dere med bekkenløsning..

tahiti

Glad i forumet
Desemberskattene 2014
``alle`` snakker jo om at di har så vondt de må gå med krykker for å kunne bevege seg.
Hva når krykker ikke hjelper? Her hjelper det ikke en dritt..
De største smertene mine sitter i symfysen og resulterer i at det er tortur å løfte beina.
Har tilbud om fysioterapi men det er tortur å gå der også... er sååå lei..
Noen andre med hoved smertene i symfysen som har noe tips?

Her er det veldig variabelt så jeg er passe forvirret. Av og på.
Mens jordmor sier det skal bare gå en vei. Men det er ikke tilfelle her.
Likevel er det bare en uke siden jeg var sengeliggende fordi jeg ikke kunne hverken løfte bena og knapt rulle meg rundt i senga.
Tidligere i uka vaska jeg nesten rundt huset (i etterkant av plagene).

Jeg tror det viktige er å holde seg i den aktivitet man klarer. Kan bassengtrening være noe for deg?
Bekkenbelte? Akupunktur? Jeg hadde prøvd alt for å ikke ende opp i rullestol. Det er siste utvei for meg hvertfall.

God bedring forresten <3

Her er det veldig variabelt så jeg er passe forvirret. Av og på.
Mens jordmor sier det skal bare gå en vei. Men det er ikke tilfelle her.
Likevel er det bare en uke siden jeg var sengeliggende fordi jeg ikke kunne hverken løfte bena og knapt rulle meg rundt i senga.
Tidligere i uka vaska jeg nesten rundt huset (i etterkant av plagene).

Jeg tror det viktige er å holde seg i den aktivitet man klarer. Kan bassengtrening være noe for deg?
Bekkenbelte? Akupunktur? Jeg hadde prøvd alt for å ikke ende opp i rullestol. Det er siste utvei for meg hvertfall.

Det høres veldig kjent ut slik som du hadde det, hva gjorde du for å bli bedre? bare tok alt med ro?
Jeg føler jo ikke jeg kan gjøre noen ting, men føler alikevell jeg må.. sukk`er og au`er meg gjennom dagene:( sikkert rett før mannen begynner å gå med hørselsvern for å slippe å høre på :p
Har begynnt å vurdere akkupunktur! Må jo være verdt å prøve!
Har også tenkt på bassengtrening men er så redd jeg ikke kommer meg ned eller opp dersom det bare er stige til bassenget! :oops:

Kjennes rett og slett ut som om jeg har opperert nedentil og at det river og sliter med hver minste bevegelse, av og til lurer jeg på om jeg begynner å blø eller noe, men jeg gjør jo aldri det fordi det fins ingen sår..:confused::oops:

Håper ikke det går bare en vei, for jeg har ganske mange trappe trinn opp til huset og også opp til guttongen sitt rom:confused:

Tuuusen takk og god bedring til deg også! :Heartred

smertene mine sitter også der, fikk beskjed fra lege om at man kunne ikke gjør noe for eller imot. At jeg bare måtte gjør som vanlig å at det ikke var farlig å ha vondt!

Jordmor sa jeg måtte ta det rolig, ikke løfte tungt, bruke masse triks som det sto om i er hefte fra en fysioterapeut jeg fikk hos Jordmoren.

Men det er forferdelig vondt!! Har senebetennelese i hånd leddet. Så kan ikke bruke krykker uansett. Men tviler på det hadde hatt noen effekt uansett..

Termin 22 Desmeber 2014
Venter Gutt

Bruker App

smertene mine sitter også der, fikk beskjed fra lege om at man kunne ikke gjør noe for eller imot. At jeg bare måtte gjør som vanlig å at det ikke var farlig å ha vondt!

Jordmor sa jeg måtte ta det rolig, ikke løfte tungt, bruke masse triks som det sto om i er hefte fra en fysioterapeut jeg fikk hos Jordmoren.

Men det er forferdelig vondt!! Har senebetennelese i hånd leddet. Så kan ikke bruke krykker uansett. Men tviler på det hadde hatt noen effekt uansett..

