Dere med bekkenplager?

Cindrella

Forelsket i forumet
Hvor er det mest vondt? Sånn i beinet rundt hofta eller i symfysen? ;(fått sånn skikkelig svie der når jeg sitter å vondt å gå;(

Jeg har det både begge sider bak+ midten og ned i høyre bein. I tillegg har jeg det på symfyseleddet foran. Det er sykt vondt og stråler ut i lysken. Kan ikke trykke på symfysen uten at det er forferdelig vondt. Mest vondt når jeg går eller ligger på siden så symfysen kommer i klem.

Jeg har liksom vondt over alt jeg :p med første kjente jeg det stort sett bare fram på skambeinet, mens denne gangen kjenner jeg det bak på begge sidene også.

Skambeinet, korsryggen, og på høyresiden (rumpe) kommer det noen smærte ilninger fra helvette som stråler oppover til midten av ryggen, og nedover låret.

Huff dere har det ikke godt, skal ikke klage for her har det bare vært i skambeinet. Syns å huske jeg bare fikk det der med forje. Håper bare det går over. Men hva er rådene? Holde seg i ro eller blir det bedre med bevegelse?

gå på asfalt er ihvertfall vondt:/ bedre å gå på grus/terreng, men har mye vondt etter jobb/aktivitet jeg, så skal ikke anbefale for mye trim jeg ihvertfall:P begynte med vondt i korsrygg og ned i venstre ben til meg, men nå kjenner jeg oftere å oftere at symfysen er øm... sover dårli på natta, må ha pute mellom føttene :P

Jeg sliter veldig med bekkenet de dagene jeg er på jobb.

Har vondt i begge leddene bak og fremme i symfysen, men det veksler litt på, ikke alltid det er vondt alle stedene samtidig (heldigvis).
For meg hjelper det å variere mellom aktivitet og hvile, noen gangen er det vondest å sitte i ro, mens andre ganger gjør det vondt å bevege seg. Særlig å gå fort, komme inn og ut av bil og stå på en fot (feks ta på bukse og sko) er vondt/vanskelig til tider.

Noen dager er det verst bak i overgangen mellom korsryggen/sitteknutene, men som regel er det vondest foran ved symfysen..

Symfysen og hele veien bak. Føles som jeg skal revne i 2:( Har hatt god hjelp av å gå til kiropraktor, men som han sier; så lenge jeg ikke vil sykemeldes så kan jeg ikke forvente å bli særlig god. Syntes smerten er verst om natta/ morgen.

Jeg har mest vondt bak i hofta/rompa med strålinger ned i høyre fot. En sjelden gang symfysen. Det du kan gjøre ved symfyse-smerter er å sitte baklengs på en stol som har rygg, så nære ryggen du orker, for da strekker du ut musklene i lysken. Det blir viss bare værre jo strammere disse er. Jeg har god effekt av Manuellterapeut, akupunktur og bekkenøvelser. Samt mye hvile (liggende med en dyne rullet som en pølse mellom beina, så både ankler og knær nesten er i hoftebreddes avstand). Håper du finner noe som lindrer.

Back
Topp