Dere med barn som har hatt sopp i munnen...

LadyZ

Gift med forumet
Har dere brukt mycostati? Blndet dere det ut med vann og smurte det i munnen (hvordan gjorde dere det?), eller gav dere de 1ml rett i munnen?
Hvor lenge brukte dere det?

Jeg har også fått på mine brystvorter og bruker canestene.... hvor lenge skal jeg bruke det? Må jeg vaske brystvorten før amming?

Jeg blandet ut i vann å smurte det rundt i munn hans med q-tips[:)]
Ja brystvortene skal vaskes før amming når du bruker canasten-kremen..[:)]

var ei her så sa at det ikke var nødvendig og vaske da hun spurte helsesøster, men jeg har alltid bare tørket over med ammeinnlegget så det ikke er krem. ungen hadde ikke sopp så har ikke behandla han.

Jeg sprutet det rett i munnen, men er usikker på om han har blitt bra. Synes det er vanskelig å se, så tenkte å sjekke på helsestasjonen over helga for å være sikker. På meg selv smurte jeg mycostatin, da slapp jeg å tenke på at lille fikk i seg noe han ikke burde. Vi brukte det i 14 dager.
Håper dere blir bedre snart. Det hjalp i allefall for meg, har ikke vondt lengre [:)]

Men dere som smører det i munnen.... hvor mye bruker dere da? Står jo at han skal ha 1ml hver gang, og det får de jo ikke da... Eller?

Men hvor lenge skal han bruke mycostatin, og hvor lenge skal jeg bruke canestene??

Jeg brukte mycostatin på brystene også. VAr det legen anbefalte. SAmtidig sprutet jeg en ml i munnen. Jeg dryppet noen dråper av 1 ml i flere omganger, slik at det ble lengst mulig i munnen.

Samtidig er det lurt å koke smokkene....

Brukte myco et par dager etter at sympt var borte.

Helsesøster sa at man bør bruke det i 14 dager.

Back
Topp