Dere med barn på ca. 1 år..

TvillinggravidR

Forelsket i forumet
mine to små ble nettopp 11 måneder.....fy så fort tiden går!
Synes nettopp de lå der på sofaen og kunne ikke snu seg hverken fram eller tilbake, og nå er de i full vigør ;-)

Lurer litt på dette med søvn på dagen; hvor mye sover/sov deres da de var rundt 1 år?

Vi har hatt 2 lurer til nå, men merker at de sover mindre på disse lurerne, så det beste hadde vel kanskje vært og slått sammen 2 lurer til én lang?

Problemet da er at jeg er redd de blir overtrøtte hvis vi holder dem våkne for lenge.

Tar gjerne imot råd og tips! [;)]

Her har vi en liten gutt på 14 mnd og som sover en gang per dag og da alt fra 30 min til 2,5 time. Han får ikke lov at sove middag etter kl 16 for å kunne sove til kvelden igjen, men legger seg vanligvis ca kl 12. Sån har vi gjort det i flere mnd nå og det fungerer bra her. Tidligere kunne han sove lenger med vekket han etter ca timer for ellers blir det vanskligere å sove til kvelden igjen.

Mini her er et år om noen uker....Han sover to ganger om dagen(eller 3) han våkner i 6.30 tiden og får melk, sover igjen til 8 og står opp. Deretter sover han en dupp( alt fra 0,5-1,5 timer) neste dupp er rundt 14 tiden da sover han fra en til to timer....Men ser at han må aktiviseres mer. Han sover ikke like godt hvis vi ikke finner på noe for å si det slik. Tror nok at når han begynner i bhg så blir nok sovingen tilslutt fra rundt 12 og så lenge han selv ønsker.....Har aldri vekket han, og han har alltid sovnet godt på kvelden[:)]

Vesla må opp tidlig og i barnehagen så hun sover en god lang dupp mellom 930 og 1200-1245 og en til når hun kommer heim mellom 1630-17 og til 18-1830, hun sovner fint igjen i 20 tiden [8D]

Hei!

Da min snelle var ca 10-11 mnd måtte vi gå over fra to lurer om dagen til en. Hun ville plutselig ikke sove om kvelden lengre og holdt det gjerne gående til 21-22, mot 19 ellers. Vi kuttet ut "ettermiddagsluren", slik at hun bare sov formiddag. En stund sov hun også noe lengre på formiddagene [:)]

Da dattera mi rundet 1 gikk det faktisk av seg selv, hun sluttet bare å sove på ettermiddagen, og viste ikke tegn til å være trøtt så tidlig på formiddagen som hun pleide. Så hos oss gikk det av seg selv, har egentlig ikke mer råd enn å prøve å la formiddagshvilen starte litt senere enn vanlig.. [:)] Lykke til!

Lucas her ble 1 år nå den 3 nov og sover 2 lurer. Og det har han gjort siden han var 9 mnd....En i 10 tiden og en i 3 tiden.... Begge gangene sover han i ca 1 time. ( jeg lar heller ikke Lucas få sovne etter kl 16.00)
Også er det natt 19.30-20.00 litt avhengig på om de har vært på tur i barnehagen... da kan han sovne allerede kl18.30[:D]

Melissa er 13mnd og sover 1gang til dagen, og da alt fra 2-3timer. Stortsett 3 timer.[:)]

Mi er 13 mnd.og jeg gikk over til en lur da hun var 11 mnd. Legger henne etter lunsj kl.12. Hadde da håpet på at hun ville sove til middag halv 3,hehe.Men det blir som regel bare en time. Etter at jeg kuttet ned til en lur sovner hun men gang når jeg legger henne 7,det ville hun ikke før når hun hadde to lurer på dagen.

ORIGINAL: lille trille09

Vesla må opp tidlig og i barnehagen så hun sover en god lang dupp mellom 930 og 1200-1245 og en til når hun kommer heim mellom 1630-17 og til 18-1830, hun sovner fint igjen i 20 tiden [8D]

Ja ting skjer fort i denne alderen [8D]
Nå sover hun bare en dupp fra 12-14 [:)]

Linda begynte med en dupp pr dag når ho var 13 mnd....og har et ennå
Ca to timer først men i det siste har det blitt mellom 1 og 1,5 time

Back
Topp