dere med bekkenløsning

mini_mamma

Elsker forumet
hvor sitter smertene hos dere? Jeg har sykt vondt i korsryggen og det stråler nedover i rumpa og hoftene. Innimellom så kjennes det ut som jeg har en isjasnærve i klem.

Idag har jeg vasket vinduer og hengt opp nye gardiner. Også var jeg en tur på butikken, og så lat som jeg er så bar jeg alle varene inn i huset, fra bilen, på en gang, ble kanskje litt for tungt. Og nå ligger jeg rett ut på sofaen, kommer meg nesten ikke opp :-( Mamma mener at jeg har fått bekkenløsning, men det sitter vel ikke i ryggen?

Smerter i korsryggen og halebeinet ... Vondest når jeg ligger eller sitter.
Må støtte meg med puter for å ligge/sitte uten noen belastning.
Formen min truer meg til å ligge på sofan dagen lang, så er litt frustrert om dagene :/

Hos meg sitter det i lysken, bak i sete muskulaturen, i korsryggen, nedover i beina og på siden av bekkenet. 
Herlig....

immababy skrev:
Smerter i korsryggen og halebeinet ... Vondest når jeg ligger eller sitter.
Må støtte meg med puter for å ligge/sitte uten noen belastning.
Formen min truer meg til å ligge på sofan dagen lang, så er litt frustrert om dagene :/

Ja, det er sånn jeg føler det sitter her også. Går til kiropraktor en gang i mnd, lurer på om jeg skal ringe å få ny time etter 14 dager, kanskje det kan hjelpe. Merker at det er tyngere å gravid med nr 2 enn med nr 1, sist hadde jeg bare kvalmen frem til jeg var halveis. Nå har ryggen/bekkene begynt å krangle også. Liker ikke.

Hos meg sitter d i korsryggen og d stråler nedover rompa og lårene, je ble fortalt at d var bekkenlåsing.. Blir skikkelig ille når je har gått/stått mye i løpet av dagen

Ville heller gått til manuellterapeut enn kiropraktor. Hvis man da virkelig har bekkenløsning, og ikke "bare" vondt i ryggen/isjas, så får man jo dekket mye. Trenger ikke henvisning fikk jeg beskjed om, manuellterapeuter kan jo sykmelde og alt. Jeg gikk til manuellterapeut forrige svangerskap pga bekkenløsning.

Jeg kjente det mest i bekkenleddet, den trekanten bak i bekkenet, og så strålte det både hit og dit. Har hatt vondt i korsryggen og, men det er pga svai rygg og låsninger, og har ingenting med mitt bekken å gjøre. Fikk etterhvert litt isjasplager fordi jeg spente musklene feil når jeg gikk. Gikk veldig merkelig, men det var det som ga minst smerter.

Det kan høres ut som bekkenlåsning...

eller - så kan det være det jeg hadde, som ga akkurat samme type smerte som det du beskriver - rett og slett ryggen.
Jeg gikk til kiropraktor, og han sa at fordi tyngdepunktet i kroppen flytter seg så får noen vondt i ryggen med de smertene du beskriver...
Han har knekt meg opp - har gått dit 3 ganger nå, og er mye bedre.. MEN jeg skal ikke gjøre mye før jeg merker at det begynner å murre igjen, så jeg skal tilbake i jobb over påske men kun i 25% stilling og halve dager - uten tunge oppgaver.. 
Og her hjemme må mannen hjelpe mye mer enn han pleier, ellers blir jeg sofaliggende...

Så mitt tips er ta det en tur til kiropraktor og se om han/hun kan hjelpe deg :)

Har vondt i korsrygg, nedover rompen og lår og i lyskene. Og stikninger nedentil. Går til fysioterapi og får laser behandling. Og massaje apparat som løsner litt opp på bekkenet. Hjelper litt men ikke noe spesielt. Kan ikke gå langt bare noen minutter før det verker veldig, men går turer i veldig sein tempo. Ingen liker å gå medmeg lenger :(. Hvis jeg skal handle er dagen ødelagt for sliter med å bære og er forferdelig å gå med handlevogn. 
Men uansett hvor vondt det er gjør jeg litt hver dag.Og har jo to unger som skal og ha sitt. Men heldigvis bare litt over 19 uker igjen :)

Hei!
Det høres ut som bekkenløsning ja. Samme som jeg har. Kjedelig men eneste som hjelper er å ta d litt mer med ro. Du bør passe på for ellers risikerer du å slite med vondt bekken lenge etter at svangerskapet er over. Ta en tur til jordmor så forteller hun deg hva du bør/ ikke bør gjøre ;)

Back
Topp