Dere med barnehagebarn...

Løvesnuppa

Gift med forumet
Juli13-jentene
Hvordan tenker dere at dem skal ha sommerferie fra barnehagen i år?

Min første tanke var at hun skulle få en skikkelig lang sommerferie i år, fra jeg går ut i permisjon i juni og til langt uti august en gang. Men så kom jeg til å tenke på da jeg var gravid med supersnuppa og gikk ut i permisjon. Da fikk jeg ikke lengre sove om natten, jeg sto som regel opp i 2-3 tiden om natten og gikk og la meg igjen når mannen dro på jobb om morgenen. Hvis det blir like ille denne gangen kan jeg jo ikke ha en 5-åring hjemme fra barnehagen, jeg kommer jo til å gå rundt som en zombie.

Dessuten har vi ingen familie i nærheten, så jeg tenker litt på hva vi gjør med supersnuppa når fødselen starter. Det var veldig greit sist gang å levere henne i barnehagen, så hadde vi noen timer på oss for å finne barnevakt. Min mor har lyst å komme hit da, men det tar noen timer å komme seg hit, og det avhenger av at det går et fly.

På mange måter kunne det vært greit å ventet med hennes ferie fra barnehagen til babyen er kommet, men så får jeg så dårlig samvittighet hvis hun er i barnehagen mens jeg bare er hjemme. Ikke for det, jeg kan jo sette henne opp på ferie fra midten av juli, også ha henne hjemme de dagene jeg er i form til det før den tid.

Ååå, blir ikke enig med meg selv her...

Vi har begynt å tenke på det også men ikke kommet til noe god løsning. Det vi tenker er at det er bra for han å være i barnehagen når babyen kommer - for da kan vi bruke tiden på babyen og hus/hjem - og så får vi gi han full oppmerksomhet når han er hjemme uten at babyen alltid er i fokus. Men så er han mye mindre da, bare 18 mnd nå. Her er problemene mye med ferie - han må jo være ute av barnehagen 3 uker i strekk - så har eg så bekkenløsning allerede at eg ikke kan ta vare på han, så da må jo pappaen være hjemme den tiden om det er før fødselen (og sikkert etterpå også). Og i august begynner han i ny barnehage - så dumt å ta han ut etter å ha skiftet. Vanskelig dette - og vi må jo snart bestemme oss!

Mannen starter ferie på termindato.. Jeg har satt opp barna på ferie en uke etter termin i 3 uker... Så ser vi hvordan det blir... Har mulighet til å sende de, ig tar fri når det passer... Synes hvert fall det er greit at de ikke har ferie rundt termin- for vil jo gjerne ha med mannen!

❤ gutt født jan-11
❤ gutt født okt-09
❤bonusgutt født okt-00

Storebror skal begynne i 1 klasse i august, så han skal ha fri fra 28 juni til 19 august.. Mellomste skal og ha fri fra 28 juni og ut juli. Hun begynner på førskolegruppa i bhg.
Dem har fri når eg har termin, har masse familie rundt oss. Og mannen skal overnatte første natta ilag med meg og bebien etter fødsel før han reiser hjem til dem andre:)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum

Banehagen der min treåring går har feriestengt hele juli, så han blir hjemme fra 30 juni, og til 5 august :)

Her skal støresøster fortsatt gå i barnehagen når jeg går ut i permisjon 15 juni og fram til barnehagen stenger for sommeren 8 juli. Bli bare kjedelig for henne å gå hjemme å trakke, og energi nivået mitt er heller sikkert ikke på topp så det beste for henne er å gå i barnehagen som vanlig. Men blir kortere dager enn vanlig siden jeg er hjemme :) Også blir det ferie i 4 uker når barnehagen stenger, og da har forhåpentligvis lillebror meldt sin ankomst så får vi litt tid sammen alle 4 :)

Bhg her har stengt 4 uker fra ei uke uti juli og ei uke uti august.
Vi har familie som har lovt å stille opp rundt fødselen, så føler meg ikke avhengig av bhg pga det.

vi tenkte å ta datteren vår ut av barnehagen no i april i 3 uker,reise på en liten reise med henne alle pers hotell 5 dagers tid og gjøre litt gøye ting i nærmiljøet som en ellers aldri gjør. med tanke på at hun selv var kolikkbarn,så vil jeg ha muligheten til å sende henne i barnehagen når lillebror kommer...bare tanken på at vi alle skal gå oppå hverandre uten søvn fr meg til å grøsse :P og blir no dette et roligt barn,så er det jo ingenting i veien for at hun er mye hjemme i sommer..men greit å ha muligheten til å få noen timer på dagtid alene :)

Her tar storesøster ferie fra ca 15 juli til 15 august. har masse familie rundt oss, som skal hjelpe til hvis det trengs:):)

Her tror eg vi skal la litlå ha ferie rundt termin, og samboer skal også det. Vi ønsker å bli kjent med det nye familiemedlemmet alle sammen, og føler at litlå må få være en del av det også ;)

Bhg har sommerstengt 2 uker i juli, og barna må ha 3 uker sammenhengende ferie da. Håper lillebror kommer før ferien deres starter, for vet det kan bli tungt på slutten, og spesielt hvis to små jenter må aktiviseres i tillegg. Lar de heller ha kortere dager om formen tillater det, men vet de trives og har det veldig godt i bhg, så har ingen dårlig samvittighet for å være hjemme alene.

Her ble det akutt bestemt at bhg må stenge 4 uker i sommer. Så de blir hjemme hele juli.

Barnehagen vår har også stengt tre uker fra en uke etter termin. Jeg tenker at hvis jeg er i god form tar vi en ukes ferie når permisjonen min starter og besøker foreldrene mine, men ellers får han de litt kortere dagene i barnehagen. Som mange andre skriver så trives han og aktiviseres bedre der, og det aner meg at jeg trenger litt tid til å gjøre klart for baby i rolig labbetempo :)

Jeg er så helldig at min datter skal til sin far i 3 uker i ferien, så da trenger jeg ikke å ta henne ut selv:-) så kan jeg bare justere etter hvordan formen min er:)

Lillegutt skal være i barnehagen så ofte det lar seg gjøre :-) Er sliten og kort lunte, så tenker at det er best for begge parter at han blir stimulert med aktivitet i barnehagen!
Bhg er stengt siste 3 uker i juli, så store sannsynligheter for at han er "hjemme" når jeg føder (termin 18 juli.) -har avtalt at han skal være hos svigers i 2-3 dager så jeg, mannen og knøttet får roet oss ned littegranne i fred,
Når han kommer hjem til oss etter fødselen (skal selvsagt få hilse på babyen på sykehuset og da) skal vi ha klar storebror-presang til han og feire med kake at han har blitt storebror. Må gjøre litt stas på han også, lille 3 åringen min <3 -Er redd for at han kan bli litt sjalu, for han viser noen nykker allerede:-/

Siden jeg har fått forespeilet av legen på sykehuset at guttene skal komme til verden ca uke 36-37 blir det i midten/slutten av juni. Da skal lille fortsatt være i bhg. Vi må ha 3 sammenhengende uker ferie fra bhg i juli så da blir det ferie for henne (vi tar sikkert de tre siste ukene). Heldigvis er både mine og mannens foreldre klare til å hjelpe til (Både hjemme hos oss og for å ta med seg lillemor ut På tur). Blir jo litt annerledes å få hjem to små rusk i forhold til en... Mannen får ta ut halve sin pappaperm i forbindelse med fødselen selv om jeg også har perm sånn at vi er to hjemme den første tiden. ,

Back
Topp