Dere med bekkenløsning...

Mitt beste tips er å beveg deg!!! Kom deg til fysio og svøm og gjør husarbeid i rolig tempo! :p

Jeg var allerede sykemeldt for ei god stund siden sist svangerskap, men da var jeg helt stillesittendw.. Nå har jeg beveget meg myyye mer og kjenner ingenting :o er bare min opplevelse av det her det da, men det er mitt beste tips :)

Kanskje for seint når allerede har fått vondt da..

Merka det først med at det ble mye verk av å sove på sofaen (hardt underlag). Er jo aktiv til vanlig, men har desverre ikke vært det de siste 4-5 ukene. Kan ikke huske at det var så her vodt på slutten engang sist. Er det slik at det blir verre og verre, eller stagnerer det? Det verste er å stå i ro, blir kvalm av det!

Det kan stangnere om du styrker bekkenet så jeg ville kontaktet lege så fort som mulig!!
Verste for meg og sist var å stå i ro :o og å gå for jeg hadde sånn strømninger nedover føttene så jeg fikk ikke flyttet føttene framover..

Kontakt lege du, heller før enn senere :)

Det kan stangnere om du styrker bekkenet så jeg ville kontaktet lege så fort som mulig!!
Verste for meg og sist var å stå i ro :eek: og å gå for jeg hadde sånn strømninger nedover føttene så jeg fikk ikke flyttet føttene framover..

Kontakt lege du, heller før enn senere :)
Nå ble jeg litt klokere. Har forsøkt å forklare til mannen hvordan det er å stå i ro. Detble til at jeg beskrev det som stømning ned og opp fra rumpa/korsrygg. Det er så intenst at jeg blir kvalm og det kjennes ut som at det tuller med fordøyelsen (vodter går rett i magen her)..
Takk for svar! Føler meg ikke helt hypokonder nå! <3

Enig med de andre; variasjon er bra! Sitte lenge blir vondt, stå lenge rolig blir vondt. Bevegelse, gjerne svømming, er fint! Fysio anbefales.
Også er det viktig å være litt obs; hvordan går du inn og ut av bilen (samlede ben er tingen!), ut av senga, hvordan står du (jevnt balansert på begge ben, eller med vekten på en side), hva slags sko bruker du, ikke sitte med bena i kors, ikke gå med lange skritt, osv, osv.

Knipeøvelser for å styrke bekkenbunnen, og som de andre her sier...få deg time til fysioterapat eller kiropraktor. Kanskje få deg et støttebelte for bekkenet.
Husk å ha pute mellom knærne når du skal sove.

Back
Topp