Dere med barn som har atopisk eksem..

Carla82

Gift med forumet
Hva slags dusjsåpe bruker dere på barnet? Vi har brukt Libero sin - men gutten vår får nesten verre hud av den..
Og, hva slags krem/ salve bruker dere? Vi har fått resept fra legen på både Mildison og Locoid - de hjelper litt, men han blir ikke ordentlig kvitt det..

ingen.

vi bruker nautral sin eller en olebrum sensetiv om fredagene om vi føler for d.

huden hans er helt sin men d blir spennende å se ut over høsten/vinteren.

kommer jo ann på hvilken grad gullet ditt har d.

vi bruker en sånn krotison salve( ikke så lurt i lengre perioder) for å hold d nede om vi ser at d kommer frem og da smører vi kanskje en morgen en kveld så er d ok igjen for en stund.

locobase bruker vi og noen ganger A krem men baby olje el. er helt forferdlig.

hvis gullet deres bruker ull til kroppen hadde d kanskje hvert lurt å finne ull med silke i. vanlig ull kan irritere hud mer

jeg har prøvd de fleste produktene til libero men da blir det bare verre. så de havner i søpla her. jeg har drevet å badet barna i olje. ellers bruker jeg en mild såpe de har i runde gjennomsiktige flasker de selger på butikken (husker ikke hva de heter). ja mildison hjelper litt. trenger ikke resept på den. kun de større tubene. nei de blir ikke kvitt det med mildison.
å ull irriterer enda mere. på min eldste datter hjelper ingen ting av salver/kremer når kulden kommer. blir store sår.

bruker som regel kun vann og 1 gang i uken så får han parfyme fri såpe ja

bruke Avene sin krem mot atopisk eksem, spør etter den på apoteket

Eneste gutten her ikke reagerer på er A-derma.
Kjempefornøyd[:)]

Nå bruker jeg Neutral sine såper, også til klesvasken. Kremen vi bruker heter Aderma Exomega. Dette fungerer fint på gutten min [:)] Har også mildison til den verste eksemen, men etter jeg sluttet med ull og byttet vaskemiddel har han ikke hatt behov for den!

vi har vært hos spesialist barnelege og fikk en fantastisk program vi skulle følge. vi kjøper kaliumpermagnanat bad på apoteket dette putter du i badevannet og det blir lilla, men det funker kan se forskjell så og si med en gang på huden. og så smører vi på med elicon krem ( reseptbelagt), den også funker veldig bra[;)] og pøser på med a derma exomega krem fra apoteket. dette er en krem for eksem hud med hvete i sånn at det beroliger huden.

Bruker ikke såpe når jeg vasker han, og jeg smører faktisk me billigkremen "Natusan Soothing Minerals". Har prøvd ørten dyre kremer fra apoteket, men de kan rett og slett ikke sammenlignes!!!![:)]

Bruker ikke såpe på huden. SMører med ApoBase Oily creme. Eneste som ikke svir har jeg skjønt.

Bruke dr.greve sin, han er nå snart 4 år, så bruker den grønne.

Smører med dexem vist han får et utbrudd.

Men det viktigste er å passe på vaskemiddelet og tøymykneren både til klær, sengtøy og håndduker, her bruker vi bare neutral.[;)]

Balneum Hermal fikk vi beskjed på sykhuset å bruke. Dette er den type olje de bruker på sykehusene vi har vært på i hvertfall også brukte vi A-derma krem.

Mildison brukte vi å, å ble kvitt alt etter noen uker.

Bruker såpe minst mulig, men om vi bruker det er det neutral vi bruker.
Smører henne jevnlig med Aderma Exomega også har vi fått en kortison krem hos legen som vi bruker ved utbrudd.
Funker fint her!

Bruker ikke såpe.. Smører med locoid på de verste utbruddene, ellers Derma kremen som fås kjøpt av dagligvarebutikker.

Brukte ikke noen dusjsåpe i det hele tatt - kun smurte på baby/badeolje. Såpe tilfører ikke fuktighet til huden [&:] Men vi var hos hudlege, og dn salven vi fikk da fjernt eksemen til både dattern min og meg, og jeg har virkelig slitt med det - jeg har kun fått det vekk tidligere med lysbehandling!

Skal se om jeg finner den salva, for husker ikke hva den het [:)]

Vi bruker babyline dusjsåpe og olje når hun bader og smører henne med A-derma krem dette var anbefalingen vi fikk fra sykehuset og jenta vår er knall fin i huden blitt[:)]

Weleda sin Calendula serie, blir brukt på alt her og med den slipper vi stort sett alvorlige utbrudd.

Blitt til at jeg og bruker den serien, endelig noen som huden min og tålte;)

Back
Topp