Dere med barn....

Tamita<3

Glad i forumet
Har dere fortalt barna deres om graviditeten?

vi fortalte det til begge guttene våres for noen dager siden, han minsten på 2 år har ikke helt forstått det enda men eldste gutten på 3 har fått det med seg at han skal bli storebror igjen. han virket ikke så særlig begeistret ut... hehehe... det er som om han tenke " hmm.. har allerede opplevd det en gang før, tror ikke det blir anderledes denne gangen":P

i går så satt vi å tegnet og han eldste gutten min ville at jeg skulle tegne oss(familien), så jeg tegnet et par pinnemenn:P og tegnet meg selv med en liten gravid mage og sa til han at det var babyen i magen til mamma. han begynte å se på tegningen og sa at han å ville ha baby i magen:P hehehe... lillegutten min får meg til å flire godt.

Tassen min på 3 år sier bare: "Må ikke spise babyen" :P Han er vel redd for at mamma har spist den, at det er derfor mamma har baby i magen :P

Skogtrollet86 skrev:
Tassen min på 3 år sier bare: "Må ikke spise babyen" :P Han er vel redd for at mamma har spist den, at det er derfor mamma har baby i magen :P

hahahaha... så søtt da:) Barna kan si veldig mye morsomt til tider... hehehe...

Jeg hadde tenkt å vente med å fortelle det denne gangen, siden jeg har mistet mange ganger og han blir så skuffet - han ønsker så så inderlig småsøsken. Men så fersket han meg på badet mens jeg sto der med en graviditetstest, og da skjønte han det. Men han er veldig klar over at ting er usikre ennå, men han takler det på en veldig moden måte. Han er bare 4, men han vet alt om hvordan barn blir til (hele prøverørsprosessen!), hvordan de vokser i magen og hvordan de blir født. :-)

Han gleder seg veldig til å bli storebror og han vil hjelpe meg med alt mulig, sier han. "Jeg kan skifte bleier for deg hvis du har andre ting å gjøre, men da må jeg vaske hendene etterpå!" fortalte han meg i går.

Vi har ikke fortalt noe ende, og kommer nok ikke til å fortelle det med det første heller. Vil vente lengst mulig :) har tenkt litt på å ta med søsknene på 3D UL når vi kommer i uke 25, slik at det kanskje blir litt mer virkelig for dem

Har ingen planer om å si d enda. Vet at eldste jenta kommer til å bli i ekstase, så gleder meg til å fortelle d  men vi har ikke sagt d til noen i familien enda, og håper på å vente en stund til med dem også.d

Har ingen planer om å si det før jeg er i uke 14-15, for har tenkt å holde det hemmelig til da og sier vi det til de så går ikke det :)

Siden det fortsatt er så tidlig har vi ikke fortalt det enda, selv om vi har hinta til han om det. Nå er han også bare 2,5 så han forstår ikke så mye av det. Vi er redd hvis vi forteller det nå så kan han fint fortelle det til enhver person:p noe vi ikke vil. Så derfor venter vi til han ser magen og kan skjønne mer + at det er safe å si det til andre:)

Tror vi muuuligens venter til etter ordinær ultralyd med å fortelle det til ungene. da er de 5 og 7 år.. Og de slipper så veldig lang ventetid :P
For minstemann så kan tiden gå ekstremt sakte til tider og da kan det bli lenge å vente med å få lillebror eller søster om vi forteller det nå :P

Her kommer vi til å drøye det lenge før vi forteller det til gutten vår på 4! sånn at det ikke b
blir så lenge å vente på lille!;)

Min man har en dotter på 7 år från tidigare. Henne berättade vi för i förra veckan trots att det bara gått 7 veckor. Å gissa vad, hennes mamma ska också ha, i december...hehe...Så hon tycker att det blir storstas att bli storasyster dubbelt upp!:-)

Har ikke sagt det ennå, tenker vi venter en god stund. Hun er jo så lita, og forstår nok ikke helt og da trur jeg ventetid vil bli lang. Vi får se, sier det når det passer seg;)

Vi har ikke sagt noe til guttungen, tror ikke han kommer til å skjønne mye egentlig. Så blir det alt for lang ventetid om han hadde skjønt det. Så vi venter så lenge som mulig:-)

ikkje sagt noe enda for det første regner meg med at vettle gull jenta mi ikkje vill skjønt bæret ho er berre 15mnd så tenker eg og at det er så tidlig at alt kan enda skje viktigt at alt er mest mulig sikkert først meiner eg

Syns også det er litt tidlig å si det nå, så har tenkt å vente så lenge som mulig. Men ho er den første som skal vite det, for ønsker at ho vet det før alle andre. Gleder meg masse til å si det, ho har mast om søsken lenge! Så ho kommer til å bli kjempe glad!

Vi venter med å fortelle til vi er sikre på at det går bra! 
Eldstegutten vår er 6 år, han har opplevd å miste søstra si, så vil ikke utsette han for en ny sorg med evt å "miste enda et søsken"
Minstemann på snart 2 skjønner vel ikke så mye av det uansett :)

blir nok å vente med å fortelle noe her.. Siden vi har hatt 2 SA det siste halvåret så klarer eg ikke helt å slappe av enda, selv om legen mener det ser veldig bra ut denne gangen..

Tenker vi sier noe når vi nærmer oss 12 uker eller noe..

Eldste gutten min på hele 17 år vet det, han måtte vite det fordi jeg er så innmari kvalm. Gutten min på 5 år vet det ikke, skal fortelle det når alt er sikkert. Blir vanskelig og forklare at babyen ikke er det lengre, dersom det skulle gå galt.

Back
Topp