det veldig å ha hjemmekontor slik at man kan gjøre øvelsene litt nå og da. :)
Trodde jeg hadde bekkensmerter men kan umulig være det jeg har. Når folk forklarer bekkensmerter har jeg ikke det samme.

Har bare ekstremt press på begge hofter når jeg sover. Er sykt vondt men høres ikke ut som bekkenet. Aner ikke hva det kan være.
 
Har også vondt i hoftene når jeg ligger. Våkner uttallige ganger i løpet av natta og må snu meg for det gjør så vondt. I følge googlinga jeg har gjort på det, så henger det sammen med bekkenet.

Får også vondt i korsryggen og symfysen når jeg går lengre turer, ved visse bevegelser jeg gjør når jeg f.eks. vasker/støvsuger, og når jeg har sittet for lenge. Ellers er jeg heldigvis ikke så veldig plaget med store bekkensmerter til vanlig enda.
 
Hofter, korsrygg, dåsa (sikkert det som er symfysen?) og gangsperre mellom lårene til tider. Bekkenet/hoftene knekker også hele tiden når jeg snur på meg :woot:
 
Jeg har vondt i området ved halebeinet og hoftene, blir verre utover ettermiddagen/kvelden, da vagger jeg rundt som ei gås
 
Bekkensmertene sitter litt nedentil, føler som det er noe som gnisser når jeg går, som resulterer i vagging ved gåing :wtf:
 
Bekkensmerter har for meg vært smerter i korsryggen, både fysisk vondt ved bevegelse og verking når jeg er i ro. I tillegg til akutte "hoggsmerter" i symfysen, både i bevegelse og i ro.
På det verste får jeg også isjiassmerter nedover beinet, og kan også føle at beinet (spesielt låret) dovner helt bort.
 
Kjennes ut som hoftene og korsryggen... svir foran ved skambeinet au...:shifty: Vondt å snu seg, vondt å sitte, vondt å stå :hilarious:

har skjønt at det kan variere hvordan man føler det, men har du vondt burde du nok roe med ;) lettere sagt enn gjort:wideyed:
 
Bekkenløysning skal ifølge jordmor mi stråle nedover låret, å ho meinte at eg kun var stram i området rundt bekkenet og ba meg ta noke tøyeøvelser. Eg for min del har "kun" vondt på venstre side bak og er eg i for høg aktivitet, sit for lenge eller blir kaldt i beina/bekkenet så stivner heile bekkenet til å eg slit med å gå/finne rett liggestilling lenge etter på.. no har korsryggen og begynt å gje beskjed :blackeye:
 
Jeg våkner ofte på natten fordi jeg har vondt i hoftene. Har også vondt i korsryggen. Etter en litt lengre tur fredag forrige uke fikk jeg også veldig vondt i symfysen. Så vil sei at bekkenløsning har slått litt til hos meg nå, men jeg er 33+3 i dag så skal klare å holde ut. Sånn jeg har skjønt det så omfatter bekkenet ganske mye, hofter, korsryggen, symfysen og sikkert litt til.
 
Bekkenløysning skal ifølge jordmor mi stråle nedover låret, å ho meinte at eg kun var stram i området rundt bekkenet og ba meg ta noke tøyeøvelser. Eg for min del har "kun" vondt på venstre side bak og er eg i for høg aktivitet, sit for lenge eller blir kaldt i beina/bekkenet så stivner heile bekkenet til å eg slit med å gå/finne rett liggestilling lenge etter på.. no har korsryggen og begynt å gje beskjed :blackeye:


Det at det stråler nedover låret er isjias og behøver ikke ha med bekkenløsning å gjøre. Det kan lindres gjennom å tøye setet (spesielt en muskel som heter piriformis ettersom isjiasnerven hos mange går gjennom denne muskelen og man får strålende smerter når piriformis er overspent, noe som er vanlig når bekkenet er løst under graviditeten). Smerter i rygg, hofter og symfyse er typisk når bekkenet er løst eller låser seg. Men ryggsmerter kan også være pga den ekstra belastningen.
 
Det at det stråler nedover låret er isjias og behøver ikke ha med bekkenløsning å gjøre. Det kan lindres gjennom å tøye setet (spesielt en muskel som heter piriformis ettersom isjiasnerven hos mange går gjennom denne muskelen og man får strålende smerter når piriformis er overspent, noe som er vanlig når bekkenet er løst under graviditeten). Smerter i rygg, hofter og symfyse er typisk når bekkenet er løst eller låser seg. Men ryggsmerter kan også være pga den ekstra belastningen.
Ok, men det var det eg fekk beskjed om.
 
Jeg har hatt litt Symfysesmerter, smerten kan ligne litt på mensen smerter synes jeg. Kjenner det lixom trykker/presser ned i «tissen» hvis det er låv og si:laughing001
 
Back
Topp