Dere med barn som har Nintendo DS/3DS eller lignende..

2 små og en huleboer

Forumet er livet
Begrenser dere hvor mye de får lov til å spille?

Dersom dere gjøre det, hvor går grensen..

nei, egentlig ikke. Han begrenser det helt greit selv, og den blir bare spilt på de dagene det regner og det ikke er spessielt annet å finne på.
Om han sitter en hel ettermiddag en dag det pøsregner når han kansje ikke spiller på en uke eller to etter det ser jeg ikke noe problem med.
Hender han vil spille litt på senga, da har han somregel lagt den fra seg og sovna innen jeg går inn for å skjekke en time etterpå.
Han spilte myyye med en gang han fikk den, men så dabbet det fort av når hverdagen startet igjen(fikk den til jul).

Vi har ikke trengt å begrense spillingen. Han ordner det selv. Det er ikke hver dag han spiller, og når han spiller så sitter han bare en liten stund. Noen ganger så går det uker mellom hver gang. Hadde han sittet i timesvis hver dag, så hadde vi satt noen regler på det.

Det begrenser seg selv.. her i huset er det TV som skulle hatt myntinnkast..................

Nja, begrenser seg mye selv. Med barnehage hele dagen, middag når vi kommer hjem, og andre aktiviteter, så blir det ikke mer en rundt 45 minutter - 1 time daglig kanskje

I begynnelsen så gjorde vi det siden da ville spesielt gutten helst spille helle riden. Nå så begrenser han det selv, er sjeldent han spiller noe mer en 20-30 minMen så tenker jeg som så om han sitter å spiller mer en det så er det ikke så farlig siden han som oftest sitter å spiller josefinespill med tall og bokstaver så da lærer han mens han spiller

Nei, det er ikke nødvendig her i gården. Det går sikkert to måneder mellom hver gang hun vil spille. :p

Hadde hun spillt mye hadde jeg nok begrenset det, men jeg hadde nok ikke hatt noe fast tidspunkt på det. Noen dager hadde hun fått spille så mye hun ville (hvis hun var veldig sliten el.), andre dager hadde hun kanskje ikke fått spille i det hele tatt.

Back
Topp