Dere med bekkensmerter..

mammatilenliten

Flørter med forumet
Jeg sliter med smerter i bekkenet og ryggen. Har ikke legetime før om 3 uker. Så tenkte jeg skulle prøve å kontakte jordmor får hjelp. Vet dere om jordmor kan skrive henvisning til fysio? Vet dere noen andre en fysio som behandler bekkenplager man eventuellt kan gå til? Er veldig lang vente tid hos fysio her hvor jeg bor. Bryr meg ikke så mye om hva det koster bare jeg får hjelp.
Og kan jordmor skrive sykemelding?

Hei:) noe som hjelper meg er kiropraktor. Hun har veldig god peiling på bekkenplager og gravide. Hun min holder til på randaberg, men det finnes mange dyktige rundt om i Norge:) Det er mitt tips og hjelper her:) masse god bedring:)

Ps: du trenger ikke henvisning for å gå til kiropraktor :)

Har bestilt time til naprapat i morgen. Har hørt de er dyktige, så det gjenstår å se :)
Har tidligere gått til kiropraktor da jeg har hatt problemer med bekken utenom graviditet også. Han knakk meg på plass og det hjalp! Men nå håper jeg naprapaten kan gjøre litt mer for meg enn en liten knekk! :)
Kan fortelle imorgen om jeg anbefaler naprapat :)

Jeg anbefaler i alle fall naprapat!! Elsker naprapaten min og vet ikke hva jeg skulle gjort uten henne!!!

Tror du får redusert egenandel med henvisning fra legen eller jordmor :)

Anbefaler fysioterapeut, da kiropraktorer ofte gjør vondt verre, eller ikke noe i det hele tatt.
Et "knekk" hos kiropraktoren er bare utpressing av luft i leddene, og det kommer tilbake etter minutter.

Jordmor kan ikke sykemelde, og legen må skrive henvisning til fysioterapeut, med mindre du går privat da. :)
Du kan ta kontakt med fysioterapeut i kommunen selv også, også får du henvisningen senere, så du får satt deg på venteliste.

Ikke enig at kiropraktor bare presser ut luft, hehehe... Det var en merkelig kommentar. De har mye lengre utdannelse i forhold til fysio som har "kun" tre. Nå skal ikke jeg sitte her å forsvare alle kiropraktorene, da jeg ikke er dette selv og kan derfor ikke snakke for dem, men vet at studiene deres er svært tunge og de lærer mye mer enn kun presse ut luft!!

Min kiropraktor er helt fantastisk og gjør mye mer enn "bare" knekk som du sier. Det spørs helt hvem du går til og jeg hadde aldri klart dette svangerskapet uten henne. Var også til fysio, men det var til ingen nytte. Alle opplever dette forskjellig, så forsøk litt diverse og finn det du føler hjelper for deg:) god bedring :)

Takk får svar :) Har søkt litt på nett etter behandlinger. Nærmeste naprapat er fire timers kjøretur unna så det er uaktuelt. Og kiropraktor er en times kjøretur unna. Tungt å sitte i bil når man har så vondt. Så jeg får bare være tålmodig disse tre ukene og håpe at det ikke blir værre :) Og satse på at jeg får komme inn hos fysio fort etter henvisning. Sist graviditet kom meg ikke inn til fysio før fem uker før termin.

4 timer var litt langt å kjøre til naprapat ja. Men har akkurat vært hos en. Han brukte 45 min og var utrolig flink. Det føler ut som jeg flyr nå når jeg går, utrolig deilig. Fikk treningsprogram også.
Fysio er sikkert en god ide å prøve først, men for mange er ikke dette nok. Da er kiro eller naprapat god å ha! :)

kommer jo helt ann på kriopraktoren og tror jeg. min kiro er utdannet fysio også han knekker ikke vis det ikke trengs. min sønn hadde kiss og var først hos naprapat men det funka lite kiro fikset ham på 2 ja bare 2 behandlinger.

jeg stoler blindt på min kiro. han som fant ut av at tungebåndet til sønnen min også var for kort.

han jeg går til er ekspert på gravide og barn.

anbefaler alle jeg kjenner å gå til Thorleif på Røa klinikken,

Back
Topp