Dere med bekkenløsning

Henriettemamma09+12

Elsker forumet
Hvor gale er det blitt ?
Eg fikk jo veldig tidlig denne gangen, altså uke 8 men nå er det allerede så gale at eg har dager eg har store problem med å gå. Går jo til fysio 2 ganger  i uka og får behandling og bruker bekkenbelte og krykker en del, så føler jo eg prøver å avlaste, men er jo ikkje så enkelt når eg er masse alene med guttungen pga mannen sin jobb. Blir jo litt løft og sånn, og det er jo ikke bra men har jo ikkje noe valg der da .. Noen tips om noe annet som kan hjelpe på bekkenl?

Huff, du må passe på bekkenet ditt! Du MÅ prøve å unngå å løfte og gjøre husarbeid/ting som gjør at du får vondt, ellers kan du risikere å slite med det lenge etter fødselen...

Jeg fikk bekkenløsning i uke 10, men hos meg har det heldigvis stabilisert seg litt. Jeg er 20 % sykemeldt, så jeg får en fridag i uken der jeg prøver å ta vare på meg selv, gå en tur e.l.... Også har jeg fått noen øvelser av fysioterapeuten som jeg skal gjøre hver dag. (Krrremt, det blir vel heller 2. hver dag...) Gulvvask og støvsuging må mannen ta seg av, så jeg forsøker å unngå å se hybelkaninene i øynene, selvom det ikke er helt lett... 

Sillebedille skrev:
Huff, du må passe på bekkenet ditt! Du MÅ prøve å unngå å løfte og gjøre husarbeid/ting som gjør at du får vondt, ellers kan du risikere å slite med det lenge etter fødselen...

Jeg fikk bekkenløsning i uke 10, men hos meg har det heldigvis stabilisert seg litt. Jeg er 20 % sykemeldt, så jeg får en fridag i uken der jeg prøver å ta vare på meg selv, gå en tur e.l.... Også har jeg fått noen øvelser av fysioterapeuten som jeg skal gjøre hver dag. (Krrremt, det blir vel heller 2. hver dag...) Gulvvask og støvsuging må mannen ta seg av, så jeg forsøker å unngå å se hybelkaninene i øynene, selvom det ikke er helt lett... 

Er 100% sykemeldt selv så slapper masse av, og støvsuger ikke eller vasker gulvet, det må mannen gjøre.. men blir litt verre å si nei til gutten på 2 når han vil opp til mamma liksom :( der er det ikke masse avlasting for i ukedagene er mannen kanskje hjemme en time om dagen .. Hadde bekkenl sist og men da gikk eg ikke til behandling, da fikk eg det en plass mellom uke 15-20, og var heldigvis nesten kvitt det etter fødselen, men hadde heller ikke en gutt på 2 å ta meg av da ..

jeg har det bare litt. Og er ikke plaga av det annet enn hvis jeg har hatt en travel dag, da sliter jeg på kvelden og dagen etter. Om lørdan var det to ganger jeg "låste meg fast", satt på gulvet og lekte med sønnen og klarte ikke reise meg fordi det gjorde så vondt, og senere lå jeg i sofan og kom meg ikke opp.. Men ellers går det greit så jeg har ikke vært hos legen med det eller fysio eller noe, men gjør nok det snart hvis det blir verre..

klarer å ha det stabilt viss jeg unngår å løfte, prøver å sitte riktig og reise meg riktig. Er 100% i jobb og det fungerer, har og hatt bekkenløsning siden begynnelsen av sv.skapet og har nettop begynnt til fysio

Jeg har begynt å få ganske vondt nå - og har søknad inne hos NAV ang svangerskapspenger. Reduserte til 60% stilling idag, fra 100% - og går ikke søknaden igjennom (noe legen tvilte meget sterkt på at den ikke gjør) blir jeg sykemeldt.
Men jeg er jo ikke syk - jeg er gravid med bekkenløsning, så jeg synes svangerskapspenger er en mye bedre løsning for meg og jeg er glad legen min gjorde meg oppmerksom på det.

Nå prata jeg meg litt bort

Jeg skal begynne hos fysio, og tenker også å prøve bassengtrening.
I tillegg prøver jeg å sove med pute mellom bena for å stabilisere bekkenet.
Lurer virkelig på hvordan jeg er om 3 mnd når jeg er slik NÅ...
Jeg jobber som ped.leder på småbarnsavdeling, så tunge løft er ikke til å unngå - og det merkes.. derfor reduserer jeg med såpass mye som 40% nå.

Imogene skrev:
Jeg har begynt å få ganske vondt nå - og har søknad inne hos NAV ang svangerskapspenger. Reduserte til 60% stilling idag, fra 100% - og går ikke søknaden igjennom (noe legen tvilte meget sterkt på at den ikke gjør) blir jeg sykemeldt.
Men jeg er jo ikke syk - jeg er gravid med bekkenløsning, så jeg synes svangerskapspenger er en mye bedre løsning for meg og jeg er glad legen min gjorde meg oppmerksom på det.

Nå prata jeg meg litt bort

Jeg skal begynne hos fysio, og tenker også å prøve bassengtrening.
I tillegg prøver jeg å sove med pute mellom bena for å stabilisere bekkenet.
Lurer virkelig på hvordan jeg er om 3 mnd når jeg er slik NÅ...
Jeg jobber som ped.leder på småbarnsavdeling, så tunge løft er ikke til å unngå - og det merkes.. derfor reduserer jeg med såpass mye som 40% nå.

Gjør det samme som deg hjemme også for å gjøre det bedre, men har ikke gjort det bedre ...
bassengtrening og fysio driver eg med allerede så.. Håper bekkenløsninga ikke blir verre for deg.. er forferdelig å ha dager der du ikke klarer å gå fordi det gjør så vondt.. har og har hatt andre plager enn bekkenl så er derfor eg er sykemeldt og ikke på svangerskapspenger

I noen uker har jeg hatt både bekkenløsning og bekkenlåsning med falsk isjas som bonus. Jeg har ikke vært hos fysioterapeut, men har hatt god effekt av både gravidyoga og trening i vann. Begge deler er ikke bare lindrende, men også forebyggende. Og når det blir for ille har jeg en flink kiropraktor som gjør underverker. Vondt, men SÅ verdt det :) Lykke til!

Back
Topp