Dere med barn som ikke sover dagtid

Tjukkaaa

Forumet er livet
Hvordan hadde det seg at de sluttet å sove å dagtid? Og hvordan var de første dagene/ukene etter at barnet sluttet å sove på dagen? Hvordan vet jeg liksom om min datter er klar for å slutte med dagsoving?

Hun er blitt fryktelig vanskelig rundt leggetider i det siste, vil bare absolutt ikke legge seg. Det kan jo være det bare er periode men jeg tenker alltid : Hvis det er dagsovingen, tenk hvis det er dagsovingen som ødelegger![&:]".

Men i bhg ber hun ofte om å få legge seg. Det kan være pga at hun er trøt t men det kan også være pga at hun er den eneste på avdelingen som ikke sover når hun ikke sover... så hun blir lagt til å hvile uansett - og i kanskje 80% tilfeller sovner hun.

Og de dagene hun ikke har sovet så er det faktisk fryktelig forferdelige ettermiddager.... betyr det at hun trenger den søvnen eller bare at hun trenger å venne seg til soveslutt på dagen?

Og en siste ting - de gangene hun ikke sover i bhg så sovner hun oftest i bilen på vei hjem. Vi bruker opp mot 30 min å kjøre hjem pga jævla traffikk og det er ikke sjangs i verden at vi skal klare å holde hun våken. Akkurat som om at hun bare slår seg av...[8|]

Sorry dette ble langt - men de som fortsatt leser og har svar - tuuuusen takk på forhånd[:)]

For meg høres det ut som at hun trenger den søvnen i bhg.

Hvis ettermiddagene er forferdelige, så tyder det på at hun trenger hvilen midt på dagen. Hvor lenge sover hun når hun sovner?

Hvordan er resten av natta og når står hun opp på morgenen?

Ok vi sluttet fordi han sov ikke hjemme i helgene. Å de dagene han sov i barnehagen var han møkk sur når han kom hjem. Trøtt og grinete. Men de dagene han ikke ville sove i barnehagen var han bli som ei sol når han kom hjem. [&:] Merkelige greier må jeg si. Men da bestemte vi oss for at han ikke får sove mer på dagen. 

Kanskje hun trenger dagsovingen i barnehagen, men ikke i helgene når hun er hjemme. Er ofte Felix ikke sover på dagen i helgene. Men i barnehagen MÅ han ha den kvilen..

ORIGINAL: Vand

Hvis ettermiddagene er forferdelige, så tyder det på at hun trenger hvilen midt på dagen. Hvor lenge sover hun når hun sovner?

Hun sover 45 min - blir vekket da. Har lurt på om jeg skal korte ned til 30 min men det spørs om det da er vits i? nei vet ikke...

Hun har vært urolig på nettene og tidlig oppe i det siste (slett ikke for tidlig, men tidlig i forhold til det hun var for kanskje 1-2 mnd siden). Men det er jo en annen ting dette med nettene. Over halvparten av nettene er virkelig gale. Hun våkner bestandig med et hyl. Alt fra 3- 6 ganger fra kl 00 til 07.
Så sover hun hele natten gjennom andre netter og dette har ingen direkte sammenheng med dagsovingen[8|].

2åringer er virkelig en gåte altså!

ORIGINAL: Tjukkaaa

ORIGINAL: Vand

Hun sover 45 min - blir vekket da. Har lurt på om jeg skal korte ned til 30 min men det spørs om det da er vits i? nei vet ikke...

Hun har vært urolig på nettene og tidlig oppe i det siste (slett ikke for tidlig, men tidlig i forhold til det hun var for kanskje 1-2 mnd siden). Men det er jo en annen ting dette med nettene. Over halvparten av nettene er virkelig gale. Hun våkner bestandig med et hyl. Alt fra 3- 6 ganger fra kl 00 til 07.
Så sover hun hele natten gjennom andre netter og dette har ingen direkte sammenheng med dagsovingen[8|].

2åringer er virkelig en gåte altså!

Føler med deg[&o]

hmm,, ikke greit å si.

Her har vi begynt med at han ikke trenger å sove hjemme i helgene.

Så denne helga sov han ikke lørdag men MÅTTE få seg en lur søndag..

A må sove i bhg.. og da har han muligheten til å sove i 1.5 time.. tror ikke det har noe sammenheng med dagsoving her om kvelden... finner ikke noe system på det[&:] men her sover han ikke i helgene lenger.. hvis han virker trøtt rusler vi en tur så sovner han hvis han er trøtt men hvis han ikke sovne så er det helt greit[:)] 

Back
Topp