Termin 22 Desmeber 2014
Venter Gutt

Bruker App

Hørtes ut som en kjekk lege du har. :eek: Nesten som jordmoren min som sa at jeg ikke hadde bekkenløsning før jeg ikke klarte å gå fra bilen å inn på kontoret hennes. (20 meter)

Det er jo ikke farlig å ha vondt, men det er nå ikke godt heller .. Og å bare gjøre som vanlig er nå heller ikke så lett! :(

Det høres veldig kjent ut slik som du hadde det, hva gjorde du for å bli bedre? bare tok alt med ro?
Jeg føler jo ikke jeg kan gjøre noen ting, men føler alikevell jeg må.. sukk`er og au`er meg gjennom dagene:( sikkert rett før mannen begynner å gå med hørselsvern for å slippe å høre på :p
Har begynnt å vurdere akkupunktur! Må jo være verdt å prøve!
Har også tenkt på bassengtrening men er så redd jeg ikke kommer meg ned eller opp dersom det bare er stige til bassenget! :oops:

Kjennes rett og slett ut som om jeg har opperert nedentil og at det river og sliter med hver minste bevegelse, av og til lurer jeg på om jeg begynner å blø eller noe, men jeg gjør jo aldri det fordi det fins ingen sår..:confused::oops:

Håper ikke det går bare en vei, for jeg har ganske mange trappe trinn opp til huset og også opp til guttongen sitt rom:confused:

Tuuusen takk og god bedring til deg også! :Heartred

Jeg lå langflat i 2 og en halv dag. Var kun oppe for å gå på do og fikk i meg litt mat.
Hadde kjempeutfordring i og med at jeg har stue/kjøkken nede og en kjempebratt trapp opp hvor soverom og bad er.
Jeg gikk på 4 opp trappa for da klarte jeg merkelig nok å "gå" uten smerter. (altså ikke på knærne, men på fot og hender)

Mannen tok seg heldigvis av jentungen og alt av matlaging og praktiske greier.
Frusomt surt, men det gikk seg til :)

Jeg lå langflat i 2 og en halv dag. Var kun oppe for å gå på do og fikk i meg litt mat.
Hadde kjempeutfordring i og med at jeg har stue/kjøkken nede og en kjempebratt trapp opp hvor soverom og bad er.
Jeg gikk på 4 opp trappa for da klarte jeg merkelig nok å "gå" uten smerter. (altså ikke på knærne, men på fot og hender)

Mannen tok seg heldigvis av jentungen og alt av matlaging og praktiske greier.
Frusomt surt, men det gikk seg til :)

Snill mann du har!! :)
Han er ganske snill han min også altså, hehe, men han har så mye å gjøre at han strekker ikke til uten å gå i oppløsning :D
Men har ganske mye hjelp i 6åringen som hjelper å støvsuge og sånnt:)

Jeg har også hatt mest vondt i symfysen, men nå har det vært bedre en stund (heldigvis!). Jeg synes det er veldig deilig å dra til en svømmehall og deretter gå i det lille varme bassenget ved siden av hovedbassenget ("barnebassenget") og strekke og gjøre øvelser der. Kanskje du kunne unnet deg et spaopphold? Jeg har vurdert å gjøre det :) Ellers har jeg hørt mye bra om kiropraktor osv. Jeg vet egentlig ikke hvorfor det har blitt bedre for min del, men jeg tok det veldig med ro da det var veldig vondt.

Her sitter smertene også for det meste i symfysen. går til fysio på slyngetrening nå. blir spennende å se om det hjelper, for er paaaaain å gå sånn.

Har også hovedsaklig smerter i symfysen. Følte det ikke var jormor som tok meg særiøst. Heldigvis så sa hun ikke noe mer enn at jeg kunne jo prøve å gå på jobb, og jeg forklarte henne helt enkelt at det har eg prøvd men at det ikke fungerer å ikke kunne bevege seg når man står alene i butikk. Men tror kanskje jeg underdrev smertene litt siden jeg var så nervøs. Legen skal skrive ut henvisning til fysio til meg. Noen som kan anbefale noen i bergen?:)

Får en liten en i julegave <3 termin 03.desember:)

``alle`` snakker jo om at di har så vondt de må gå med krykker for å kunne bevege seg.
Hva når krykker ikke hjelper? Her hjelper det ikke en dritt..
De største smertene mine sitter i symfysen og resulterer i at det er tortur å løfte beina.
Har tilbud om fysioterapi men det er tortur å gå der også... er sååå lei..
Noen andre med hoved smertene i symfysen som har noe tips?
Forrige svangerskap satt smertene i symfysen. Syns det hjalp veldig med bekkenbelte. Å ha det på hver gang jeg ikke skulle sitte eller ligge.

Sent from my Nexus 5 using BV Forum mobile app

Hvor vondt skal det gjøre før det er lurt å oppsøke hjelp? Har vondt i korsryggen, stråler ned i foten. Klarer å gå 4 km i et strekk ikke godt, men klarer å løfte beina og gå. Så usikker om jeg bør søke hjelp og om jeg må begynne å ta buss og ikke trene og gå og sykle har ikke bil. Og tenker det er viktigere nå enn før å bevege seg. Blir jeg sengeliggende er det et stort problem siden jeg er alene hjemme til termin:/

Sent from my iPhone using BV Forum

Krysser fingrene for at det går lengst mulig tid Før det kommer, da vi har en lang trapp for å komme inn i leiligheten :o :/

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Back
Topp